Menü

Van, hogy elveszik a motiváció…

Igen, ilyen van, előfordul időnként, hogy valahol „félúton” elveszik a motiváció, nem találjuk azt a bizonyos sugallatot, nem jön az ihlet, nincs ösztönzés, cél. Mit tegyünk, amikor ez előfordul velünk?

Szerencsére ma már a sport sem időszakos, már nem mondhatjuk „szezonálisnak”, hiszen egyre többen keresik fel a termeket, indulnak kocogni, állnak neki otthon tornázni, vagy szobabiciklizni, amikor épp nem a nyári formára gyúrnak, s nem is január elseje/ hétfő/ „majdholnap” van.

A testmozgás mindig jót tesz testnek és léleknek egyaránt, de vannak olyan időszakok, amikor épp hajlamosabbak vagyunk kicsit elhanyagolni a mozgást, lustulni, motivációvesztetté válni. Ez lehet egy iskolakezdés, amikor az esti dolgok miatt nincs idő kimenni futni, hiszen a gyerekkel tanulni kell, a lakás szalad, vagy a téli időszak, mikor korábban sötétedik, hidegebb van, barátságtalanabb az idő. Ekkor kell erőt venni magunkon és pár olyan dologba megkapaszkodni, amelyek nem hagyják, hogy elhanyagoljuk magunkat!

Melyek ezek? Hogy tudjuk rávenni magunkat a mozgásra?

Tűzzük ki még a ma a következő célt! Legyen az egy verseny, egy ruha, amibe bele szeretnénk férni, egy szám, amit mutasson a mérleg, egy jobb teljesítmény, egy fitt közérzet. Nagyon sok házimunkám van otthon, de a takarítás, a portörlés sajnos nem az a fajta mozgás, amire szükségünk van és sajnos nem sport.

Válasszuk azt a mozgásfajtát, amit igazán szeretünk! Ne akarjunk futni, ha nem szeretjük, ne biciklizzünk, ha inkább táncolni szeretnénk, ne tornázzunk otthon kényszerből, ha a szabadba vágyunk túrázni, ne súlyzózzunk egy levegőtlen teremben, ha inkább futásra vágyunk az erdőben. Ha jógázni akar valaki, akkor kezdje el azt, ha úszni, akkor azt a lehetőséget találja meg, mindenképp élvezze, amit csinál.

Amit mi szeretünk, azt kell megtalálni.

Vegyünk valamit, amivel megjutalmazzuk magunkat. Egy szép leggings a futáshoz, vagy egy új futócipő, netán egy pár súlyzó, vagy egy úszószemüveg. Én egy súlyozott hullahopp karikával leptem meg magam és nagyon szeretem. Az újdonság varázsa sokat számít!

Keressünk példaképet, a közösségi oldalak tele vannak követhető sportolókkal, találhatunk edzésterveket, csoportokat, csatlakozhatunk közösségi futócsoportokhoz, én magam is ezt csinálom és mindig örömmel tölt el, lassan 4 éve, hogy jelennek meg új és új arcok, akik megtapasztalják és megszeretik a sport közösségformáló erejét.

Vonjuk be a családot! Higgyék el, lehet menni futni egy kétévessel futóbabakocsival, rollerezhet vagy bicajozhat mellettünk a nagyobb testvér, kísérhet biciklin apuka, vagy nagyszülő, a mozgásból mindenki csak profitál. sportolhatunk addig is, amíg a gyerekeknek fociedzése, kézműves szakköre, vagy épp táncórája van.

Használjuk ki ezeket az egy-egy órányi időszakokat is! Természetesen háromgyerekes, sportoló anyukaként tisztában vagyok vele, hogy ez mennyire nem könnyű, sosem lesz az, viszont nagyon meg fogja érni!

Breadcrumbing - a kenyérmorzsa szórásának jelentése

Emberi kapcsolatainkban sokféle viselkedésformával találkozhatunk, melyek meghatározzák személyiségünket, kivetülnek ismerkedési formáinkra, de sokszor ez az egyik félnek nagyon kellemetlen vagy bizonytalanságot okoz, ilyen a breadcrumbing jelensége is.

Szaloncukor házilag! Ajándéknak is tökéletes

Ha nem szeretnénk drága szaloncukrokat vásárolni, vagy egyszerűen a bolti ízvilág helyett a háziasabb jellegű édességeket részesítjük előnyben, akkor készítsünk idén saját magunk alkotta szaloncukrokat, ehhez mutatunk néhány szuper receptet.

Emberéletbe kerülhet egy téves riasztás

Nemcsak jelentős anyagi kárt okoz, de akár emberéleteket is veszélybe sodorhat, ha valaki szándékosan jelent be valamilyen hamis esetet a 112-es segélyhívó számon. Mindez szabálysértésnek minősül, így a szándékos megtévesztés következményeket von maga után.

Az önismeret fontossága a mentális jóllétünk kapcsán

Te tudod mi az, ami valóban feltölt, amikor kezdesz lemerülni? Mennyire vagy tudatos az önmagaddal és a mentális egészségeddel való törődés kapcsán? A saját jóllétünkről való hatékony gondoskodáshoz elengedhetetlen, hogy ismerjük önmagunkat. Nehezen határozható meg ugyanis egy olyan eszköztár, mely mindannyiunknak működik.

Szupergyors házi praktikák megfázás ellen

Amikor legyengül az immunrendszerünk, könnyebben betegszünk meg, könnyebben kaphatunk el különféle megfázásos betegségeket. A megelőzés természetesen az elsődleges teendőnk vitaminokkal, megfelelő étrenddel, sporttal, azonban, ha mégis sikerült összeszedni valami megfázásos nyavalyát, akkor jól jön néhány szuperhatékony otthoni praktika!