Menü

Vegán kenyérrevalók

Zöldségek, gyümölcsök, magvak, hüvelyesek... Mindannyian tudjuk, hogy milyen egészségesek, mégis keveset fogyasztunk belőlük. Ha nem is vagyunk vegetáriánusok, és nem követünk vegán étrendet, akkor is érdemes tőlük ötleteket lopni az étkezésünkhöz. Például ezeket a finom kenyérrevalókat!

Vegánnak minősülő kenyeret készíteni nem nagy ördöngősség, mindössze a vajat kell lecserélnünk. Keverjünk össze 520 g teljes őrlésű tönkölylisztet valamint magvakat, 80 g búzasikért, 5 teáskanál himalája sót, 40 g kókuszzsírt, 420 ml vizet és egy csomag porélesztőt. Mind kenyérsütőgépben, mind sütőben is elkészíthetjük ezt a kenyeret, ami sokáig megőrzi a frissességét. Ha 2-3. napon fogyasztjuk, akkor már pirítósnak is megsüthetjük.

Csicseriborsó, kesudió, mandula, napraforgómag... ezekből készülhet például a vegán "sajtkrém", vagy "vaj", ki hogyan nevezi, de valójában csak szimplán szendvicskrém. Vagyis, nem is annyira szimpla, hiszen az ízük isteni finom, ráadásul tagadhatatatlanul egészségesek! Mindössze egy aprítógép és ízlés szerinti fűszerek kellenek hozzá.

Az édes ízek kedvelői vegyék újra elő a lekvárokat. Nem véletlenül mondjuk: a felmérések szerint legalább 70%-kal kevesebb lekvárt fogyasztunk, mint 10-15 évvel ezelőtt. Az édeségre vágyók szívéhez már közelebb állnak a bolti édességek. Pedig például a szilvalekvárhoz még cukor és édesítőszer sem szükséges.

A szervezet megkönnyebbül, az anyagcsere pedig felgyorsul, ha iktatunk be olyan napokat az étrendünkbe, amikor nem fogyasztunk húst és más állati eredetű ételt sem. Ezt hetente legalább egyszer, de akár kétszer is érdemes megtenni.

Mi az a chutney és hogyan lehet elkészíteni?

Azok, akik szeretnek kipróbálni új ízeket és textúrákat, megismerni különböző konyhákat, élvezik a gasztronómia világát, ők biztosan szeretni fogják a „chutney”-t. egy indiai eredetű szószról van szó, mely különböző összetevőkből áll, ezek lehetnek gyümölcsök, de legtöbbször azonban zöldségekből készül. a chutney kiváló kísérője a burgonyának, sajtoknak és húsoknak.

Ne keressen tovább – ez a legjobb természetes édesítő

Sokan használnak alternatív megoldásokat a cukor helyett, de a megfelelő édesítőt megtalálni nehezebb feladat, mint gondolnánk.

A kínai népi orvoslás a ,,halhatatlanság növényeként” említi az ötlevelű ginzenget

A Jiaogulan a déli kínai hegyekből származik, de fokozatosan terjed Thaiföldön és Japánban. A tökcsalád kúszó növényének botanikus neve Gynostema ötlevelű (Gynostemma pentaphyllum), de megtalálhatjuk déli ginzeng, xianxao (Kína) vagy amazachur (Japán) is.

Gyümölcsök, amiket cukorbetegek is fogyaszthatnak

A gyümölcsfogyasztás szabályait javasolt tisztázni a diabétesszel élőknek. Szigorú diétát ír elő az orvos azoknak, akik kettes típusú cukorbetegségben szenvednek.

Mi az a cölikália?

A lisztérzékenységet hívjuk más néven cöliákiának, ez egy olyan állapot, amikor a glutént tartalmazó gabonafélék családjából való növények, pl.: a búza, árpa, rozs, kárt okoznak a vékonybélben. A gluténérzékenységet hívjuk cölikáliának.