Menü

Online hazugságok

Köztudott, hogy a kommunikáció nemcsak a kimondott vagy leírt konkrét szavakat, mondatokat jelenti. Része a testbeszéd, és egyéb nem verbális eszközök, melyek együttesen informálnak minket az üzenet valódi tartalmáról, és másik fél viszonyulásáról.

Tehát a szemtől szemben kommunikációban sokféle kulcsinger segíti a beszéd konkrét tartalmától való elvonatkoztatást, például a másik személyiségének megismerése, valódi szándékainak feltérképezése is lehetővé válik. De a mi a helyzet a digitális interakciókkal, például a chatezéssel, vagy az email formájú levélváltásokkal?

Ezekben a helyzetekben ugyanis számos csatornája zárva marad a kommunikációnak, vagyis az interakció kissé lebutítottá, bizonytalanabbá válik. Kevésbé egyértelmű a másik szándéka, hangulata, célja, és bizony a mellébeszélés is könnyebben kivitelezhető ilyen módon.

Természetesen az online kommunikáció is egy kiemelkedő terepe a pszichológiai kutatásoknak, ennek egyik apró szelete, hogy vajon a digitális hazugságoknak milyen jelei lehetnek, hogyan kódolódnak az üzenetekben.

Változó, hogy ki mennyire jól olvas a kommunikációs jelek között, de általában személyes interakció esetén nehezebb hazudni, és könnyebb rajtakapni a füllentés apró jeleit. A digitális hazugságok jeleit kutató vizsgálatokban felfedeztek néhány jellegzetességet, mely utalhat a mellébeszélésre. A valótlan reakciók lassabban születnek meg, és egyúttal rövidebbek is. Azért is fogalmazódnak meg lassabban, mert általában többszöri átszerkesztés alatt mennek át. Persze tapasztalat kérdése is, minél többet használjuk ezt a kommunikációs csatornát, annál rutinosabbak lehetünk a valódi tartalmak megfejtésében, mégis alapvetően az online interakciók esetében kevesebb érzékszervünkre hagyatkozhatunk. A fentiekben vázolt eredményekkel pedig azért óvatosan bánjunk, mert korántsem biztos, hogy minden lassan íródott válasz hazugság lenne.

Fotó:
pixabay.com

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?

Cipősdoboz akció - csatlakozz!

„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!