Menü

Vegán kenyérrevalók

Zöldségek, gyümölcsök, magvak, hüvelyesek... Mindannyian tudjuk, hogy milyen egészségesek, mégis keveset fogyasztunk belőlük. Ha nem is vagyunk vegetáriánusok, és nem követünk vegán étrendet, akkor is érdemes tőlük ötleteket lopni az étkezésünkhöz. Például ezeket a finom kenyérrevalókat!

Vegánnak minősülő kenyeret készíteni nem nagy ördöngősség, mindössze a vajat kell lecserélnünk. Keverjünk össze 520 g teljes őrlésű tönkölylisztet valamint magvakat, 80 g búzasikért, 5 teáskanál himalája sót, 40 g kókuszzsírt, 420 ml vizet és egy csomag porélesztőt. Mind kenyérsütőgépben, mind sütőben is elkészíthetjük ezt a kenyeret, ami sokáig megőrzi a frissességét. Ha 2-3. napon fogyasztjuk, akkor már pirítósnak is megsüthetjük.

Csicseriborsó, kesudió, mandula, napraforgómag... ezekből készülhet például a vegán "sajtkrém", vagy "vaj", ki hogyan nevezi, de valójában csak szimplán szendvicskrém. Vagyis, nem is annyira szimpla, hiszen az ízük isteni finom, ráadásul tagadhatatatlanul egészségesek! Mindössze egy aprítógép és ízlés szerinti fűszerek kellenek hozzá.

Az édes ízek kedvelői vegyék újra elő a lekvárokat. Nem véletlenül mondjuk: a felmérések szerint legalább 70%-kal kevesebb lekvárt fogyasztunk, mint 10-15 évvel ezelőtt. Az édeségre vágyók szívéhez már közelebb állnak a bolti édességek. Pedig például a szilvalekvárhoz még cukor és édesítőszer sem szükséges.

A szervezet megkönnyebbül, az anyagcsere pedig felgyorsul, ha iktatunk be olyan napokat az étrendünkbe, amikor nem fogyasztunk húst és más állati eredetű ételt sem. Ezt hetente legalább egyszer, de akár kétszer is érdemes megtenni.

A körte jótékony hatásai

A körte hazánkban a kevésbé népszerű gyümölcsök közé tartozik. Érdemes viszont nagyobb figyelmet szentelni ennek az értékes gyümölcsnek, hiszen rengeteg jótékony hatással van szervezetünkre a rendszeres fogyasztása.

A-vitamin vagy béta-karotin

Nem csak az A-vitamin legfontosabb forrása, de sok betegség is megelőzhető a béta-karotinnal.

Készítsd el a saját házi pestodat!

Ha te is odavagy a bolti verzióért, de szeretnéd kipróbálni, vajon mennyire bonyolult otthon elkészíteni, vagy egyszerűen csak biztosra akarsz menni, milyen összetevőkkel dolgozol, és tudni, hogy amit elfogyasztasz, valóban mit tartalmaz, kattints!

Babérlevél, a népi gyógymód egyik alapköve

Mindenki ismeri a babérlevelet, hiszen a konyhában előszeretettel használjuk fűszerként, főleg ételek savanykás mellékízéért felelős, de vajon hánya tudják, hogy mi mindenre is jó még?

A raclette sajt készítésének titkai

A raclette-et Svájcban a múlt évszázad végén „fedezték fel”. Wallis szőlőhegyein a szüret végén már igencsak csípős hideg volt, szívesen ettek volna valami meleget. Minthogy a svájci hegyek telis teli vannak tehenekkel, a kamrák és pincék mindig dugig vannak finomabbnál finomabb sajttal.