Menü

Szíverősítő ételeket a mindennapokba!

Orvosok és kutatók is egyetértenek abban, hogy az étkezés minősége a szervezet egészségének egyik, ha nem a legnagyobb befolyással bíró tényezője. Nem marad ki ebből a szív-és érrendszer sem, melyek konkrét szövettani jellemzőit is képes megváltoztatni a hosszútávon fennálló egészségtelen étkezés (pl. érfal rugalmasságának elvesztése, lerakodások, szívizom köré épülő zsírcsomók, stb.) Ilyenkor jelennek meg a szkeptikusok, és jelentik ki, hogy „márpedig az ő nagyapja is így étkezett, és milyen szép kort megélt”, holott ez legfeljebb a genetikájának volt köszönhető, az étkezés sokkal több különböző befolyással bír a szervezet egészét és időtartamát tekintve.

Ha a szívünkre szeretnénk erősíteni, de a régi jó dolgokról nem lemondani, akkor érdemes néhány finomságot a fő étkezéseink mellé bevonni, melyek leginkább antioxidáns és tápanyagtartalmuk lévén fejtik ki jótékony hatásukat a szív- és érrendszerre.

Ilyenek például a piros és kék gyümölcsök, vagyis a szeder, szőlő, málna, galagonya, áfonya, ribizli, vagy akár az eper is, mivel magas flavonoidokat és antociánt tartalmaznak, és melyek érvédő hatással bírnak. Nem hátrány a bennük található C-vitamin sem, mely segíti a vas felszívódását, ezáltal javítva a vér oxigénszállító képességét.

Szintén jótékony hatással bírnak a csonthéjasok, mint amilyen a mogyoró vagy a pisztácia, magas omega-3 zsírsavuk a szív egészségének megőrzésért igen jó választás, a mandula a koleszterinszint kiegyenlítésében is segíthet. A lenmagolaj szintén omega-3 és omega-6 zsírsavban gazdag, akár salátaöntetként, de egy kanál önmagában is fedezi a napi szükségletet.

A cékla nitráttartalma a szervezetben nitritté, majd nitrogén-oxiddá alakul, ami értágító és vérnyomáscsökkentő hatású. Viszont óvatosan vele, hiszen igen komoly „festőművész” is. Ha pedig már a piros dolgoknál tartunk, érdemes megemlíteni a jó öreg paradicsomot, mivel a zöldségben megtalálható likopin jótékony hatással van a vérkeringésre.

Érdemes nem elfeledkezni a citrusfélékről sem, ráadásul ősz-tél időszakban szezonjuk is van. Magas C-vitamin tartalmukon kívül bioflavonoidokat, például rutint tartalmaznak, melyek az erek védelmében segítenek, belső, kissé kesernyés fehér héjuk pedig pektinben gazdag, ami a koleszterinszintet normalizálja.

Sütés nélküli kávés finomság gyorsan

Hétvégi ebéd után nagyon jól tud esni egy kávés édesség. Válogass kedvedre: a habkönnyű tiramisutól kezdve, keksztekercsen át a kávés kókuszgolyóig itt mindent megtalálsz!

A reishi gomba jótékony hatásai

A keleti gyógyászatban számos különböző növény- és gombafajtát használnak. Érdekes módon viszont, a reishi gomba különösen népszerűnek számít, mivel jó hatással van az egészségre: többek között megerősíti az immunrendszert és képes felvenni a harcot a rákos megbetegedésekkel is.

Karácsonyi klasszikusok, akár cukorbetegeknek is

Ahogy közeleg a karácsony, sokunk szeme előtt lebegnek a klasszikus finomságok, amiket ilyenkor fogyasztunk, ám aki cukorbetegséggel küzd sem kell lemondania ezekről.

Tested jelzései, hogy nem eszel eleget

A szervezet az élelmiszerekből jut hozzá a szükséges energiához és azokhoz a tápanyagokhoz, amelyek a felépítéséhez és a zavartalan, egészséges élettani funkcióihoz szükségesek. Azoknak, akik fizikailag aktívabbak, még többre van szükségük.

Ételek, amelyek kikapcsolják a stresszhormonjaidat

A stressz hosszú távon nagyon rosszat tesz a testnek, ezért szerencse, hogy vannak olyan mikrotápanyagok, amelyek segítenek a kortizol nevű stresszhormon munkájának ellensúlyozásában. Ha kifejezetten stresszes időszakon mész keresztül, figyelj oda arra, hogy fogyassz sokat C-vitamintartalmú élelmiszerekből, ez a vitamin ugyanis segíthet visszaszorítani a kortizol kiválasztódását a testben.