Menü

Mit játsszak a gyerekkel?

A gyerekek egyik legnagyobb ellensége: az unalom. Ha az a feladatunk, hogy velük foglalkozzunk, muszáj lekötni őket, amennyire csak lehet. Amíg kicsik, igénylik a folyamatos figyelmet, ha már nagyobbak, elég, ha feladatokat adunk számukra, amelyekkel egyedül birkózhatnak meg. Közben ,persze -időről időre- ellenőrizni kell azokat.

Kvízjátékok

Kvízjátékot játszani nagyon egyszerű: tegyünk fel öt kérdést a gyermeknek, amire önállóan kell megkeresnie a választ. Ezt bármikor lehet vele játszani: utcán, óvodába menet, otthon főzés közben. Példáuladjuk neki azt a feladatot, hogy számolják meg, hány kék autót lát, amíg az óvodába ér, vagy figyelje meg, milyen zöldségek kerülnek a levesbe. Írjunk össze néhány olyan kérdést is, amire már tudhatja a választ, és motiváljuk arra, hogy a legjobb tudása szerint válaszoljon. Lehetőleg kerüljük a külső motivációs eszközöket, ne ígérjünk neki nagy jutalmat a jó válaszért, de dicsérjük meg, ha ügyes. Ezzel elérjük, hogy máskor is akar ilyet játszani, ez a játék ugyanis fejleszti a memóriáját és gondolkodásra ösztönzi.

Activity és barchoba

A gyermek értelmi képességei a játékos feladatok során is fejlődnek. Ha két órán keresztül folyamatosan vele kell foglalkoznunk, az activity és a barchoba azok a játékok, amelyek során legjobban repül az idő. Írjunk a gyerekeknek mindig új kártyákat, és variáljuk a megoldás módját: ne mindig beszéltessük vagy rajzoltassuk, mert akkor hamar megunja. Fontos, hogy olyan szavakat válasszunk neki, amelyeket ő is ismer és el tud magyarázni, vagy még jobb, ha engedjük, hogy önállóan találja ki a szavakat, amiket el szeretne nekünk mutogatni. Ha pedig mi mutogatunk vagy rajzolunk neki, azt úgy tegyük, hogy könnyen megértse. A barchobában a szabály ugyanaz: az ő tudásának megfelelő dolgokat válasszuk ki, és számára egyértelmű válaszokat adjunk a kérdéseire. Fontos elmagyarázni neki, hogy csak „igen”-nel és „nem”-mel válaszolhat, így elkerülhetjük,hogy elszólja magát.

Természetesen a társasjátékok és szerepjátékok sosem avulnak el, de érdemes őket néha lecserélni a gyermekek értelmi képességeinek fejlesztése érdekében.

Hogyan bírjuk sportolásra a gyereket?

Néhány előző cikkünkben már szót ejtettünk arról, hogy milyen sportágakra írassuk be a gyermekünket, mik a csapatsportok vagy éppen az egyéni sportok előnyei. Azonban azt be kell látni, hogy ebben a digitalizált világban már az is egyre nehezebb, hogy a gyermeket rábírjuk egyáltalán a sportolásra. Nem kell, és belátásunk szerint nem is szabad bűnbakokat keresni ebben, a jelenség ugyanis globális és tendenciózus. Megpróbálunk összegyűjteni néhány, nevezzük így jó tanácsot, hogyan is vihetjük-e a gyermekünket a rendszeres sportolás felé.

A zenetanulás pozitívan hat az agyműködésre

Függetlenül attól, hogy milyen dalokat szeretünk hallgatni, kik a kedvenceink, csak a javunkat szolgálja a zene szeretete, fizikai és mentális egészségünket jótékonyan befolyásolja.

Szigorral vagy engedékenységgel? - avagy hogyan neveljük a következő generációt

Fiatal felnőttek ezrei néznek nap mint nap tanácstalanul egymásra, ha szóba kerül a gyereknevelés. Nemcsak szülőként nehéz feladat eltalálni a helyes nevelési módszert, ez a kérdés a pedagógusokat is megizzasztja. Pedig a gyermekek száz évvel ezelőtt is gyermekek voltak. Akkor mi változott? Miért is olyan nehéz ez?

Magántanár vagy nyelviskola?

A továbbtanuláshoz ettől a tanévtől nemcsak egy emelt szintű érettségi kötelező, hanem egy nyelvvizsga is. Amiért eddig plusz pontok jártak, most alapkövetelmény lett, és ezzel még fontosabbá vált, hogy minél hamarabb és minél hatékonyabban nyelveket tudjunk tanulni. Az iskolán kívül nyelviskolában vagy magántanárnál vehetünk plusz órákat. De melyik éri meg jobban?

„Anya, van pénzed?”

A gyermeknevelés egyik célja, hogy életrevaló felnőtteket neveljünk, ehhez pedig nélkülözhetetlen, hogy megtanítsuk a gyermekeinknek a pénzzel való megfelelő bánásmódot is.