Kardiót vagy súlyzókat válasszunk, ha fogyni szeretnénk?
- Dátum: 2017.04.04., 19:09
- edzés, egészség, evés, fogyás, kalória, kardió, kutatás, motiváció, séta, sport, súly, súlyzó, táplálkozás, testtömeg, tudomány
Évtizedek óta ismert az a hagyományos felfogás, miszerint a kardió edzés a legjobb, ha fogyni szeretnénk. Közben megismerkedhettünk a súlyzós edzésformával is. De vajon melyik a hatékonyabb?
Néhány évvel ezelőtt a Duke Egyetem kutatói elhatározták, hogy magukhoz veszik az irányítást, és végeznek egy tanulmányt, hogy összehasonlítsák a kardió- és a súlyzós edzés hatékonyságát. 8 hónappal a tanulmány kezdete után már egyértelműen látható volt, hogy a nyertes a kardió!
Míg a kardió csoport fogyásnak indult, a súlyzós csoport még magára is szedett valamennyit – természetesen izmot. Ez azonban nem vezetett fogyáshoz. A legjobban a kettő kombinációját alkalmazó csoport járt, testileg ők néztek ki a legjobban, viszont kétszer annyi időt is áldoztak az edzésre.
Cris Slentz, a Duke egyetem munkatársa szerint az egész egyszerű matematika. A kardióval percről percre egyre több kalóriát égetünk el, tehát ezzel a legegyszerűbb a zsír ledolgozása és így a fogyás. Természetesen nem szeretne lebeszélni senkit sem a súlyzós edzésről, mert ahogy idősödik az ember, és kezd veszíteni az izomtömegéből, ez a mozgásforma fontos szerepet kaphat. Dr. Slentz külön felhívja a figyelmet arra, hogy a mozgás önmagában nem elég a fogyáshoz. Nagyban közrejátszik az, hogy mit, hogyan és mennyit eszünk – ezzel tudjuk a legjobban befolyásolni a súlyvesztésünket.
Ahol a mozgás önállóan is nagyon számít, az a hízás, illetve a jojó-effektus megelőzése. A testtömeg növekedés kontrollálásában tehát fontos szerepe van a mozgásnak.
A sikeres fogyást és annak megtartását maguk mögött tudók 90%-a az egészséges étkezés mellett körülbelül napi egy órát edz, és a választott edzéstípusuk a kardió, ami nem meglepő módon lehet csak egyszerű séta is!
Így tehát nem kell eget rengetően nehéz vagy kemény edzésre gondolnunk, bőven elég, ha sétával kezdünk. A motivációnk is hosszabb távon fenntartható.
Forrás: edition.cnn.com
Napközbeni szundikálás a munkahelyen
Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.
Karácsony hitelből
Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.
Becézgetések egy munkahelyen
Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.
Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?
Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?
Cipősdoboz akció - csatlakozz!
„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!