Menü

Ha már süti, együnk diósat!

A karácsony a legtöbb embernek a töménytelen, vagy legalábbis az átlagosnál nagyobb mennyiségű édesség időszaka. Ettől függetlenül nem kell feltétlenül egészségtelennek lennie. Ajánljuk például a diót, a diós finomságokat.

A dió kevésbé népszerű, mint „gyógyító” táplálék, pedig jótékony hatása már hosszú ideje ismert. Alkalmazták, fogyasztották a görögök és rómaiak, valamint természetesen a magyar népi gyógyászat is hasznosította.

A növény értékeit igyekeztek belsőleg és külsőleg is kiaknázni. A diólevélből többek között teát készítenek, amelyet több mindenre ajánlanak, állítólag a reumától az idegpanaszokig, a gyomor és bélhuruttól a hasmenésig sok mindent enyhíthet. Ami bizonyos, hogy juglont, flavonoidokat, cseranyagokat, valamint C-vitamint is tartalmaz. A levelet, illetve annak forrázatát külsőleg is használták/használják, például sebfertőtlenítésre, fekélyek, kelések ellátásra, de fürdésre és kozmetikumok összetevőjeként is.

Az összességében sokkal ismertebb és népszerűbb diómag szintén számos értékes hatóanyaggal rendelkezik, ásványi anyagokkal (például: magnézium, kálium és kalcium), vitaminokkal (E és B), telítetlen zsírsavakkal, fehérjével.

A dió magjának felhasználása rendkívül sokrétű. Fogyasztható nyersen, alapanyagként, pörkölve, de többek között készítenek belőle olajat, pálinkát, szörpöt és lekvárt is.

Ahogyan bevezetőnkben említettük, a karácsonyi sütemények kedvelt alapanyaga, s mint a fentiek is mutatják, nem is járunk bele rosszul.

Fotó:
pixabay.com

Testedzés segítséggel: vitaminok, protein, kreatin és társai

A legtöbb minőségi étrend-kiegészítő egy egészséges ember számára az adagolás betartása mellett nem jelent különösebben kockázatot. Azt azonban semmiképpen nem mondhatjuk, hogy mindent, amit a neten találunk biztonsággal beszedhetünk, ezért mindig fontos szakember tanácsát kikérni.

Az elhízás valódi okai

A testsúlyt genetikai tényezők, az anyagcsere sebessége és pszichés eredetű tényezők egyaránt befolyásolják. Az éhség alapvetően elsődleges motiváció, az evés rögzült viselkedésforma, de ami az állatoknál egyszerű szabályozási mechanizmus, az embernél több tényező által meghatározott, bonyolult folyamattá válik, amelynek szociális és kulturális vonatkozásai is vannak.

Az evés boldogít?

Léteznek ételek, amelyek boldogítanak, ugyanis némely élelmiszerben megtalálható a boldogsághormonnak is nevezett szerotonin képződéséhez elengedhetetlenül fontos triptofán.

Hisztamindiéta

Vannak olyan emberek, akik nem tudják tolerálni a hisztamint, ezért bizonyos dolgokra oda kell figyelniük, például a táplálkozásukra. Amit a hisztamindiétáról tudni érdemes.

A gyerekek harmada nem reggelizik otthon

A gyerekek harmada nem reggelizik otthon, ami azt jelenti, hogy éhgyomorra indulnak el reggel – állapította meg egy kutatás, melyből sajnos megállapították, hogy három gyerekből egy reggelizés nélkül indul el otthonról az óvodába, iskolába.