Menü

Szőlőmag-szerelem

Manapság a szőlővel kapcsolatosan leginkább arról hallhatunk, hogy az egyik legmagasabb kalóriatartalmú gyümölcs, és értékeit tekintve cukorbetegeknek nem javasolt a fogyasztása. Sokan azok közül, akik esznek szőlőt, a magját kikerülik, vagy egyben lenyelik. Talán nem is tudják, micsoda lehetőséget szalasztanak el! A szőlőmag ugyanis nagyon, és még annál is jobban egészséges! Manapság már többféle formában is találkozhatunk vele: szőlőmagolaj és szőlőmagőrlemény/szőlőmagliszt formájában. Mindegyik fogyasztása különösen ajánlott!

Főként, hogy ebben az alakjában szervezetünk még könnyebben hozzájut a benne rejlő tápanyagokhoz, mintha csak összerágjuk a magot. A szőlőmag jótékony hatásainak listája nagyon hosszú. Leginkább onnan ismert, hogy több kutatás is igazolta a rákmegelőző hatását, valamint azt, hogy hatékony a rákos sejtek elleni küzdelemben! Ezen kívül regenerálja a hajhagymákat, még a szoptatás idején jelentkező hajhullás esetén is hatásos, rugalmasabbá teszi a bőrt és segít a ránctalanításban, erősíti az ízületeket, serkenti az agyműködést. Tehát külsőleg-belsőleg is alkalmazható. És most az allergiaszezonban fontos, hogy általa kevésbé jelentkeznek az allergiás tünetek! És a lista még nem teljes…

A szőlőmag őrlemény, azaz a liszt, valamint a szőlőmagolaj egyszerre készül. A magból kipréselik a nedvességet, így készül az olaj, majd ezután darálják meg a szőlőmagot, ebből lesz az őrlemény, amit a finomsága miatt lisztként is neveznek. A kiváló őrlemények ugyanis a finomliszthez hasonlóan lágy szemcsékből állnak. Fontos azonban, hogy sosem „finomított” felirattal ellátott szőlőmag terméket válasszunk, hanem csakis olyat, ami hidegen sajtolt módszerrel készül! A finomítás ugyanis ipari folyamat. A megfelelő eljárással készült termékek ára nem olcsó, de a jótékony hatásait tekintve mindenképpen megéri, ráadásul nem kell belőle sokat használni. Figyelem: a szőlőmag bármely formában lévő kivonatát sötét, hűvös helyen tároljuk, így képes leginkább megőrizni a benne rejlő értékes anyagokat!

A szőlőmagolajat salátákhoz, bármilyen hidegen készült élelmiszerhez adhatjuk, de akár bébiételekhez is tehetünk belőle, vagy házilag készült majonézhez is használhatjuk. Sütéshez alkalmasabb, mint az olivaolaj, mivel magasabb az égéspontja. A szőlőmag őrleményt lisztként tehetjük az ételekbe, a lisztek kb. 3-5%-kát helyettesíthetjük vele. De adhatjuk joghurtokhoz, müzlihez, vagy tejberizshez is. Ráadásul az ízétől sem kell tartanunk, mert a szőlőhöz hasonló ízvilággal rendelkezik. Érdekes módon ezt még a sütésnél sem veszíti el. Olyan ételekhez javasoljuk, amihez jól illik a szőlő finom aromája. 

Fotó:
pixabay.com

A legjobb pisztáciás finomságok

A pisztácia nagyon közkedvelt csemege, amit a legtöbben filmnézés közben rágcsálnivalóként fogyasztanak. Kevesen tudják, hogy ez a csonthéjas gyümölcs főételek és desszertek alapanyagaként is kiváló lehet. Markáns, jellegzetes ízének köszönhetően ínycsiklandozó sütemények készülhetnek belőle.

A körte jótékony hatásai

A körte hazánkban a kevésbé népszerű gyümölcsök közé tartozik. Érdemes viszont nagyobb figyelmet szentelni ennek az értékes gyümölcsnek, hiszen rengeteg jótékony hatással van szervezetünkre a rendszeres fogyasztása.

A-vitamin vagy béta-karotin

Nem csak az A-vitamin legfontosabb forrása, de sok betegség is megelőzhető a béta-karotinnal.

Készítsd el a saját házi pestodat!

Ha te is odavagy a bolti verzióért, de szeretnéd kipróbálni, vajon mennyire bonyolult otthon elkészíteni, vagy egyszerűen csak biztosra akarsz menni, milyen összetevőkkel dolgozol, és tudni, hogy amit elfogyasztasz, valóban mit tartalmaz, kattints!

Babérlevél, a népi gyógymód egyik alapköve

Mindenki ismeri a babérlevelet, hiszen a konyhában előszeretettel használjuk fűszerként, főleg ételek savanykás mellékízéért felelős, de vajon hánya tudják, hogy mi mindenre is jó még?