Menü

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

Valószínű vannak páran, akik ilyenkor csapnak a homlokukra, hogy ez milyen abszurd ötlet...a nyaralás, pihenés alatt és különben is, hogy és merre, mivel, kivel, hol? Néhányan azonban (köztük én is) a futócipőt teszik be először a bőröndbe. Nem vagyunk egyformák. Mindenkinek mást jelent a kikapcsolódás.

Nyilván a nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Abban egyet kell értenünk, hogy akinek a sport az élete szerves részét képezi, azt nem zavarja, hogy nyaral, hiszen az edzésre szánt egy óra így is belefér számára, mert ettől érzi kerek egésznek a napját, ez tölti fel, így érzi jól magát. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánom elsősorban ezeket a sorokat.

Én magam abba a táborba tartozom, akik edzenek a nyaralás alatt. Igen. Minden alkalommal meg tudtam oldani. A nyaralás alatti sportot számomra nemcsak egy reggeli futás jelenti. A hely adja meg a lehetőségeimet, amikor szállodában vagyunk a családdal, mindig a konditermes szállástípusokat keressük a férjemmel, amikor nyáron utazunk, szívesen futok reggelente és fedezek fel új helyeket, amikor külföldön vakációztunk, a csodálatos Trogir vagy Zadar utcáin, a város kikötőiben, a parton róttam a reggeli kilométereim, meglepően sok futó társaságában. A fantasztikus környezet nemcsak engem inspirált mozgásra, más nyaralókat, külföldieket vagy épp helybélieket is. (micsoda szerencsés ember, aki a tengerparton élhet s bármikor ilyen varázslatos környezetben sportolhat!)

A vendégházakban, apartmanokban könnyen megoldottam a reggeli tornáim, amíg a család aludt, kiterítettem egy matracot és végeztem a saját testsúlyos gyakorlatokat, melyek mindenhol elvégezhetőek és még eszköz sem szükséges hozzá, gondoljunk csak a fekvőtámaszra, négyütemű fekvőtámaszra, rengeteg guggolásra, kitörésre, de ha súlyzót szeretnénk, akkor kéznél vannak az ásványvizes palackok, melyeket akár homokkal is meg lehet tölteni. Amikor nagyon pici szállodai szobánk volt, akkor kimentem az előtérbe, s mintegy 20 percig végrehajtottam pár fekvőtámaszt, guggolást, hasizomgyakorlatot, ezzel felfrissültem reggel és biztos vagyok benne, hogy senkit nem zavartam, noha a férjem szerint ez más túlzás volt kicsit, én mégis makacsul ragaszkodtam a reggeli rituálémhoz. Nekem ez a természetes.

Ha megoldható, bicikliket is vihetünk magunkkal a nyaraláshoz. Nagyon szeretem a családi bicajtúrákat Tihanyban és Füreden, ahol nyaranta felkerekedünk a városnézésre, ami sokkal kényelmesebb és praktikusabb, mint autóval eljutni egyik pontról a másikra. Nem kell parkolóhelyet keresgélni, igaz kisgyermekkel a gyerekülésben elég fárasztó a tekerés, pláne hegynek felfelé. Nagyobbik fiam általában hamar megunja a közös bicajozást, a kicsi egy darabig a gyerekülésből nézelődik, de idővel persze már ő is ki akar szállni. Azért bízom benne, hogy eljön majd az az idő is egyszer, hogy együtt tekerjünk családilag, mindenki a saját kerékpárjával és több, mint tíz percig. Addig marad a súlyzó a panzióban, a fekvőtámasz a hotelben, vagy a futás a szabadban.

Aerob-anaerob edzés, melyik mi is pontosan?

Aerob és anaerob jelentése, az edzések közötti különbség. Sokszor hallani ezeket a kifejezéseket, de kevesen tudnák megmondani, pontosan, miről is van szó. Nézzük melyik mit takar.

Társasjátékok felnőtteknek

Ki mondta, hogy a felnőttek nem szeretnek játszani? Téves elképzelés, hogy a társasjáték a gyerekeknek való. Ha szétnézünk a piacon, bizony látni, milyen jópofa felnőtt társasjátékokra lehet bukkanni és milyen széles a paletta, akármilyen alkalomra is keresgélünk felnőtteknek való társasokat. Ötletes, kreatív, szórakoztató!

Mire jó a léböjt kúra?

A léböjt kúra népszerű diétának számít, amibe a súlyvesztés mellett a lelki egyensúly visszanyerése miatt is sokan belekezdenek. Mivel a kúra alatt csak folyadékot és semmi szilárd ételt nem lehet fogyasztani, oda kell figyelni mit és mikor eszünk.

Alap dolgok a szépségünkért

Sokszor a legalapvetőbb dolgok elmulasztásával ártunk a legtöbbet szépségünknek. Bőrünk, hajunk, körmünk, arcunk szépségéhez, egészségéhez elég betartani néhány egyszerű aranyszabályt.

Tippek a karcsú derék eléréséhez

A darázsderék és a lapos has minden nő legnagyobb álma, de a jó hír az, hogy kitartó edzéssel nem lehetetlen elérni. Különösen a téli időszakban érdemes erre odafigyelni, hogy ne közvetlenül a bikiniszezon előtt kapkodjon az ember az alakformálással.