Menü

Motiváló tanácsok a jövő évre

Habár karácsonyig még majdnem egy teljes hónap áll előttünk, és az újév is még ugyanennyire van, nem nagyon tudjuk már takargatni szemeink elől azok eljövetelét. A plázák, boltok karácsonyi díszbe öltöztek, nap mint nap érnek minket az ünnepi ingerek, halljuk a bevásárlóközpontok megható zenéit, látjuk a karácsonyi plakátokon ünneplő meghitt családokat. Ilyenkor magunk is elgondolkozunk, vajon a saját kis életünkben mit tehetünk, hogy azt kiegyensúlyozottabban, motiváltabban élhessünk a következő évtől.

Annak ellenére, hogy akár minden napra is tekinthetünk új kezdetként, lehetőségként, sokan mégis úgy gondolják, csak az újév hozhat változhat. Elárulom, hogy a változás bennünk van, mi idézzük azt elő, legyen szó családi életről, barátokról, a szürke hétköznapok színesbe öltöztetéséről vagy környezetünk megóvásáról.

A következőkben néhány apró tippel szeretnénk segíteni olvasóinkat, hogy mivel dobják fel az olykor-olykor szürke felhőkkel borított napokat.

Vezessünk hálanaplót!

Minden nap végén lefekvés előtt, akár az ágyban üldögélve, akár a zuhany alatt merengve, gondoljuk át a napunkat, és írjunk fel egy füzetbe öt dolgot, amiért aznap hálásak voltunk. Nem kell óriás momentumokra gondolni. Lehetünk hálásak a téli napsütésért, egy forró csésze teáért, egy ölelésért, egy befejezett feladatért, egy telefonhívásért, vagy azért, mert a reggeli rohanásunk közben nem ütött el egy autó.

Készítsünk felfűzhető kártyákat magunknak!

Karácsony és szilveszter között szakítsunk annyi időt, hogy kartonból apró kártyákat vagdossunk. Dátumozzuk őket fel, és minden napra írjunk fel egy motiváló idézetet, egy apró feladatot vagy egy emlékeztetőt egy hobbiról, amit már régóta el szeretnénk kezdeni.

Íme néhány tipp:

március 9. Kérdezd meg magadtól: Az vagy, aki gyerekkorodban mindig is lenni szerettél volna?

június 1. Írj fel egy remek ötletet magadnak, amin mostanában sokat törted a fejedet!

július 21. Látogass el egy vicces weboldalra!

augusztus 12. Ne higgy el mindent, amit gondolsz!

október 9. Este meditálj!

december 4. Légy offline egy teljes napig! Semmi internet, Facebook, Messenger, Instagram. Érezd meg, milyen 24 óra eltelte után ismét csatlakozni a hálóhoz!

Fűzzük fel a kártyákat egy karikára vagy egy zsinórra, akasszuk fel valahová, vagy vigyük magunkkal, és minden nap olvassuk el az aznapra feljegyzett feladatot, idézetet!

Napi 30 perc önmagadért!

Biztos mindenkinek van olyan terve, hobbija, ami évek óta megvalósításra vár, de valahogyan mindig háttérbe szorul. Ennek megoldására az egyik legjobb módszer, amit az egyik kedvenc írónőm, Elizabeth Gilbert tollából olvastam. Nem kell sietnünk, hiszen magunkért dolgozunk. Elég, ha napi 30 percet teszünk az adott dolog elérése érdekében. Figyeljük meg, hol tartunk 1 hét, 1 hónap, fél év múlva. De én mégis azt mondom, ha akár csak kétnaponta szánjuk rá a fél órát, akkor is sokkal tovább jutunk, mint ha el sem kezdjük!

Hagyj üres napot, hetet a naptáradban!

Köztudott, hogy a 21. századi élet mennyire rohanós, mindenki multitaskingol, állandóan van tennivaló, mindig van hová menni, miközben szinte elfelejtünk élni. Vagy elfelejtjük miért élünk. Ezért tegyük meg magunkért azt, hogy az egyébként túlzsúfolt naptárunkban hagyunk üres napokat, ha megtehetjük, teljes heteket is, amikor élvezzük az otthon melegét, a kisállatunk közelségét, a családunk szeretetét.

Az ember az életben folyamatosan a boldogságot keresi, mintha az egy valahol rejtőző kis zárt kert lenne, amelybe egy saját ház, egy autó, egy egyre inkább felfelé ívelő karrier megszerzése után léphetünk be, és ahol vár minket a végső melegség, az örök boldogság, ahol nem léteznek problémák.

Szerintem a boldogság annál is inkább a pillanatban rejtőzik, egy 20 percben, amit magunkra szánunk, egy fél órában, amit olyan tevékenység űzésével töltünk, amit szeretünk, egy ölelésben, amire oly régóta vártunk. Ezek teljesítik ki a mindennapok örömeit.

Papp Henriett

Sosem késő elkezdeni sportolni: így vágj bele 40 felett

Nem számít, hogy hány évesek vagyunk, sportolni bármikor el lehet kezdeni. Sőt, érdemes is, hiszen a rendszeres mozgás segít megőrizni a fiatalságunkat és formában tart, arról nem is beszélve, hogy sportolással rengeteg betegséget megelőzhetünk. Ám 40 éves kor felett már nem pontosan úgy kell nekikezdeni a sportolásnak, mint fiatalabb korban. Íme, azok a tippek, amelyek segítségül szolgálhatnak az elkezdésben - szakértő tippjeivel.

Gyógynövényekkel a demencia ellen

Léteznek gyógynövények, melyek demencia esetén hatásosak. Utánajártunk a lehetőségeknek.

Miért vásárolj turkálóban?

Egyre trendibbé válik a fenntartható divat és öltözködés jegyében a secondhand shopokban (azaz turkálókban) való vásárlás. Sokan még mindig óvakodnak turkálókban vásárolni, pedig a fenntartható és környezettudatos élet felé egy nagy lépést jelent.

Ashwagandha: Az álombogyó jótékony tulajdonságai

Az álombogyó (Ashwagandha, Withania somniferam farkascseresznye) amellett hogy az egyik legismertebb és legtöbbet használt gyógynövény az ayurvéda, siddha és kínai gyógyászatban, a nootropikumok jellegzetességeit is magában hordozza, ezért mind a mai napig tökéletes a neurodegeneratív betegségek, pl. az Alzheimer-kór és a depresszió kezelésére.

Környezetvédelmi világnap

Június 5-én ünnepeljük a környezetvédelmi világnapot. Ha azt mondom környezetvédelmi világnap, valószínűleg sokan gondolunk az ezzel a tág fogalommal kapcsolatosan a környezetvédelemre, de vajon pontosan mit jelent ez, mi tartozik ehhez és melyek a céljai ennek a kezdeményezésnek?