Menü

Veszélyes ételek magas vérnyomással

A népbetegségnek számító magas vérnyomás ellen nemcsak gyógyszeres kezeléssel, hanem életmódunkkal is sokat tehetünk. Mint sok más betegség, ez az egészségügyi probléma is jól kezelhető megfelelő étrenddel és életmóddal.

Vannak ételek és italok, melyeket ajánlott kerülni a szív-érrendszeri betegeknek. A dietetikusok tanácsát érdemes megfogadni, ők segítenek a megfelelő étrend összeállításában, mely azzal kezdődik, hogy a sóval óvatosan kell bánni, hiszen a nátriumtartalom emeli a vérnyomást. A magyarok sajnos szeretnek bőkezűen bánni a sóval, sokszorosát fogyasztják az ajánlott mennyiségnek. Sok sós húst, sajtot, készételt eszünk, túlsózzuk a levest, szeretjük a chipset, a sós rágcsálni valókat, a szószokat, fűszereket, üveges mártásokat,

A sóbevitel csökkentése ezért az egyik legegyszerűbb módja a magas vérnyomás, valamint a szív- és érrendszeri betegségek kockázatainak csökkentésére.

Csökkentsük az alkoholfogyasztást!

Természetesen a mértékkel elfogyasztott egy-két deci bor alkalmanként nem jelenti a túl sok mennyiséget, de a rendszeres alkoholfogyasztás biztosan emeli a vérnyomással járó egészségügyi problémák kockázatát. Hosszú távon vérnyomás-emelkedéssel is számolhatunk.

Arról nem is beszélve, hogy az alkohol megváltoztathatja bizonyos gyógyszerek (véralvadásgátlók és más gyógyszerek) hatását. Erről orvossal minden esetben konzultálni kell.

A magas vérnyomással élőknek kerülni kell a telített- és transz-zsírsavakat, melyek lerakódnak az erek falán. Sovány, bőr nélküli, fehér húsokat fogyasszunk magas vérnyomás esetén és kerülni a hidrogénezett olajokkal készült ételeket, ám mivel ezek növelik az élelmiszerek eltarthatóságát, sajnos gyakran használják az élelmiszeriparban. Olvassunk címkéket és összetevőket, mielőtt vásárolunk, s ne hagyjuk magunkat egészségesnek kikiáltott élelmiszerekkel félrevezetni, megtéveszteni!

Fogyasszunk kevesebb vörös húst, zsíros tejet, zsíros tejterméket, bolti készételt, rágcsálni valót.

Amelyet viszont bátran együnk, ha magas vérnyomásunkra szeretnénk étellel megoldást találni az a cékla, mely csökkenti a vérnyomást.

A fahéj, mely segít a koleszterin- és trigliceridszint csökkentésében.

A gránátalma, mely jó a szívre, a retek kiváló gyulladáscsökkentő, koleszterinszint-szabályozó, a zab pedig koleszterincsökkentő hatású.

A megfelelő étrend mellett elengedhetetlen a heti 3-4 alkalommal történő rendszeres testmozgás.

A fent említett ételek elkerülésével, az ajánlott élelmiszerek fogyasztásával és a rendszeres testedzéssel máris rengeteget tettünk a szív-érrendszeri betegségek kockázatainak csökkentéséért.

Készítsünk „smoothie”-t otthon!

Gusztusosak és tény, hogy finomak a boltok polcain sorakozó gyümölcsitalok, de pillanatok alatt elkészíthetők otthon is házilag, s még olcsóbbak, frissebbek is.

Iskolai ballagás, évzáró, osztálykirándulások a kánikulában

Sok helyen a napokban tartják az általános iskolai ballagásokat, az évzáró ünnepségeket, osztálykirándulásokat. Mit lehet tenni, ha a forróságban kirándul a gyerek, vagy az iskola udvarán tartják az évzáró ünnepséget?

Amikor a házikedvencünket gyászoljuk

A házikedvenc elvesztése kapcsán kialakult gyász egy teljesen természetes reakció. Vannak olyan gazdik, akiknek nagyon nehéz túltenniük magukat háziállatuk elvesztésén, de kisgyerekek esetében azt gondolom ez fokozottan nehéz.

Legjobb falatok grillrácson

A grillezés több, mint egy szimpla ételkészítés. Társasági program, családi élmény, csapatépítő tevékenység, s emellett egyenes út a gasztronómiai örömök világába. Sokan alig várják, hogy a hőmérő szála minél magasabbra kúszon és elővehessék a kerti grillsütőt.

Nyári méregtelenítés természetesen

A nyár tökéletes időszak arra, hogy testünket felfrissítsük és méregtelenítsük. A friss, szezonális gyümölcsök és zöldségek, valamint a megnövekedett fizikai aktivitás lehetőséget adnak arra, hogy egészségesebb életmódot folytassunk. Ebben a cikkben a méregtelenítés alapjairól, előnyeiről, valamint könnyen elkészíthető nyári italokról is kaphatunk tippeket.