Menü

Akciós. Megveszed?

Én meg. Sajnos meg. Vagy nem sajnos. Ha akciós, tudom, hogy használom és majd kelleni fog, akkor tuti. Ha lejárós, akkor is. Ha egyet fizetek - kettőt adnak, az is megéri. Még ha nem is kell. Ismerős?

Minden harmadik magyar rendszeresen vásárol fölösleges dolgokat - olvasom az interneten az egyik legfrissebb kutatás eredményét. A vizsgált időszakban – a felmérés szerint - tízből heten dobtak ki ételt, és 60 százalékunk olyan ruhát vett az elmúlt egy évben, amit csak egyszer vagy kétszer viselt. Az efféle költekezés a nőkre és a 40 év alattiakra jellemző leginkább, az egész országra kiterjedő reprezentatív kutatás szerint. Ebbe pont beletartozom, nő is vagyok, negyven alatti. (Ezt a kutatást talán a férjem rendelte meg?)

Ész nélküli költekezés vagy tudatos, akciókat figyelő, kedvezményeket követő tervezett vásárlás? Ez itt a kérdés. Az igazság az, hogy úgy vagyok vele: ha használjuk, fogyóeszköz, mindig jó, ha van otthon, s akciós, akkor számít bizony, hogy az a mosószer vagy öblítő éppen 20-25%-kal olcsóbb. A leárazott húsból is kétszer annyit veszek, elfér a fagyasztóban, úgyis szükség lesz rá, hát miért ne vegyem meg olcsóbban? Nem vagyok a pénztárcám ellensége, látom kevesebbe kerül most a felvágott és a banán, a gyerekpizsama is le van értékelve, s épp kinőtte a gyerek. De tudnám folytatni a sort könnyen.

Számomra ez tudatos vásárlás – bár a férjem szerint épphogy felesleges, igaz tény és való, csak egy joghurtért és felmosó fejért mentünk és öblítővel, banánnal, darált hússal, pizsamával távoztunk – de ezekre szükség lesz a közeli jövőben. De tény az is, hogy most nem kell és megvettem. Ezen sokáig lehetne vitatkozni.

Ha azért veszek meg egy ruhát, mert akciós, miközben úgy tuszkolom be a szekrényembe, vagy veszek egy negyedik szempillaspirált, az tény, hogy nem volt kulcsfontosságú, (persze mindig mindent meg tudok magyarázni) mint ahogy a harmadik tusfürdő sem otthon a kettő másik mellé, de hát akciós volt…

Vajon mi alapján vásárolunk?

Legtöbben általában az ár-érték arányt veszik figyelembe: a lakosság csaknem felénél ez a legfontosabb szempont, egynegyedük az akciós, vagy olcsóbb termékeket keresi. A kutatás azon részével egyetértek, hogy ha nem hordjuk a ruháink egy részét, akkor felesleges belőle még egy olyan darabot választani, a „majd egyszer felveszem” szoknyák és a „majd belefogyok” nadrágok sem érik meg az árukat. Hiába van épp nyári kiárusítás.

A kutatás szerint egyébként az előre nem tervezett impulzusvásárlásokat legtöbbször az üzletben kihelyezett termékek, akciók váltják ki. A reklámok és akciók befolyásoló hatása azonban már egy másik történet. De vajon hol a határ a tudatos vásárlás és a marketing befolyásolta költekezés között? Te tudod?

Használt ruhát venni menő!

Sokan szeretik a használt ruha piacot, hiszen fantasztikus és egyedi darabok bújnak meg olykor-olykor a túrkálókban, ami manapság már egyáltalán nem kínos dolog.

Mi okozza az utazás utáni depressziót?

Tapasztalták már, hogy nyaralásból hazatérve szomorú hangulatuk lett? Ez az úgynevezett nyaralás utáni depresszió, amely egyáltalán nem ritka jelenség. Szerencsére az ilyenkor fellépő rosszkedv különböző módszerekkel enyhíthető.

Óvjuk okoseszközeinket, gyógyszereinket a melegtől!

Nem csak az emberek viselik nehezen a kánikulát, hanem a technológiai eszközök is megsínylik a szélsőséges időjárást. Az extrém időjárás nem csak az emberek életét nehezíti meg, de használati tárgyainkban is kárt tehet.

Kemping a kertben

Szeretnéd átélni egy kemping hangulatát, de nincs rá lehetőséged, hogy elutazz otthonról? Rendezz be a kertedben egy sátrat, és éld át otthonról a szabadban töltött éjszaka autentikus hangulatát, az otthon közelségének előnyeivel fűszerezve!

Feszültséglevezetés? - Mire jó a stressz?

Azt hihetjük, hogy szükségünk van a stresszre, de közben mégis egyfajta negatív tényezőként gondolunk rá. Holott ha épp megfelelő nyomás helyezkedik ránk, az erőforrásainkat is jobban tudjuk beosztani. Nem utolsó sorban, a stresszes légkörben elért sikereink azok, amelyekre szívesen visszagondolunk: ezek a legnagyobb győzelmeink.