Menü

Mit játsszak a gyerekkel?

A gyerekek egyik legnagyobb ellensége: az unalom. Ha az a feladatunk, hogy velük foglalkozzunk, muszáj lekötni őket, amennyire csak lehet. Amíg kicsik, igénylik a folyamatos figyelmet, ha már nagyobbak, elég, ha feladatokat adunk számukra, amelyekkel egyedül birkózhatnak meg. Közben ,persze -időről időre- ellenőrizni kell azokat.

Kvízjátékok

Kvízjátékot játszani nagyon egyszerű: tegyünk fel öt kérdést a gyermeknek, amire önállóan kell megkeresnie a választ. Ezt bármikor lehet vele játszani: utcán, óvodába menet, otthon főzés közben. Példáuladjuk neki azt a feladatot, hogy számolják meg, hány kék autót lát, amíg az óvodába ér, vagy figyelje meg, milyen zöldségek kerülnek a levesbe. Írjunk össze néhány olyan kérdést is, amire már tudhatja a választ, és motiváljuk arra, hogy a legjobb tudása szerint válaszoljon. Lehetőleg kerüljük a külső motivációs eszközöket, ne ígérjünk neki nagy jutalmat a jó válaszért, de dicsérjük meg, ha ügyes. Ezzel elérjük, hogy máskor is akar ilyet játszani, ez a játék ugyanis fejleszti a memóriáját és gondolkodásra ösztönzi.

Activity és barchoba

A gyermek értelmi képességei a játékos feladatok során is fejlődnek. Ha két órán keresztül folyamatosan vele kell foglalkoznunk, az activity és a barchoba azok a játékok, amelyek során legjobban repül az idő. Írjunk a gyerekeknek mindig új kártyákat, és variáljuk a megoldás módját: ne mindig beszéltessük vagy rajzoltassuk, mert akkor hamar megunja. Fontos, hogy olyan szavakat válasszunk neki, amelyeket ő is ismer és el tud magyarázni, vagy még jobb, ha engedjük, hogy önállóan találja ki a szavakat, amiket el szeretne nekünk mutogatni. Ha pedig mi mutogatunk vagy rajzolunk neki, azt úgy tegyük, hogy könnyen megértse. A barchobában a szabály ugyanaz: az ő tudásának megfelelő dolgokat válasszuk ki, és számára egyértelmű válaszokat adjunk a kérdéseire. Fontos elmagyarázni neki, hogy csak „igen”-nel és „nem”-mel válaszolhat, így elkerülhetjük,hogy elszólja magát.

Természetesen a társasjátékok és szerepjátékok sosem avulnak el, de érdemes őket néha lecserélni a gyermekek értelmi képességeinek fejlesztése érdekében.

Járjunk babaúszásra?

A babaúszásról érdekes módon megoszlanak a vélemények, az orvosok, szülők, védőnők és gyógypedagógusok mind más véleményt fogalmaznak meg a „babauszi” hasznosságáról. Összeszedjük a pro és kontra érveket, véleményeket.

Miért járjunk babamasszázsra?

A babamasszázsról a kisgyerekes anyukák vagy várandós kismamák bizonyára már hallottak, s talán másoknak sem újkeletű, hiszen egyre elterjedtebb módszerről van szó. Utána olvastunk a babamasszázs hatásainak, előnyeinek.

A gyerekek egészségének megőrzése – mit tehet a szülő?

Az életmód az évtizedek múlásával egyre változik, az egészség azonban mindig a legfontosabb kincsünk marad, különöse tekintettel a gyermekeink egészségére, melynek megőrzése a mi felelőségünk.

Gyakrabban lesz beteg, ha közösségbe kerül a gyerek?

Szeptemberrel elkezdődött az ősz, s ezzel sok kisgyerekes (és nagy gyermekes) családban is egy új időszámítás: a közösségbe kerülés/visszakerülés ideje. Kezdődik a suli, újra indul a hétköznapi mókuskerék.

A tanulási zavarok tünetei

A tanulási zavar meglétére egy tanuló esetében adott tanulási területen mutatott, az egyéb területek színvonalához képest jelentős elmaradása, tanulási sikertelensége hívja fel a figyelmet. Ugyanakkor a tanulási zavar esetében számolnunk kell a tanuló viselkedésében is megjelenő következményekkel. A tanulási és a viselkedési problémák között gyakran fedezhetünk fel szoros kapcsolatot. A viselkedési problémák hátterében igen nagy arányban tanulási nehézségek állnak. Ezekre a tanulókra gyakran jellemző alacsony önbecsülés és alacsony önértékelés.