Menü

Tippek, hogy mit fogyasszunk és mit ne a menstruáció előtti napokban

A PMS a premenstruális szindróma rövidítése: azon tünetek összességét nevezik így, amik a menstruációt megelőző 7-10 napban megkeserítik az életünket, és sok esetben a környezetünkét is.

Amit érdemes kerülni a PMS alatt:

Csökkentsük a sófogyasztást!

Csökkentsük a sófogyasztásunkat, különösen akkor, ha vizesedés és mellfeszülés jellemző ránk. A nátrium ugyanis fokozza a folyadék-visszatartást, ami kellemetlen puffadásokhoz és vizesedéshez vezethet.

Ne igyunk annyi kávét!

Rossz hír a kávé szerelmeseinek, hogy a koffein is erősítheti a PMS tüneteit. Érdemes tehát kevesebb feketelevest fogyasztani a menstruáció előtti napokban.

El a kezekkel az édességtől!

Bár a menstruáció előtt sokan a csokoládétól remélnek vigaszt, ezzel csak rontanak a helyzetükön. A túlzott édességfogyasztás ugyanis fejfájást és fáradtságérzést okozhat. Bár nem kell teljesen lemondanunk a finomságokról, attól még érdemes csökkenteni az adagokat.

Kerüljük az alkoholfogyasztást!

Ajánlott kerülni az alkoholfogyasztást a menstruáció előtti napokban. Bár az alkohol rövidtávon valóban enyhíti a bennünk dúló feszültséget, azonban hosszabb távon ront a kedélyhullámainkon és erősíti a depresszió érzését.

Mit érdemes fogyasztani a PMS alatt?

Tapasztalatok szerint érdemes magas szénhidráttartalmú és zsírokban szegény ételeket fogyasztani a menstruációt megelőző időszakban. Ezzel növelhetjük az agy szerotonin termelését, ami csökkenti a szorongást. Segíthet az is, ha B6, C, E vitaminban, valamint magnéziumban és kálciumban gazdag ételeket viszünk be a szervezetünkbe.

A B6-vitamin segít a nyomott hangulat ellen

A B6-vitamin mindig jól jön a háznál, ha úgy érezzük, hogy mindjárt felrobbanunk a bennünk dúló feszültségtől, vagy pedig a legszívesebben egy sötét sarokban töltenénk az esténket. A B6-vitamin ugyanis jó hatással van az idegrendszerre és segíthet a nyomott hangulat leküzdésében is. Ha természetes módon szeretnénk az a vitamint bejuttatni a szervezetünkbe, fogyasszunk sok zöldséget, de a vörös húsok, a szárnyasok, sőt a tonhal és a lazac is optimális vitaminforrás.

Az E-vitamin enyhíti a mellfeszülést és a rossz közérzetet

Az E-vitamin kiválóan alkalmas a PMS során fellépő kellemetlen mellfeszülés és a korai görcsök, a fejfájás és a rossz közérzet enyhítésére. A tojás, a búzacsíra, illetve a csonthéjas gyümölcsök, mint a diófélék vagy például az avokádó sok E-vitamint tartalmaznak. Ha olívaolajat használunk salátákhoz és a főzéshez, az ugyancsak természetes E-vitaminforrás.

A magnézium megvéd a görcsöktől

Ha valaki sokat szenved a menstruációs görcsöktől akár már a PMS alatt, akkor mindenképpen ajánlott a fokozott magnéziumbevitel. A kagyló és a rák például nagyon gazdag magnéziumban, de ha ezek nem tartoznak a kedvenceink közé, akkor együnk sok spenótot, rukkolát vagy dióféléket és aszalt gyümölcsöket.

A kalcium enyhíti az ingerlékenységet és a feszültséget

Tanulmányok szerint azoknál a nőknél, akik sok kalciumot fogyasztanak, szinte alig jelentkeznek a PMS tünetei. A kalcium ugyanis kiválóan mérsékli az idegességet és az ingerlékenységet. Ahhoz, hogy hozzájussunk a kívánt mennyiséghez, fogyasszunk minden nap kalciumban gazdag ételeket, például sajtot, joghurtot vagy alacsony zsírtartalmú tejet. Ha kerülnénk a tejtermékeket, akkor sincs semmi veszve, együnk sok brokkolit, kelkáposztát, zabpelyhet, tofut vagy lazacot.

Nyári méregtelenítés természetesen

A nyár tökéletes időszak arra, hogy testünket felfrissítsük és méregtelenítsük. A friss, szezonális gyümölcsök és zöldségek, valamint a megnövekedett fizikai aktivitás lehetőséget adnak arra, hogy egészségesebb életmódot folytassunk. Ebben a cikkben a méregtelenítés alapjairól, előnyeiről, valamint könnyen elkészíthető nyári italokról is kaphatunk tippeket.

Kánikula jön, mit tegyünk a melegfronti hatás ellen?

Még az egészséges szervezetet is megviseli az, ami a napokban jön, ám aki érzékeny a melegfronti hatásra, annak érdemes elolvasnia mai cikkünket.

Vérnyomáscsökkentő ételek

A magas vérnyomás hazánk egyik kiemelkedő helyen álló egészségügyi problémája, de nem csak Magyarországot érinti, hanem világszerte sok gondot okoz. Nézzük, hogy mit tehetünk ellene étkezésünkkel.

Miért hasznos a masszázs?

Egy jó masszázs fellazítja a feszes, görcsös izmokat, megszünteti a fájdalmat, és jól kiegészíti a mozgást. Krónikus mozgásszervi betegségek esetén általában a terápia része.

Sok veszély leselkedik a kicsikre a strandon!

Nem tudom, hogy az ijesztőbb, hogy újra kellett éleszteni egy kisfiút az egyik strandon, vagy az döbbent le jobban, hogy a kicsit 10-15 percig nem keresték a szülei. „Nem lehet elégszer elmondani” jellegű írásom következik.