Igen hasznos metszés
- Dátum: 2014.03.17., 16:25
- hogyan kell metszeni, metszés, metszés alapjai, metszés fontossága, metszés ideje
Használjuk ki a hűvösebb, tavaszi időt, hiszen ilyenkor kell még elvégezni a metszési munkálatok megmaradt részét, vagy, aki még nem szánta rá magát, az gyorsan kapjon a kezébe metszőollót és pótolja be a munkát.
A metszés nagyon fontos kertészeti munka. Ezzel tudjuk megifjítani, megfiatalítani a növénykénket, fáinkat, nagyobb termésre ösztönözni őket, segítségével megóvhatjuk a betegségektől, s a különböző dísznövényeket, bokrokat pedig alakra formálhatjuk.
Egyes gyümölcsfák már lassan virágba borulnak, azokat már hagyjuk békén, viszont azokat, amelyek még csak rügyet növesztettek, érdemes megmetszeni.
Mivel minden növény, fa, bokor, virág sajátságos metszést igényel, ezért csak általánosságban beszélhetünk a metszésről.
Nagyon fontos, hogy a sérült, elszáradt, korhadt, betegnek tűnő részt eltávolítsuk. Ez metszéskor az első feladat.
Érdemes lenyisszantani a növény azon részeit, amelyek befelé nőnek, vagy egymást keresztezik. Fontos, hogy lehetőség szerint ritkítsuk meg a fát kívülről, belülről, hogy mindenhol egyformán érje a nap, minden része egyenletesen tudjon fejlődni. A függőlegesen, egyenesen, magasra törő ágakat vágjuk le, mert azoktól sok jóra nem számíthatunk. A függőleges ágaktól ugyanis inkább gyorsan megkopaszodnak a fáink, gyengül a terméshozam. Manapság viszont különösen fontos, hogy tudjuk, milyen gyümölcsöt eszünk, honnan származik és mivel kezeltük azt, ezért ne hagyjuk, hogy a terméshozam alább essen.
A megöregedett ágakat érdemes visszavágni, lehetőleg tőbe, de egy fiatal gallyat, vesszőt hagyjunk meg, hogy új erőre kapjon a növény. Tudni kell, hogy a kisebb ágakat is bátran vissza lehet vágni, de két szemet (rügyet) hagyjunk meg rajtuk, hogy azok jövőre új hajtásokkal örvendeztethessenek meg bennünket.
A szőlő esetén különösen fontos a fiatalítás, ott az erős, új hajtások közül kell egyet-egyet meghagyni, ha azt szeretnénk, hogy szép termést hozzon. Azonban erről még hosszan lehetne értekezni, általánosságnak elég ennyi is.
Fontos még tudni, minél erőteljesebb metszünk meg egy növényt, annál erősebben hajt majd ki és kap új erőre.
Az ágakat, levágott nyesedéket, vesszőket soha ne égessük el, inkább aprítsuk fel és akkor a komposztba is bedobható, vagy kandallóba, kályhába kiszáradva tökéletes gyújtósnak is.
Fotó:
pixabay.com
Miért félünk a pletykáktól? – A digitális szóbeszéd árnyéka

A különböző híresztelések mindig is részei voltak az emberi társadalomnak. Már az ősidőkben is suttogtak egymás fülébe történeteket az emberek, hogy kibeszéljék, megítéljék vagy épp figyelmeztessék egymást. Ám míg korábban a pletyka személyes, szűk körben terjedt, ma már pillanatok alatt elérheti az egész világot. Az online térben új arcot öltött: azonnalivá, nyilvánossá és gyakran kontrollálhatatlanná vált. Éppen ezért félünk tőle jobban, mint valaha.
Kreatív kezek, nyugodt lélek. Miért kézműveskedünk?

Alkotni szinte bármilyen formában jó. A szó szoros értelmében a készítés bármely „műfaját” választhatjuk, ha szeretnénk érezni annak pozitív hatásait. Mindegy, hogy egy matricát ragasztunk ki, vagy éppen fából faragunk, fonalból fonunk, fényképalbumot ragasztunk össze, az alkotókedvünk garantáltan szárnyalni fog, és ezáltal önmagunkat is jobban megismerhetjük.
Hogyan válasszunk lakást?

A lakásszelektálás vagy lakásválasztás egy fontos és gyakran nehéz döntési folyamat. Ha valaki új otthont keres, számos szempontot kell figyelembe venni, hogy biztosan olyan lakást találjon, ami megfelel a személyes igényeinek és pénzügyi helyzetének. Hogyan válasszuk ki a legmegfelelőbb lakást?
Tréfa vagy bántalmazás? Netes kihívások és azok hatásai

Tojás tört a kislánya fején, bántalmazásért elítélték a TikTok-mamit. Megalázta a gyerekét, és ezt még meg is osztotta – a történet fent van pár napja a világhálón. A tojásos kihívás is felvet kérdéseket: mi számít tréfának és mi gyerekbántalmazásnak?
Mit jelent a rendkívüli felvételi eljárás a középiskolákban?

A rendkívüli felvételi eljárás a középiskolákban egy speciális, a normál felvételi eljárást követő lehetőség arra, hogy a tanulók bejuthassanak egy középiskolába, ha valamiért az általános felvételi időszak alatt nem nyertek felvételt, vagy még maradtak betöltetlen helyek egyes iskolákban.