Menü

Szíverősítő ételeket a mindennapokba!

Orvosok és kutatók is egyetértenek abban, hogy az étkezés minősége a szervezet egészségének egyik, ha nem a legnagyobb befolyással bíró tényezője. Nem marad ki ebből a szív-és érrendszer sem, melyek konkrét szövettani jellemzőit is képes megváltoztatni a hosszútávon fennálló egészségtelen étkezés (pl. érfal rugalmasságának elvesztése, lerakodások, szívizom köré épülő zsírcsomók, stb.) Ilyenkor jelennek meg a szkeptikusok, és jelentik ki, hogy „márpedig az ő nagyapja is így étkezett, és milyen szép kort megélt”, holott ez legfeljebb a genetikájának volt köszönhető, az étkezés sokkal több különböző befolyással bír a szervezet egészét és időtartamát tekintve.

Ha a szívünkre szeretnénk erősíteni, de a régi jó dolgokról nem lemondani, akkor érdemes néhány finomságot a fő étkezéseink mellé bevonni, melyek leginkább antioxidáns és tápanyagtartalmuk lévén fejtik ki jótékony hatásukat a szív- és érrendszerre.

Ilyenek például a piros és kék gyümölcsök, vagyis a szeder, szőlő, málna, galagonya, áfonya, ribizli, vagy akár az eper is, mivel magas flavonoidokat és antociánt tartalmaznak, és melyek érvédő hatással bírnak. Nem hátrány a bennük található C-vitamin sem, mely segíti a vas felszívódását, ezáltal javítva a vér oxigénszállító képességét.

Szintén jótékony hatással bírnak a csonthéjasok, mint amilyen a mogyoró vagy a pisztácia, magas omega-3 zsírsavuk a szív egészségének megőrzésért igen jó választás, a mandula a koleszterinszint kiegyenlítésében is segíthet. A lenmagolaj szintén omega-3 és omega-6 zsírsavban gazdag, akár salátaöntetként, de egy kanál önmagában is fedezi a napi szükségletet.

A cékla nitráttartalma a szervezetben nitritté, majd nitrogén-oxiddá alakul, ami értágító és vérnyomáscsökkentő hatású. Viszont óvatosan vele, hiszen igen komoly „festőművész” is. Ha pedig már a piros dolgoknál tartunk, érdemes megemlíteni a jó öreg paradicsomot, mivel a zöldségben megtalálható likopin jótékony hatással van a vérkeringésre.

Érdemes nem elfeledkezni a citrusfélékről sem, ráadásul ősz-tél időszakban szezonjuk is van. Magas C-vitamin tartalmukon kívül bioflavonoidokat, például rutint tartalmaznak, melyek az erek védelmében segítenek, belső, kissé kesernyés fehér héjuk pedig pektinben gazdag, ami a koleszterinszintet normalizálja.

A kókusz ezért egészséges

A kókuszfogyasztás támogatja az immunrendszert, a gyümölcs húsa vírus- és baktériumölő hatású, és segít elpusztítani a parazitákat is. Éppen ezért akár kókuszreszelék, akár kókusztej, akár kókuszolaj formájában fogyasztjuk, nagyon jót teszünk vele a szervezetünknek: segíthet megküzdeni a náthával , az influenzával , a húgyúti fertőzésekkel és a herpesszel is.

Medvehagyma szez-ON

Tavasz, zöldellő erdő, kezd életre kelni a természet, ennek egyik hírnöke a medvehagyma, ami egy egészséges és szuper finom növény.

A 4 legjobb májvédő gyógynövény

A májvédő és májméregtelenítő gyógynövényt - pontosabban kivonataikat -, nyugodtan kombinálhatod is! Hiszen egymással szinergiában, azaz egymás hatását felerősítve működnek a máj egészségéért.

A legjobb reggelik a stabil vércukorszinthez

Az egészséges étrend egyik legmeghatározóbb része a reggeli, mely nemcsak a nap egyik legfontosabb étkezése, hanem a stabil vércukorszint fenntartásának kulcsa is, különösen azoknak, akik cukorbetegséggel vagy vércukorproblémákkal küzdenek.

A Salvus gyógyvíz jótékony hatásai és felhasználási alternatívái

Salvus gyógyvíz összetételét tekintve a világon egyedülálló, igen magas összes oldott anyag tartalmú gyógyvíz, amely a nagy oldott ásványi sótartalmú, alkáli-hidrogén-karbonátos-kloridos, brómos-jodidos gyógyvizek csoportjába tartozik és Bükkszéken kerül kitermelésre 540 méter mélyről. Az anionok közül kiemelkedő mennyiségű a hidrogén-karbonát, amely a többi összetevővel komplex hatást kifejtve a vizet az egyik legkülönösebb tulajdonságú gyógyvízzé teszi nem csak hazánkban, hanem európai viszonylatban is.