Menü

Parancsolatok „Boldogságterv” mintára

Sokan ismerik Gretchen Rubin Boldogságterv című könyvét. A könyvet, amelyben egy nő életéről olvashatunk, aki – habár mindene megvan, amit egy ember kívánhat magának – szerető férj, munka, amit odaadással képes csinálni, elegendő pénz, egészséges gyerekek – mégsem érzi magát teljesen boldognak. Aktív kutatásba kezd, vajon mi teheti az embereket boldoggá, majd elmeséli életének egy évét, amikor megpróbál boldogabban élni, többet bolondozni és reggelente énekelni.

Könyvének egyik alappillére önmaga tizenkét parancsolata, amelyet a saját értékrendszerének megfelelően alkotott meg, és amelyekre könyvében gyakran hívja fel a saját figyelmét is bizonyos helyzetekben.

Erre a példára alkottam meg a saját – nem tizenkettő, de sokparancsolatomat, amelyet most megosztok veletek. Hátha más is kedvet kap hozzá, hogy elolvassa ezt a kedves, motiváló könyvet, és megalkossa saját életszabályait.

1. Örülj mások jókedvének, boldogságának!
2. Mások hülyeségei miatt ne büntesd magad!
3. Ne hagyd, hogy a környezeted hangulata befolyásolja, hogyan érzed magad!
4. Viselkedj úgy, ahogy érezni szeretnéd magad!
5. Mutasd ki a szereteted!
6. Ne hasonlítgasd magadat és a kapcsolatodat másokhoz és mások kapcsolatához!
7. Bízz magadban és másokban!
8. Legyen benned határozott nyugodtság!
9. Minden nap dolgozz egy keveset céljaid elérése érdekében!
10. Segíts másokon, és okozz magadnak örömet ezzel!
11. Légy nyitott tekintetű!
12. Mit tennék, ha nem félnék ennyire?
13. Lásd meg a szépet!
14. Küzdd le a gátlásaidat!
15. Tanulj meg egyedül lenni, és saját magadért dolgozni!
16. Figyelj rá, hogy ne szólj bele mások mondataiba!
17. Tekints vissza! Merre mennél, ha a mostani döntésedre az időskori éned egy teraszon lévő karosszékből gondolna vissza?

Ezeket a parancsolatokat mindig a táskámban hordom. Egy cetlire körmöltem fel őket sorban, a könyv olvasása közben. Nem mondom, hogy nagyon könnyű mindegyikhez tudatosan tartani magamat, de igyekszem, és idővel egyre ügyesebb leszek.

Közben pedig reménykedem benne, hogy másokat is tudatos cselekvésre és szeretetre sarkallhatok.

Mi okozhatja a szemrángást?

A szemrángás, azaz tic, viszonylag gyakori tünet, főleg gyermekkorban. A tic alatt szemhunyorítást, arcrángást, szemöldökemelést értünk.

Meggyógyulhatunk a Placebo tablettáktól is?

Placebonak tekinthető minden olyan gyógyszer, amely valódi orvosi kezelésnek tűnhet, de nem az. Lehet tabletta, injekció, és sok más típusú álgyógyszer is. Ami minden placeboban közös, az az, hogy nem tartalmaz aktív hatóanyagot, mely kihat az egészségre.

A meditációs alapok elsajátítása

Előkészület nélkül nincs próbálkozás.
Próbálkozás nélkül nincs fejlődés.
Fejlődés nélkül nincs tökéletesség.
Tökéletesség nélkül nincs elégedettség.

Hogyan legyél magabiztos és sikeres egy randin?

A magabiztosság az egyik legvonzóbb tulajdonság tud lenni egy embernél. A legtöbb nő imádja, hogy ha egy magabiztos férfival van dolga. Ha valaki elégedettséget sugároz és kiáll magáért, akkor az a másik fél számára azt jelentheti, hogy tudja mit akar. Nézzünk meg néhány tippet, amelyekkel magabiztosak lehetünk egy randin.

Az ölelés ereje

Ha átölelünk valakit, azonnal szívet melengető, kellemes boldogság érzést, elégedettsége tapasztalunk, de a tudósok szerint az ölelés előnye ennél jóval több. Érdekes tény, hogy egy átlagos ölelés mindössze 3 másodpercig tart, 20 másodperc elteltével pedig már boldogsághormonok szabadulnak fel, ezért jó egy hosszú ideig tartó ölelés.