Menü

Dió, miért jó?

Karácsony környékén van a fő felhasználási szezonja ennek a finom termésnek, amelynek rendkívül jótékony hatásai vannak a szervezetünkre. Eláruljuk, miért érdemes diót fogyasztani – még akár hús helyett is!

Ha azt gondoljuk, hogy a dió csak egy szimpla sütemény alapanyag, akkor nagyon is tévedünk! Fontos és előnyös a lehetőségekhez mérten minél több diót fogyasztani. Telis-tele van ugyanis jótékony vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Például magas az omega 3 zsírsavtartalma, és B, valamint E-vitaminban gazdag. Így segít bőrünk, látásunk és szívünk egészségének megőrzésében is.

Sok rostot, foszfort és vasat tartalmaz, így kismamáknak, vérszegényeknek kifejezetten ajánlott a diófogyasztás. Noha kalóriatartalma igen magas, nincs benne sok szénhidrát. Kalciumot és magnéziumot is tartalmaz, így erősíti csontjainkat, vigyáz fogaink egészségére és még a hangulatunkra is kedvező hatást gyakorol!

Ezen tulajdonságai révén vegetáriánusoknak is ajánlott, valamint azoknak, akik túl sok húst esznek, és ahelyett, amellett alternatív tápanyagforrásokat keresnek. No de hogyan fogyasszuk egészségesen a diót?

Ha a klasszikus módon, süteményekhez, édességekhez használjuk, akkor ne spóroljunk bolti keverékekkel, ezek használata nem javasolt, hanem kizárólag darált diót alkalmazzunk! Ezek a keverékek ugyanis nagyon kevés diót, de annál több cukrot tartalmaznak. Magát a cukrot mi is helyettesítsük természetes édesítőszerekkel.

Tehetjük még házilag - akár kenyérsütőgéppel készült - kenyérbe, például lilahagymával párosítva nagyon különleges, az őszi-téli időszakhoz illeszkedő kenyeret készíthetünk vele, amely az ünnepi alkalmakhoz is illeszkedik. Ez a kombináció már csak azért is előnyös, mert a dió és a kenyér párosításával hozzájutunk az összes szükséges aminosavhoz.

Reggelire összetörve tehetjük natúr joghurtba, vagy zabkásába más magvakkal, piros gyümölcsökkel. Pirítva pedig a friss zöldség- és gyümölcssalátánkat is feldobja.

Az 5 leghatásosabb méregtelenítő étel

A helytelen táplálkozás miatt a testünkben sok salakanyag, a kötőszövetekben pedig sok felesleges víz halmozódhat fel. Ám akadnak ételek, amelyekkel könnyedén elkerülheted ezeket a problémákat!

A kígyóuborka meglepő hatásai

A kígyóuborka amellett, hogy sokoldalúan felhasználható a konyhában, a szervezetre is számos jótékony hatással bír, ami messze túlmutat a szem alatti karikák eltüntetésében.

A feldolgozott élelmiszerek káros hatásai

Az egészséges életmóddal foglalkozó szakemberek szerint a cukor, a finomított szénhidrátok után a feldolgozott élelmiszerek fogyasztása miatt van komoly ok az aggodalomra. Egyre több dietetikus, életmódtanácsadó javasolja a feldolgozott élelmiszerek fogyasztásának visszaszorítását. Vajon tisztában vagyunk azzal, melyek ezek az ételek, italok?

Mézbogyó - ültesd, csodáld, termeszd, használd fel

Szeretjük a környezetünkben a bokrokat, amik szép zöldek, de ha még termést is hoznak, ami még ehető is, egészséges is és finom is, akkor az csak egy aduász lehet. Ismerd meg a mézbogyót!

Gyógynövények emésztési problémákra

Immunsejtjeink 80%-a a belekben található, a bélrendszer tehát egy nagyon érzékeny, intelligens szervünk, ami egész testünk működéséért felelős.Az emésztési problémák is fontos jelzések, melyek mutatják, hogy valami nincs rendben a szervezetünkben. Ezek a gondok több-kevesebb rendszerességgel mindenkinél felbukkannak enyhébb vagy súlyosabb formában.