Menü

Szőlőmag-szerelem

Manapság a szőlővel kapcsolatosan leginkább arról hallhatunk, hogy az egyik legmagasabb kalóriatartalmú gyümölcs, és értékeit tekintve cukorbetegeknek nem javasolt a fogyasztása. Sokan azok közül, akik esznek szőlőt, a magját kikerülik, vagy egyben lenyelik. Talán nem is tudják, micsoda lehetőséget szalasztanak el! A szőlőmag ugyanis nagyon, és még annál is jobban egészséges! Manapság már többféle formában is találkozhatunk vele: szőlőmagolaj és szőlőmagőrlemény/szőlőmagliszt formájában. Mindegyik fogyasztása különösen ajánlott!

Főként, hogy ebben az alakjában szervezetünk még könnyebben hozzájut a benne rejlő tápanyagokhoz, mintha csak összerágjuk a magot. A szőlőmag jótékony hatásainak listája nagyon hosszú. Leginkább onnan ismert, hogy több kutatás is igazolta a rákmegelőző hatását, valamint azt, hogy hatékony a rákos sejtek elleni küzdelemben! Ezen kívül regenerálja a hajhagymákat, még a szoptatás idején jelentkező hajhullás esetén is hatásos, rugalmasabbá teszi a bőrt és segít a ránctalanításban, erősíti az ízületeket, serkenti az agyműködést. Tehát külsőleg-belsőleg is alkalmazható. És most az allergiaszezonban fontos, hogy általa kevésbé jelentkeznek az allergiás tünetek! És a lista még nem teljes…

A szőlőmag őrlemény, azaz a liszt, valamint a szőlőmagolaj egyszerre készül. A magból kipréselik a nedvességet, így készül az olaj, majd ezután darálják meg a szőlőmagot, ebből lesz az őrlemény, amit a finomsága miatt lisztként is neveznek. A kiváló őrlemények ugyanis a finomliszthez hasonlóan lágy szemcsékből állnak. Fontos azonban, hogy sosem „finomított” felirattal ellátott szőlőmag terméket válasszunk, hanem csakis olyat, ami hidegen sajtolt módszerrel készül! A finomítás ugyanis ipari folyamat. A megfelelő eljárással készült termékek ára nem olcsó, de a jótékony hatásait tekintve mindenképpen megéri, ráadásul nem kell belőle sokat használni. Figyelem: a szőlőmag bármely formában lévő kivonatát sötét, hűvös helyen tároljuk, így képes leginkább megőrizni a benne rejlő értékes anyagokat!

A szőlőmagolajat salátákhoz, bármilyen hidegen készült élelmiszerhez adhatjuk, de akár bébiételekhez is tehetünk belőle, vagy házilag készült majonézhez is használhatjuk. Sütéshez alkalmasabb, mint az olivaolaj, mivel magasabb az égéspontja. A szőlőmag őrleményt lisztként tehetjük az ételekbe, a lisztek kb. 3-5%-kát helyettesíthetjük vele. De adhatjuk joghurtokhoz, müzlihez, vagy tejberizshez is. Ráadásul az ízétől sem kell tartanunk, mert a szőlőhöz hasonló ízvilággal rendelkezik. Érdekes módon ezt még a sütésnél sem veszíti el. Olyan ételekhez javasoljuk, amihez jól illik a szőlő finom aromája. 

Fotó:
pixabay.com

Az akut veseelégtelenség okai

Akut veseelégtelenségről akkor beszélünk, ha a veseműködés néhány óra vagy néhány nap leforgása alatt oly mértékben romlik, hogy a veseszövetek több mint 60 százaléka már nem képes ellátni feladatát.

A vegán húsok világában

Se vegetariánus, se vegán életmódot nem folytatok. Habár volt néhány év, amíg nem ettem húst, ennek is vége már. Azóta mindössze annyit teszek, hogy tudatosan figyelek a mennyiségekre, miből mennyit fogyasztok. Inkább a mértékletesség határozza meg a mindennapjaimat. Ennek ellenére mindig érdekelnek az új megoldások, a különböző lehetőségek, így jutottam el oda, hogy érdekelni kezdett a vegán hús mibenléte. Egyféle van? Sokféle létezik? Jobb vagy rosszabb, mint a nagybetűs hús? Nézzük meg, milyen következtetéseket vontam le!

Finom és egyszerű pástétomok– avagy hogyan dobjuk fel a vacsorát!

Háziasszonyok számára nem elhanyagolható, hogy előre elkészíthető egy étel. Amikor a rántotta, a virsli és a melegszendvics, meg a felvágott egy idő után unalmassá válik, akkor jók a szendvicskrémek, pástétomok, melyeket akár előző este is elkészíthetünk, de frissen összedobva sem tart pár percnél tovább.

Miért fontos az omega-3 fogyasztása gyerekeknek?

Az omega-3 nagyon fontos tápanyag, különösen a gyerekeknek elengedhetetlen. Vajon miért olyan fontos és hogyan segíti a fejlődésüket?

Veszélyes adalékanyagok

Vásárlásunkkor érdemes odafigyelni, hogy az adott élelmiszer milyen összetevőket tartalmaz, mert bizony sok olyan van, ami sajnos káros. Mik azok, amikre figyeljünk?