Menü

Menj nyaralni mielőbb!

Érdekes, hogy mindenki nyáron ostromolja az utazási irodákat, vagy foglalja le magának az utazásokat, pedig jelentősen ráfizethetünk, ha a csúcsidőszakot választjuk. Jóval érdemesebb tavasszal és ősszel üdülni - a pénztárcánk és a közérzetünk is meghálálhatja!

Megvan az a szokásrendszer, hogy a nyaralás nyáron van - ahogy a szó is mutatja. Mert akkor van meleg, jó idő, a gyerekeknek szünet, és a munkavállalóként dolgozók is akkorra ütemezik a hosszabb szabadságokat. Mindez érthető - csakhogy nem kifizetődő.

Jelentősen borsosabb árat kell ugyanis fizetnünk a nyári repülőjegyekért, szállásokért, és helybéli szolgáltatásokért - legyen szó akár valamilyen programról vagy étkezésről, ami végülis érthető, de egyben elgondolkodtató is.

Tavaszi kék ég és kék tenger

Érdemes megfontolni a tavaszi és őszi üdülések lehetőségét, ugyanis sokkal több kedvezményes áru lehetőség mutatkozik ebben az időszakban, így olyan helyekre is eljuthatunk, amik a főszezonban esetleg megfizethetetlenek. További előny, hogy sok közkedvelt tengerparti nyaralóhely már kellemetlenül meleg lehet nyáron, ami a kirándulások és városnézések szerelmeseinek nem kedvez. Arról nem is beszélve, hogy a közkedvelt helyeken óriási a tömeg a főszezonban, ami kissé elveszi ezeknek a célpontoknak a szépségét. (Sok nagy gyárban például rendszeresen leállás van egy-egy nyári hónapra, és néhány magyar multicég is bevezet hasonlót a nemzetközi piaci szokások alapján. Az itt dolgozók számára nincs mese - olyankor kell szabadságra menni és nyaralni. Ők önmagukban is nagy számban vannak jelen az "üdülési piacon".)

Április, napsütés, pálmafa... Tenerifén

Ha a szabadságunk nincs a nyárhoz kötve, akkor átgondolandó a lehetőség, hogy az olcsóbb időszakokban foglaljunk üdülést. Főleg, hogy rengeteg olyan úticélt találhatunk - ilyenkor még kedvezményesebb áron - , ahol szinte egész évben jó idő van. Ilyen lehetőséget kihasználva utaztunk el tavaly áprilisban Tenerifére. Megérte - kiderült, hogy a szigeten olyan az időjárás, hogy szinte állandóan tavasz van, és azért az óceánban is tudtunk fürdeni - nem messze a delfinekől. A hajóskapitány megnyugtatott minket: cápára azért "nem valószínű", hogy számítani lehet. Köszi... :)
Igaz, a Teidére kabátban és sapkában mentünk fel, de a világ harmadik legnagyobb vulkánjáról van szó, amely 3178 méter magas, így ez nem meglepő.

A Teidéről már felülről szemlélhetjük a felhőket

Sok "örök tavasz" időjárású sziget van Európán belül is, hogy a világ más részeiről ne is beszéljünk. Érdemes lehet célirányosan ilyen helyeket keresni. Már csak azért is, mert így bővíthetjük az utazási repertoárunkat. S még ha nem is szerepeltek ezek a célpontok a bakancslistánkon - néha kiderülhet, hogy olyanra volt szükségünk, és az jelentheti a legnagyobb boldogságot és szépséget, amit el sem tudtunk volna képzelni...

Hogyan kell segítséget kérni a 112-es segélyhívón?

Bármikor kerülhet valaki olyan helyzetbe, hogy segélyhívást kelljen indítania, segítséget kelljen kérnie, vagy nyújtania, ehhez pedig fontos tudni, hogy milyen telefonszámot tárcsázzon és milyen módon kell a segélyhívást lebonyolítani. A 112-es számot és annak tárcsázását pedig már egészen kicsi gyermekeinknek is meg kell tanítanunk.

Az olvasás jótékony hatásai, mentalizáció

Kutatások egész sora támasztja alá, hogy fizikailag és lelkileg is egészségesebbek leszünk az olvasástól. Köztudottan bölcsebbé válhatunk, okosabbá, empatikusabbá, de fontos megjegyezni, hogy ezek a pozitív hatások akkor figyelhetők meg, ha klasszikusan könyvet tartunk a kezünkben és úgy olvasunk, nem pedig a neten görgetünk, chatet olvasunk, közösségi oldalakat csekkolunk.

Az almaecet sokoldalú felhasználása és előnyei

Az almaecet egy sokoldalú csodaszer. Amellett, hogy a konyhákban évek óta hódít a viszonylag olcsó áron kapható ecet, a fogyókúrázók körében is népszerű. Azonban milyen jótékony és pozitív hatásai vannak annak, ha minden nap belecsempészed az ételeidbe, vagy vízzel hígítva, mézzel édesítve, iszol néhány kortyot belőle?

Klímakarbantartás: miért fontos?

A hirtelen beköszönő nyárias meleg lassan aktuálissá teszi a klímahasználatot, s ekkor különösen ajánlott otthonunk, autónk fertőtlenítése, hiszen a klímarendszerben számos kórokozó megtelepszik. A klíma karbantartása több okból is fontos, ám a menete bonyolultabb, minthogy azt házilag is teljeskörűen el lehessen végezni.

Tavaszi feltöltődés fontossága

Tavasz közeledtével ébredeznünk kellene pont úgy , mint a természetnek, de előfordul, hogy a tavaszi „kikelet” helyett, sokan bágyadtak, aluszékonyak, sőt sokan fejfájásról, szédülésről panaszkodnak.
Mára, már a tudomány is elismeri, „tavaszi fáradtság” létezik.