Menü

Mit vigyünk magunkkal az Ultrabalatonra?

A hétvégén 17. alkalommal rajtol el Magyarország egyik legnépszerűbb és legkedveltebb sporteseménye, az XVII. NN Ultrabalaton! A Balatont megkerülő egykörös verseny Közép-Európa leghosszabb futóversenye, amelyet egyéniben, váltóban, futva vagy bringával is teljesíthetnek a résztvevők.

Futócsoportunk idén sem hagyja ki ezt a hatalmas csapatépítő futókalandot, harmadszor is körbefutjuk, előbb azonban összeszedjük, milyen felszerelést szükséges összekészíteni, ha ultrafutásra, vagy legalábbis többórányi futásra, hosszabb távra készülünk!

Amikor a pakolást elkezdjük, gondoljuk végig alaposan, mikor, milyen távot fogunk adott versenyen teljesíteni, milyen körülmények között és mely napszakban. Érdemes a várható időjárásnak utánanézni, hogy megfelelő ruházattal készülhessünk.

A cikkben adott tanácsok természetesen nemcsak ultrafutóknak hasznosak, hanem túrázás, terepfutás elengedhetetlen kellékei is lehetnek.

Aki szabadtéri sportra adja a fejét, az számoljon az időjárás változásaival, a terep nehézségeivel. Egy jó vízálló terepcipő fontos nagyon, ahogy a kényelmes, réteges öltözet is, futóhátizsákunkban, vagy övtáskákban esőkabáttal és lehetőleg váltóruházattal.

Egy ultrabalatoni futás akár 24 órás is lehet, ennyi idő alatt pedig az időjárás nagyon változékony lehet és könnyen léphetünk a napsütésből a zivatarba, a napos délutánból a hűvös estébe, éjszakába.

A hátizsákban kapjon helyet ívóvíz, pár szendvics, néhány banán, esetleg futóknál kis helyet elfoglaló energiagél, müzliszelet, szőlőcukor, olajos magvak.

Legyen nálunk ragtapasz, esetleg sebfertőtlenítő spray, csípésekre krém, kullancsriasztó, kullancskiszedő csipesz, nyáron naptej. Ezek nem felesleges cipelni valók, hanem az alapfelszerelésünk szükséges kellékei.

Telefon általában van nálunk, ez pedig egy esetleges segélyhívás miatt is fontos lehet. Túrázók számára nagyon hasznos kiegészítő a kamásli, a hasznos lábszárvédő találmány, melynek védő funkciója vitathatatlan.

Mivel ma már a futóversenyek többsége törekszik arra, hogy ne tegyék le ökológiai lábnyomukat, ezért sok esetben már nem adnak eldobható műanyagpoharakat a frissítőpontokon, hanem saját pohár, vagy kulacs megléte a feltétel.

Egy váltófutás esetén többször ránk kerülhet a sor, így több szett futóruhával érdemes készülni, szükséges a sapka, a hosszú ujjú futófelső, ahogy a rövidujjú futópóló is, ha csapat vagy céges közösség vesz részt, sokszor nyomtatnak egyenpólót, s ebben utaznak a versenyre.

Mivel éjjeli futással is számolunk, a fejlámpa a hozzá tartozó pótelemekkel nagyon fontos, szinte elengedhetetlen, ahogy az egyéni frissítésünk is - ki mit szeret (nápolyi, müzli, csoki, szőlőcukor, gél, víz banán...stb.)

Egy egész napos, többórás futás alatt jól jön a kéztisztító, a törlőkendő, egy-két ragtapasz és akár fájdalomcsillapító is, beleértve az egyéni szedett gyógyszereinket, étrendkiegészítőinket. (magnézium, sótabletta…stb.)

Minden futónak, versenyzőnek, résztvevőnek sikeres célba érést kívánok, köszönjük a szervezők munkáját, a kísérők támogatását, a családtagok bíztatását Természetesen nem feledkezünk el az Anyák napjáról sem, minden Anyukának és Nagymamának, Dédmamának boldog anyák napját kívánunk!

Az énidő nem önzőség

Az egyéni boldogság megjelenésével egyre lényegesebbé vált a személyes jólét. Olyannyira fontossá, hogy ma már az önmagunkkal való foglalkozás adja társadalmunk alapját. Az énidő napjainkban divatos kifejezés, sok helyen látjuk, de általában elsiklunk felette. Sokan azt gondolják, hogy elegendő időt töltenek el saját testi-lelki egészségük ápolásával, de ez egy jóval hosszabb folyamat tud lenni, mint a pillanatnyi pihenés.

Kora nyári utazási helyek Magyarországon

Magyarország nyáron számos gyönyörű helyet kínál azok számára, akik pihenésre, kalandra, vagy kulturális élményekre vágynak. Az ország gazdag történelmi emlékekben, természeti szépségekben és változatos programokban, amelyek minden korosztály számára izgalmas kikapcsolódást biztosítanak, csak a forróságot már nehéz elkerülni ilyenkor. Íme néhány kiváló úti cél, amit érdemes felkeresni a nyári hónapokban.

Számos veszély leselkedhet a strandon, uszodában

Az úszás vitathatatlanul egészséges, azonban a strandon, úszómedencében lévő kórokozók fertőzéseket okozhatnak

Mit vigyünk magunkkal és mire figyeljünk túrázáskor?

A túrázás, kirándulás, terepfutás hasznos szabadidős tevékenység és egészséges időtöltés. Sokan nem tudják pontosan, hogy miket kell pakolni a hátizsákjukba, mire kell figyelni, ezért mai cikkünkben tanácsokat hozunk, hogy mi is szükséges egy ideális túrázáshoz.

Hogy közlekedjen a gyerek?

Mire figyelsz, ha átkelsz az úttesten? Hogyan közlekedsz biciklivel? Melyek a fényvisszaverő eszközök? Miért kell bekötni a biztonsági övet? Kinek van elsőbbsége és leginkább: tudod mitől véd meg a bukósisak? Ezeket a kérdéseket nyugodtan tegyük fel gyermekeinknek és tanítsuk őket tudatos közlekedésre!