Menü

Edzés a nyaralás alatt? Na ne...

Valószínű vannak páran, akik ilyenkor csapnak a homlokukra, hogy ez milyen abszurd ötlet...a nyaralás, pihenés alatt és különben is, hogy és merre, mivel, kivel, hol? Néhányan azonban (köztük én is) a futócipőt teszik be először a bőröndbe. Nem vagyunk egyformák. Mindenkinek mást jelent a kikapcsolódás.

Nyilván a nyaralás elsősorban a pihenést jelenti, a hétköznapi mókuskerékből való kiszakadást, azonban létezik a vakációnak nagyon sok fajtája, akár aktív, akár passzív kikapcsolódást keresünk. Abban egyet kell értenünk, hogy akinek a sport az élete szerves részét képezi, azt nem zavarja, hogy nyaral, hiszen az edzésre szánt egy óra így is belefér számára, mert ettől érzi kerek egésznek a napját, ez tölti fel, így érzi jól magát. Akik ekkor sem szeretnének ellustulni, vagy kiesni a formájukból, nekik szánom elsősorban ezeket a sorokat.

Én magam abba a táborba tartozom, akik edzenek a nyaralás alatt. Igen. Minden alkalommal meg tudtam oldani. A nyaralás alatti sportot számomra nemcsak egy reggeli futás jelenti. A hely adja meg a lehetőségeimet, amikor szállodában vagyunk a családdal, mindig a konditermes szállástípusokat keressük a férjemmel, amikor nyáron utazunk, szívesen futok reggelente és fedezek fel új helyeket, amikor külföldön vakációztunk, a csodálatos Trogir vagy Zadar utcáin, a város kikötőiben, a parton róttam a reggeli kilométereim, meglepően sok futó társaságában. A fantasztikus környezet nemcsak engem inspirált mozgásra, más nyaralókat, külföldieket vagy épp helybélieket is. (micsoda szerencsés ember, aki a tengerparton élhet s bármikor ilyen varázslatos környezetben sportolhat!)

A vendégházakban, apartmanokban könnyen megoldottam a reggeli tornáim, amíg a család aludt, kiterítettem egy matracot és végeztem a saját testsúlyos gyakorlatokat, melyek mindenhol elvégezhetőek és még eszköz sem szükséges hozzá, gondoljunk csak a fekvőtámaszra, négyütemű fekvőtámaszra, rengeteg guggolásra, kitörésre, de ha súlyzót szeretnénk, akkor kéznél vannak az ásványvizes palackok, melyeket akár homokkal is meg lehet tölteni. Amikor nagyon pici szállodai szobánk volt, akkor kimentem az előtérbe, s mintegy 20 percig végrehajtottam pár fekvőtámaszt, guggolást, hasizomgyakorlatot, ezzel felfrissültem reggel és biztos vagyok benne, hogy senkit nem zavartam, noha a férjem szerint ez más túlzás volt kicsit, én mégis makacsul ragaszkodtam a reggeli rituálémhoz. Nekem ez a természetes.

Ha megoldható, bicikliket is vihetünk magunkkal a nyaraláshoz. Nagyon szeretem a családi bicajtúrákat Tihanyban és Füreden, ahol nyaranta felkerekedünk a városnézésre, ami sokkal kényelmesebb és praktikusabb, mint autóval eljutni egyik pontról a másikra. Nem kell parkolóhelyet keresgélni, igaz kisgyermekkel a gyerekülésben elég fárasztó a tekerés, pláne hegynek felfelé. Nagyobbik fiam általában hamar megunja a közös bicajozást, a kicsi egy darabig a gyerekülésből nézelődik, de idővel persze már ő is ki akar szállni. Azért bízom benne, hogy eljön majd az az idő is egyszer, hogy együtt tekerjünk családilag, mindenki a saját kerékpárjával és több, mint tíz percig. Addig marad a súlyzó a panzióban, a fekvőtámasz a hotelben, vagy a futás a szabadban.

Iskolai bullying – milyen jelek utalnak rá?

Mit jelent a bullying kifejezés? A megfélemlítés (angol szóval bullying) többek között terrorizálást, zsarnokoskodást, erőszakoskodást, kegyetlenkedést, megalázást, kiközösítést és zaklatást jelent. Olyan ismétlődő viselkedés, amellyel egy csoport vagy egy személy egy másik csoport vagy személy feletti hatalmát igyekszik kialakítani – írja a wikipedia.

Hogyan küzdjük le a vizsgadrukkot?

Mindenki átélte már, senkinek sem ismeretlen a vizsgadrukk érzése: az izgalom, a gombóc a torokban, a gyomorpanasz, az izzadó tenyér, a remegés, az izgulás. Ezzel az állapottal előbb-utóbb mindenki találkozik az élete során, a vizsgadrukk azonban leküzdhető.

Hogyan győzhető le a vizsgadrukk?

Nemrég volt az érettségi, most következik az egyetemi vizsgaidőszak: kemény időszak a diákoknak, bármivel is küzdjenek jelenleg. Adódik a kérdés, hogy milyen tüneteket okozhat a szorongás, az izgalom, és mit tehetünk ellene? A vizsgadrukk voltaképpen nem más, mint szervezetünk stresszreakciója, amely azonban leküzdhető. Megszüntetni nem lehet, de csökkenteni igen.

A soványság internetes kultusza

Az utóbbi időben szerintem mindenki megfigyelte, hogy tombol a diétaláz a különböző közösségi média platformokon, és nem is csak a hírességek miatt. Ki ne ismerné a folyamatos “előtte-utána” fotókat, vagy a “transformation” videókat. Az úgynevezett body positivity kampány a mai közösségi médiában átcsap egy folyamatos fogyás kampányba, és a soványság kultusza alakul ki az emberek körében.

Energiaforrások sportoláskor: gélek, gumicukor, kóla és társai

A gumicukor, csokoládé, kóla gyakori választás sportolók körében, amikor gyors energiaforrásra van szükségük, mások gélekre, energiazselékre, italporokra, gondosan kimért grammnyi adagokra esküsznek. Vajon melyek a leghasznosabb energiaforrások a sportolók számára?