Menü

Napfényes gondolatok

Mikor címet kerestem ehhez a cikkhez, legszívesebben egy nagy csokor színes tulipánt rajzoltam volna a bevezető helyett. Március elsejével, bizony a meteorológiai tavasz hivatalosan is beköszöntött. Igaz hóval, és a számomra utálatos mínuszokkal kezdődött, de a naptár bizony visszalapozhatatlanul márciust mutat! És pont.

„Tavasszal mindig arra gondolok,

hogy a fűszálak milyen boldogok:

újjászületnek, és a bogarak,

azok is mindig újra zsonganak,

a madárdal is mindig ugyanaz,

újjáteremti őket a tavasz.”

(Várnai Zseni)

Nagyon vártam már! Miért?

Számomra nagyon sok pozitív élettani hatást jelent a tavaszi idő, az egészségünkre, a hangulatunkra, az öltözködésre, mindenre! Szeretem, hogy nem kell – végre- overált húzni reggel a gyerekekre, már vékonyabb kabát is elég. Jó ideig nem kell a hótaposó csizmákat, vastag kesztyűket és sapikat elővenni.

Örülök, hogy könnyebben öltözhetünk, vékonyabb, divatosabb, színesebb ruhákat hordhatunk. Többet mozoghatunk a szabadban, gyönyörűek a reggelek, napsütésre ébredünk és sokkal tovább kint lehetünk este, később sötétedik. Ilyenkor remek időzítés kicsit felfrissíteni az otthonunkat is: a tél dekorációkat színes virágokra és terítőkre felváltani, új ajtódíszt készíteni, vidámabbá tenni a berendezést, napfényillattal megtölteni a szobát.

A konyhai tevékenység is megújul, a friss idényzöldségek és gyümölcsök segítségével egészségesebben étkezhetünk. Ami valószínűleg a téli, ünnepi, nehezebb evészetek után lefaraghat némi felesleges kilót rólunk. Eljött az idő versenysúlyunk helyreállítására, vagy legalábbis az irányába tett első lépésekre. Mivel a téli hónapokban erősebb a sóvárgás az édességekre, nehezebb ételekre, a tavaszi a friss élelmiszerek segítik az egészségesebb életvitelre való átállást. Bőrünk is hálás a napfényért, rengeteg téli bőrprobléma megszűnik ilyenkor.

Számomra a legszebb a tavaszban, hogy sokkal több a napfény. Valószínű, én napelemmel működöm, de ilyenkor sokkal jobb a hangulatom. Úgy gondolom, ezt mások is megérzik. Nem véletlenül csökken ilyenkor a halálesetek száma, a depressziós betegek aránya.

Bár nem tudok nem pozitív szemmel nézni a márciusi fali naptáramra, mégis a tavasz azért negatív fogalmakkal is párosul: a tavaszi fáradtság például nem kitaláció, nagyon is létezik. A tipikus szeszélyes időjárás miatt történhet ez, amikor váltakozva kapunk hideget-meleget, (gondoljunk csak a tavaszindító kemény mínuszokra, majd az azt hirtelen követő 12 fokokra) s mindezt ráadásul gyors ütemben, nem csoda, hogy ez sok ember szervezetét megviseli. Tavasszal gyakran vagyunk álmosak, fáradtak, s legtöbbször azokat viseli meg leginkább a szeszélyes időjárás, akik idősebbek, betegek, vagy érzékenyebbek a frontokra.

Sajnos a tavasz „nem pozitív” hírnöke nálam a papír zsebkendő, én márciustól októberig szenvedek különféle pollenallergiákban. Ez, sajnos gyakori orrfújást és szemviszketést jelent, de ennyi kellemetlenséget szívesen elviselek a napfényes reggelek és vidám tavaszi napok tükrében.

Tippek, hogy meghittebb legyen a karácsonyi készülődés

Elérkezett az advent, s vele a karácsonyi ráhangolódás időszaka. Ünneplőbe öltözik a szívünk, készülődünk, családi hagyományok alakulnak ki.

Tippek egy egészségesebb karácsonyért

Lassan újra elérkezik az év azon szakasza, amit sokan az elengedéssel társítanak. De amíg a karácsony egy csodálatos időszak, hogy együnk, igyunk és vidámak legyünk, a túlzott engedékenységet érdemes elkerülni, ha nem szeretnénk az újév elején belekerülni az őrült fogyókúra pánikba.

Lecseréltette már az autóján a téli gumikat? Itt az ideje!

Ismét eljött az aktualitása autónk téliesítésének, hiszen hamarosan beköszönt a tél, mely egészen más karbantartási munkálatokat igényel, mint a tavaszi, vagy a nyári időszak.

Illem, etikett és protokoll: melyik mit jelent?

Iskolákban szerencsére már a tananyag része, s fontosnak is tartom, hogy legyünk tisztában azzal, mi a különbség az illem, az etikett és a protokoll között.

A nikotinról, amit tudni érdemes

A nikotint akkor említjük, amikor a dohányzásról beszélünk, de tudjuk, hogy mi is az és hogyan hat a szervezetünkre?