Menü

Mit tehetünk hátfájás ellen?

Hátfájás ellen sok mindent tehetünk, elsőként akár meg is lehet(ne) előzni, de ha már kialakult a baj, akkor is hatásosan lehet kezelni, akár otthoni, házi módszerekkel is.

Még az enyhe hátfájást sem szabad félvállról venni, hiszen előbb-utóbb könnyen súlyosbodhatnak a panaszok, ezért időben meg kell tenni a szükséges lépéseket a tünetek enyhítése érdekében. A hátfájást azért is érdemes komolyan venni, mert ellenkező esetben a fájdalom intenzívebbé válhat, ami pedig már nem csak a munkahelyen, hanem a mindennapi feladatainkban is akadályoz minket.

A statisztikák szerint az emberek 80%-ánál megjelenik valamelyik életszakaszban a hátfájdalom, ezért ma ennek szentelünk egy cikket.

Hogyan előzhető meg időben a hátfájdalom?

Amennyiben ülőmunkát végzünk, figyeljünk a tartásunkra, üljünk egyenesen, mert a hanyag tartás következtében kialakulhat a hátfájás.

Ha tehetjük használjunk ergonomikus kialakítású székeket, a munkahelyen, az irodában ez nagyon fontos lépés lenne a megelőzés felé.
Álljunk fel gyakrabban, sétáljunk, nyújtózzunk, változtassunk testtartást ülés közben. Dolgozz kicsit állva is! Hátfájás ellen válasszunk megfelelő cipőt, keményebb fekhelyet.
Végezzünk gerinctornát, járjunk el masszázsra, ússzunk, jógázzunk, váltsunk életmódot, tanuljunk hatékony stresszkezelési technikákat és alkalmazzuk is azokat.

Mit tehetünk, ha már kialakult a fájdalom?

A fájdalom csökkentésére a jeges borogatás lehet hatásos, ha izomhúzódás áll fent. A hideg borogatásnak gyulladáscsökkentő hatása van, míg a meleg borogatás akkor hatékony, ha a fájdalmat a kötött, merev izmok okozzák. Maximum 20 percig szabad alkalmazni a két borogatás típust.

A gyógyszeres fájdalomcsillapítással az a probléma, hogy a tüneteket kezeli, a probléma forrását, kiváltó okát nem szüntetik meg. Fájdalomcsillapító krémeket is használhatunk, ezek helyileg hatnak.

Hátfájás esetén akkor találtuk meg a megoldást, ha már nem tüneti kezelésekről beszélünk, hanem a fájdalom okát szüntettük meg. Az intenzív, tartós hátfájás esetén orvoshoz kell fordulni és kivizsgáltatni a fájdalom okát.

Légzőgyakorlatok, amelyek nyugtató hatásúak

A stresszfaktorokat nem tudjuk elűzni,, azon azonban dolgozhatunk, hogy kezelni tudjuk saját érzelmeinket, illetve mérsékeljük a feszültséget. Nagyszerű és könnyen elsajátítható stresszkezelő módszer például a légzőgyakorlat, amelyből számtalan változat ismert, így tényleg mindenki megtalálhatja a neki leginkább megfelelő típust. Az alábbiakban a Women's Health gyűjtése alapján ismertetünk néhányat, és mindenkit arra biztatnánk, hogy kísérletezzen bátran - mentális és lelki egészsége érdekében megéri.

Ganglion– dudor az ízületeken

Sokszor érezhetünk ízületeinknél fájdalmat, egy-egy mozdulat is nehezünkre eshet, de van úgy, hogy már nem csak fájdalom, hanem fizikai jel is látható, ez pedig utalhat ganglion cisztára.

Napégés – így kezeld

Már nem csak nyáron jelentenek gondot a napsugárzás okozta bőrproblémák, a napégés lehet enyhe, de lehet súlyos is. Adunk pár tippet, hogyan kezeld, ha bőrödnek túl sok volt a napból.

A torokfájás okai

A torokfájásnak számos, rendkívül szerteágazó oka lehet, és nem árt tudni, hogy a torokfájás nem önálló betegség, hanem egy tünet. A panaszt okozó betegségtől függően változhat a fájdalom jellege szerint: gombócérzés, viszketés jelentkezhet és lehet fájdalmas a nyelés is. Az intenzitását tekintve is változatos lehet, az egyszerű kellemetlenségtől a súlyos, alig elviselhetőig változhat.

Az ínhüvelygyulladásról

Az ínhüvelygyulladás (tenosynovitis) világszerte emberek millióit érintő fájdalmas és hátráltató mozgásszervi betegség, ami a test különböző részein jelentkezhet. Leggyakrabban a csuklók, az ujjak inai, valamint az Achilles-ín érintett.