Menü

A vonzás törvénye, avagy keresem a másik felem

A kapcsolatok kialakulásánál alapvető fontosságú a vonzás törvénye, mely szerint csak két különböző ember tudja vonzani egymást. Ugyanakkor hosszú távon fenntartani egy kapcsolatot csak a hasonlóságok mentén lehet.

A különbözőségek tehát fontosak annak érdekében, hogy megmaradjon a vonzás, vonzódás (a szerelem), éppen ezért szükséges a polaritás megőrzése. Vagyis tiszteletben kell tartani a másságot, és nem szabad a másik fél megváltoztatására törekedni.

Ezzel az elvvel látszólag ellentétes az a gondolat, mely szerint a kapcsolat tartósságát a hasonlóságok fogják meghatározni. Valójában azonban arról van szó, hogy a különbségek nem áthidalhatatlanok, és elválasztó jellegűek, hanem kiegészítőek, és a biztos alapot jelentő hasonlóságokba (hasonló világnézet, hasonló értékek) ágyazódnak bele.

Ezek alapján fogalmazható meg az is, hogy kit tartunk vonzónak és mitől marad meg a vonzódás a kapcsolatban hosszú távon is. Az egyik ilyen alapvetés, a „hiányunk megteremtése”, hiszen alapvető emberi tulajdonság, hogy csak azután lehet vágyódni (vonzódni), ami (aki) nincs állandóan jelen. El kell tudni fogadni, és tudatosítani, hogy a kapcsolatban levőség csak az egyik szerepe az életünknek. Nem birtokolhatjuk a másik fél összes életterét, ráadásul ez a fajta „ragadós” viselkedés, a taszítás reakcióját váltja ki (ami, mint tudjuk a vonzódás ellentéte).

Az a jelenség is megfigyelhető, hogy míg a kapcsolat elején képesek vagyunk „felemelő” szemmel nézni a másikat, később megváltozik látásmódunk fókusza, és elkezdünk a hibákra koncentrálni. Ha önmagunkat nem tudjuk elfogadni, akkor általában ezt a csalódottságot a másikra vetítjük ki. Működésbe lép a „megváltoztatás” projekt, melynek eszköztára sokrétű lehet: érzelmi zsarolás, alkudozások, szemrehányások, és más manipulatív játszmák. És íme, megint átléptünk a vonzásból a taszítás állapotába, holott nem ez volt a célunk, és valójában nem ezt szeretnénk.

Azért fontos a különbözőség (hasonlóságokkal megtámogatva) megőrzése, mert a harmadikat csak két különböző hozhatja létre. Ez a teremetés alapvető törvénye, a „harmadikban” ott van mindkettő minősége, de nem azonos egyikkel sem. És ez a „harmadik” minőség bármilyen alkotásra igaz, ilyen maga a párkapcsolat is, és természetesen a közös gyermek is.

Fotó:
pixabay.com

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?

Cipősdoboz akció - csatlakozz!

„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!