Menü

Miért nem jó, ha sok nő dolgozik együtt?

Ha egy munkahelyen csak nők dolgoznak vagy sok nő dolgozik együtt, akkor az az esetek többségében konfliktusokhoz vezethet. De mi lehet ennek az oka? Mi az a méhkirálynő-szindróma?

Sok nő tapasztalta már, hogy más nők megnehezítik az életüket a munkahelyükön, sőt, adott esetben még a felmondáson is gondolkodtak már. Az 1970-es években a tudósok még kifejezést is alkottak a jelenségre, ez pedig a "méhkirálynő-szindróma".

Miért vannak konfliktusok a munkahelyen?

A munkahelyünk nem véletlenül a konfliktusok legtermékenyebb táptalaja – olyan emberekkel töltjük ott együtt időnk jelentős részét, akiket nem önként választunk. Egyes hozzáállás szerint a konfliktusok életünk természetes velejárói, sőt előnyünkre is válhatnak, ha megtanulunk jól bánni velük. A konfliktus esély a fejlődésre.

Szakértők szerint a konfliktuskezelés és az annak alapját képező kommunikáció is mind lényegében jól fejleszthető készségek.

Hogyan kezeljük a munkahelyi konfliktusokat?

Mivel a munkahelyi konfliktusok nagyszabású válságokat képesek kiváltani, a lehető leggyorsabban kell kezelni őket. Ha sikerül beazonosítanunk, hogy mi konfliktusaink elsődleges okozója, máris elindultunk a megoldás felé, ám sajnos nem létezik egyetlen, univerzális gyógyír, amellyel minden munkahelyi gond egy csapásra megoldódik, van azonban néhány olyan gondolat, amellyel sokat tehetünk a munkahelyi harmonikusabb légkör megteremtéséért.

A konfliktuskezelés azért szükséges, mert, ha képesek vagyunk rendezni szakmai kapcsolatainkat, akkor a munkahelyi nézeteltérések nem emésztik fel energiáink nagy részét, jobban tudunk a feladatainkra koncentrálni.

A munkahelyi konfliktusok sok esetben abból fakadnak, hogy mindannyiunknak mások a szükségleteink, más igényeink és követelményeink vannak. A munkahelyi konfliktusok lehetnek nyíltak vagy rejtettek, de ha hosszú ideig nem oldódnak meg, a krónikus stressz mellett a csapatok felbomlásához is vezethetnek.

Mi a megoldás?

Kommunikáljunk! Kezdeményezzünk! Beszéljünk a konfliktus kiváltó okáról! Vállaljuk fel tévedéseinket, vállaljuk fel a felelősséget és keressük meg közösen a megoldásokat. Ha egyedül nem boldogulunk, jelezzük a vezetőnek, aki segíthet olyan mediátort lehet keresni, aki elősegíti a kommunikációt és a megoldás megtalálását. Mindenképp egy külsős, pártatlan mediátor a legjobb megoldás.

A munkahelyi konfliktusra nem szabad feltétlen rosszként tekinteni, amit mindenáron el kell kerülnünk. jelzi, hogy valamit meg kell változtatni, hogy a kollégák között kialakult különbségeken és ellentmondásokon dolgozni kell.

„Me-time” mini szokások – 10 perces énidő, ami csodákra képes

A mindennapok rohanásában olyan könnyen elfelejtjük, hogy mi is emberek vagyunk, nem csak feladatokat teljesítő gépek. Pedig néha elég 10 perc énidő, és mintha újraindítanánk a lelkünket.

Szüreti mulatságok Magyarországon – hagyomány, közösség és bor ünnepe

Az ősz beköszöntével, amikor a szőlőfürtök megérnek, és a természet színei aranyba, vörösbe és barnába öltöztetik a tájat, elérkezik a szüret ideje. Magyarországon a szőlő és a bor kultúrája évszázadokra nyúlik vissza, így a szüreti időszak nem csupán a termés betakarításáról szól, hanem a közösségek egyik legfontosabb ünnepe is.

Autó helyett bicikli és séta – új szemléletet hoz a Mobilitási Hét

A lakóhelyemen működő sportegyesület idén is aktívan bekapcsolódott az Európai Mobilitási Hét programsorozatába, amelyet szeptember 16. és 22. között rendeznek meg szerte Európában. Az esemény célja, hogy felhívja a figyelmet a környezetbarát, fenntartható közlekedési formákra – így természetesen a kerékpározásra is.

Az olvasás világnapját ünnepeljük!

Az UNESCO 1965-ben hirdette meg az Olvasás világnapját, felismerve, hogy a tanulás, a fejlődés és a társadalmi részvétel alapja az olvasni tudás. Az olvasás nemcsak tudást, hanem élményt is ad: történeteket, kultúrákat és emberi sorsokat tár fel, miközben fejleszti a kritikus gondolkodást és a kreativitást.

Generációk találkozása a munkahelyen

A modern multinacionális vállalatok sokszor válnak különböző életkorú személyek találkozóhelyévé. Ma már nem ritka, hogy egy irodában X, Y és Z generációs munkavállalók dolgoznak együtt, akik mindannyian más elvárásokkal, értékekkel és kommunikációs szokásokkal rendelkeznek. Ez a sokszínűség gazdagíthatja a szervezeti kultúrát, de komoly próbatételt is tartogathat a dolgozók részére.