Menü

Sikeres volt a Női Karriernap Budapesten

Az első Női Karriernapot Budapesten rendezték meg 2014. június 14-én. A rendezvény sikere és résztvevőinek száma úgy tűnik, még a szervezőket is meglepte: a helyszín gyakorlatilag kicsinek bizonyult, a délelőtti regisztráció idején pedig hosszú sorok kígyóztak a Bálna rendezvényterme előtt. Nem meglepő módon a résztvevők zöme hölgy volt, csak a kiállítók között és szervezők között találkozhattuk néhány férfi kollégával.

Miért van szükség külön karriernapra a nőknek? Mert ők, a nők speciális helyzetben vannak a munkaerőpiacon. Nehezebben találnak állást, mint férfi társaik, életkoruk, élethelyzetük miatt pedig gyakran éri őket diszkrimináció. Szülés előtt, vagy kisgyermekkel sok esetben hátrányosan különböztetik meg a nőket. Ugyanez igaz az idősebb életkorúakra is, már nehezebben találnak állást, hiszen a fiatal munkaerő keresettebb. Nem is beszélve a fizetési különbségekről, mivel a nők átlagkeresete jelentősen alacsonyabb férfi társaiknál.

A Női Karriernapon nemcsak álláslehetőségekről tájékozódhattak a hölgyek: stílustanácsadás, önéletrajzfotó-készítés, idegen nyelvi szintfelmérő, rapid munkaerő-piaci és önéletrajz-tanácsadás, valamint előadások várták a hölgyeket, ahol szakmai és magánéleti témákról is tájékozódhattak. Mindez azért fontos, mert a női karrierív és munkavállalási lehetőségek szorosan összefüggenek a magánéletükkel, főként a családos nők esetében.

Így a NÓRA-háló, az országosan elérhető anyabarát munkaerő-piaci és esélyegyenlőségi tanácsadó hálózat választ adott néhány speciális kérdésre a kismamáknak, édesanyáknak azzal kapcsolatban, hogy ilyen élethelyzetben miként tudnak érvényesülni a munkaerőpiacon, és mit tehetnek azért, hogy kiküszöböljék az őket érő hátrányokat.

Úgy tűnik, hogy az első Női Karriernap nem az utolsó volt, a résztvevők és a kiállítók is bíznak benne, hogy minden évben megszervezik majd a rendezvényt. 

Fotó:
pixabay.com

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?

Cipősdoboz akció - csatlakozz!

„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!