Menü

A sütit vagy a brokkolit? Ez itt a kérdés

Még a legacélosabb akaraterővel rendelkező diétázókkal is előfordul, hogy néha lecsúszik egy süti, egy kis pattogatott kukorica, egy sajtos pogácsa, egy-két (három-négy) kocka csoki. Olyan is előfordulhat, hogy ilyenkor már „minden mindegy” alapon mérgünkben vagy elkeseredésünkben a „mindent vagy semmit” hibájába esünk, s egy egész tábla csokira is elcsábulunk, egy nagyobb tányér sütit is eltüntetünk, egy egész tál nasit bepuszilunk, s lelkiismeret furdalással tesszük fel magunknak a kérdést: akkor most mi lesz?

Semmi. Semmi sem lesz. Ettől a kilengéstől nem lesz világ vége. Emberek vagyunk, nem gépek és néha hibázunk. Nem teszi tönkre a heti terveid, maximum kicsit lassabban fogysz. Ahelyett, hogy sokkot kapva számolgatnád mennyi kalóriával vétkeztél, inkább gondold végig, hogyan tervezheted újra a heti menüt, és nézd meg, hol tudsz kicsit még szigorítani esetleg az aznapi étkezéseiden, hogyan tudod folytatni a diétádat. Kalóriaszegény ételeket válassz a hét elkövetkezendő napjaiban, lehetőleg rostdús, fehérjedús főétkezéseket tervezz, sok zöldséggel, kevés gyümölccsel és folytasd a diétád.

Ha teheted, vezess étkezési naplót, - hidd el, érdemes -, én évek óta írom és mindössze pár percet igényel az egész, mégis nagy haszna van visszaolvasni a leírtakat., Ha esetleg nem értjük miért stagnál a fogyásunk, ha gyomorpanaszaink vannak esetleg valamilyen ételtől, ha szeretnénk visszaemlékezni, hogy nagyjából mennyi zsírt, szénhidrátot, fehérjét, kalóriát fogyasztottunk. A kalóriaszámolás pedig csak először igényel több időt, később kapásból meg tudjuk mondani, vagy legalábbis saccolni, hogy az adott étel mennyi kalóriát tartalmaz és belefér-e a napi keretbe. Ha naplót írsz az étkezéseidről, könnyebben meg tudod érteni, miért ettél mellé, mi okozta a falásrohamot, miért állt meg a súlyvesztés.

Ha megcsúszol a kalóriákkal, remek módszer beiktatni egy óra mozgást. Ugyan nem lehet a helytelen táplálkozást mozgással kompenzálni, azért egy óra szobabicikli, vagy tempós séta segít megszabadulni a fölöslegesen bevitt kalóriák egy részétől, s nem utolsó sorban a hangulatunkra is jó hatással lesz.

Sajnos nem könnyű mindig vasakarattal betartani a diétás étrendet és nehéz a süteményekre, sajtos pogácsára nemet mondani azzal, hogy „nem kérek, köszi, én inkább párolt brokkolit eszek”, mikor vendégségben finomabbnál finomabb ételeket tesznek elénk.

A melléevések egyébként elkerülhetőek, ha nem hagyunk ki étkezést, nem várjuk meg, míg farkaséhesek leszünk, vagy falásrohamunk lesz. Megesszük nyugodtan azt a reggelit, mert kiváló napindító, egészséges nassolnivalókat (pl. olajos magok, gyümölcs) tartunk a táskánkban vészhelyzetre és nem napi hat kávéval próbáljuk meg elvenni az étvágyat napközben, hanem inkább rendelünk egy jó adag levest, vagy választunk egy csirke-saláta menüt.

Rengeteg apró lépés van, ahol félrecsúszhat a fogyókúra, bizony nem egyszerű mindent jól csinálni, de próbálj törekedni arra, hogy beépítsd a helyes szokásokat a mindennapjaidba, igyál és aludj eleget, sportolj, s ha hibázol, másnap mindig találj vissza a helyes útra.

A kókusz ezért egészséges

A kókuszfogyasztás támogatja az immunrendszert, a gyümölcs húsa vírus- és baktériumölő hatású, és segít elpusztítani a parazitákat is. Éppen ezért akár kókuszreszelék, akár kókusztej, akár kókuszolaj formájában fogyasztjuk, nagyon jót teszünk vele a szervezetünknek: segíthet megküzdeni a náthával , az influenzával , a húgyúti fertőzésekkel és a herpesszel is.

Medvehagyma szez-ON

Tavasz, zöldellő erdő, kezd életre kelni a természet, ennek egyik hírnöke a medvehagyma, ami egy egészséges és szuper finom növény.

A 4 legjobb májvédő gyógynövény

A májvédő és májméregtelenítő gyógynövényt - pontosabban kivonataikat -, nyugodtan kombinálhatod is! Hiszen egymással szinergiában, azaz egymás hatását felerősítve működnek a máj egészségéért.

A legjobb reggelik a stabil vércukorszinthez

Az egészséges étrend egyik legmeghatározóbb része a reggeli, mely nemcsak a nap egyik legfontosabb étkezése, hanem a stabil vércukorszint fenntartásának kulcsa is, különösen azoknak, akik cukorbetegséggel vagy vércukorproblémákkal küzdenek.

A Salvus gyógyvíz jótékony hatásai és felhasználási alternatívái

Salvus gyógyvíz összetételét tekintve a világon egyedülálló, igen magas összes oldott anyag tartalmú gyógyvíz, amely a nagy oldott ásványi sótartalmú, alkáli-hidrogén-karbonátos-kloridos, brómos-jodidos gyógyvizek csoportjába tartozik és Bükkszéken kerül kitermelésre 540 méter mélyről. Az anionok közül kiemelkedő mennyiségű a hidrogén-karbonát, amely a többi összetevővel komplex hatást kifejtve a vizet az egyik legkülönösebb tulajdonságú gyógyvízzé teszi nem csak hazánkban, hanem európai viszonylatban is.