Menü

A kefír jótékony hatásai

Tudtad, hogy a kefir nem csak a fogyásban, de a rák megelőzésében is segíthet? De ezeken kívül még jó néhány pozitív hatása van a szervezetdere, ha rendszeresen fogyasztod!

1. SEGÍT A FOGYÁSBAN

A tanulmányok sorra kimutatják, hogy a fehérje növeli a jóllakottság érzését és felgyorsítja az anyagcserét. Az Europen Journal of Nutrition tanulmánya szerint például azok a nők, akik naponta négyszer ettek alacsony zsírtartalmú tejterméket - beleértve a kefirt is - sokkal többet fogytak, mint azok a nők, aki csak naponta kétszer fogyasztottak tejterméket. A kefirben ráadásul rengeteg a fehérje - ha egy bögrével fogyasztasz belőle, akkor 8-11 grammot viszel be belőle a szervezetedbe.

2. ENYHÍTI AZ ALLERGIA TÜNETEIT

A Science os Food and Agriculture című folyóiratban megjelent tanulmány szerint a kefir az allergiák ellen hatásos anyagokat tartalmaz. A kísérletek során ugyanis azt tapasztalták, hogy a kefir hatására a szervezetben az ovalbumin-specifikus immunglobulin a harmadára csökkent - az ovalbumin pedig egy olyan protein, amely kisgyermekeknél a legtöbb allergia kiváltója.

3. SEGÍT A RÁK MEGELŐZÉSÉBEN

Egy brazil tanulmány kimutatta, hogy a fermentált tejtermékek, mint például a kefir segítenek megszüntetni a korai stádiumú tumorokat azáltal, hogy késleltetik az enzimaktivitást. Már csak ezért az egy dologért is megéri fogyasztani, nem?

4. ERŐSÍTI A CSONTOKAT

A kefir a napi kalciumszükséglet nagyjából 30-40%-át tartalmazza, ez pedig az erős és egészséges csontok fenntartásához nélkülözhetetlen tápanyag. Sőt, abban is segít, hogy a szervezet könnyebben felszívja a kalciumot. Egy igazi szuperétel!

Kefir készítése otthon

Először is a vásárolt tejet (ha csak tehetjük, vegyünk házi tejet, hogy szarvasmarha-, juh- vagy kecske-, az mindegy) higiéniai okok miatt forraljuk fel, hogy a készített kefir semmilyen szennyezett baktériumot ne tartalmazzon. Utána a szintén boltban beszerzett kefirgombával együtt két napig kell erjeszteni légmentes, szobahőmérsékletű és sötét környezetben.

A masszát ezután szűrjük le. Ha a tej magasabb zsírtartalmú volt, az elkészült ital is krémesebb lesz, ha pedig biotejet használtunk , az további tápanyagokat ad hozzá. De készüljünk fel, hogy a kereskedelmi forgalomba kerülő kefirek az ipari eljárás miatt ízben azért különböznek attól, amit házilag készítettünk.

Az alkohol toleranciaszint

Toleranciaszintnek nevezzük az alkohollal kapcsolatos tűrőképességet, vagyis azt, hogy mennyi alkoholt tudunk egyszerre elfogyasztani különösebb probléma nélkül.
Ennek mértéke személyenként nagyon eltérő lehet: függ a nemtől, a genetikától, testsúlytól stb. – fontos viszont, hogy rendszeres fogyasztással ez a szint folyamatosan emelkedik, azaz elkezdjük „bírni az ivást”.

Antibiotikum és az alkohol párban fogyasztása

Az alkoholfogyasztás sokak életének fontos része, ennek ellenére a mai napig vannak olyan tények az italozással kapcsolatban, amelyekkel nem vagyunk teljesen tisztában.

Energiaforrások sportoláskor: gélek, gumicukor, kóla és társai

A gumicukor, csokoládé, kóla gyakori választás sportolók körében, amikor gyors energiaforrásra van szükségük, mások gélekre, energiazselékre, italporokra, gondosan kimért grammnyi adagokra esküsznek. Vajon melyek a leghasznosabb energiaforrások a sportolók számára?

Ultrafeldolgozott élelmiszerek

Amikor belépünk egy üzletbe, kedvünkre vásárolunk a polcokról, de valószínűleg sokszor azt se tudjuk, hogy konkrétan milyen élelmiszer került a kosárba. Pedig a boltokban rengeteg a feldogozott termék, ilyen az ultrafeldolgozottak köre is.

Reggelizéssel kapcsolatos tévhitek

Ahányféle diéta és trend, annyiféle útmutatás az étkezésekről. Tények és tévhitek a reggeliről, pro és kontra.