Menü

Dió, miért jó?

Karácsony környékén van a fő felhasználási szezonja ennek a finom termésnek, amelynek rendkívül jótékony hatásai vannak a szervezetünkre. Eláruljuk, miért érdemes diót fogyasztani – még akár hús helyett is!

Ha azt gondoljuk, hogy a dió csak egy szimpla sütemény alapanyag, akkor nagyon is tévedünk! Fontos és előnyös a lehetőségekhez mérten minél több diót fogyasztani. Telis-tele van ugyanis jótékony vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Például magas az omega 3 zsírsavtartalma, és B, valamint E-vitaminban gazdag. Így segít bőrünk, látásunk és szívünk egészségének megőrzésében is.

Sok rostot, foszfort és vasat tartalmaz, így kismamáknak, vérszegényeknek kifejezetten ajánlott a diófogyasztás. Noha kalóriatartalma igen magas, nincs benne sok szénhidrát. Kalciumot és magnéziumot is tartalmaz, így erősíti csontjainkat, vigyáz fogaink egészségére és még a hangulatunkra is kedvező hatást gyakorol!

Ezen tulajdonságai révén vegetáriánusoknak is ajánlott, valamint azoknak, akik túl sok húst esznek, és ahelyett, amellett alternatív tápanyagforrásokat keresnek. No de hogyan fogyasszuk egészségesen a diót?

Ha a klasszikus módon, süteményekhez, édességekhez használjuk, akkor ne spóroljunk bolti keverékekkel, ezek használata nem javasolt, hanem kizárólag darált diót alkalmazzunk! Ezek a keverékek ugyanis nagyon kevés diót, de annál több cukrot tartalmaznak. Magát a cukrot mi is helyettesítsük természetes édesítőszerekkel.

Tehetjük még házilag - akár kenyérsütőgéppel készült - kenyérbe, például lilahagymával párosítva nagyon különleges, az őszi-téli időszakhoz illeszkedő kenyeret készíthetünk vele, amely az ünnepi alkalmakhoz is illeszkedik. Ez a kombináció már csak azért is előnyös, mert a dió és a kenyér párosításával hozzájutunk az összes szükséges aminosavhoz.

Reggelire összetörve tehetjük natúr joghurtba, vagy zabkásába más magvakkal, piros gyümölcsökkel. Pirítva pedig a friss zöldség- és gyümölcssalátánkat is feldobja.

Mik az egészséges zsírok és mely ételekben találhatóak?

A fitnesz világa a zsírok jelentőségét gyakran megkérdőjelezi, ha az egészség, a testzsírcsökkentés vagy az izomtömeg növelése a téma.

5 étel, amit sosem szabadna mikróban újramelegíteni

Akár ételmérgezést is okozhatnak, ezért jobb annyit főzni belőlük, amennyi egyszerre elfogy.

Spenótos ételek a főzeléken túl

A spenót igazi vitaminbomba, természetes vasforrás. Bár számos jótékony hatása van, igencsak megosztó étel, sokan nem szeretik a krémes spenótfőzeléket. A spenótból nem csak főzeléket készíthetünk, feldobhatjuk vele a tésztaételeket, salátákat és még a húsokat is.

Ételcsoport, mely garantáltan segít a vércukorszinten tartásában!

Ha néhány egyszerű dolgot változtatunk a bevásárlókocsi tartalmán, annak komoly hatása lesz a vércukor szabályozásának képességére, az étvágyra és a keringési rendszer állapotára is.

Finomságok édesburgonyával - válogatás

Az édesburgonya az utóbbi időben nálunk is egyre elterjedtebb - mutatjuk, mi mindent csinálhatsz belőle!