Menü

Szilveszter és újév egészségesen

Igen, tudjuk, a karácsony és a szilveszter időszaka nem a diétáknak és az egészséges táplálkozáshoz járul hozzá főképpen. Ám, ha még nem tervezted meg az egész szilveszteredet, ajánlatos néhány tanácsot megfogadnod, főképpen akkor, ha az egészségednek is kedvezni szeretnél.

Nincs szilveszter egy nagy lakoma, sütemények és pezsgő nélkül, no meg aztán ott a virsli is, és reggel meg lencsét kell főzni, sertéshúst sütni… ezalatt nem igazán gondolunk arra, hogy hiába étkezünk egész évben egészségesen és mértékkel, egy hét alatt felrúghatjuk az egészet. A diétázók és fogyókúrázók különösen megsínylik a sütemények és ételek csábítását. Hiszen ki gondol arra, hogy a nagy családi lakomákat egészségesebb verzióban is elkészíthetik?

Pedig nem is olyan nagy művészet, csupán egy kis tervezést igényel. Köztudott, hogy szilveszter napján és újévkor is sertéssültet kell tálalni, hiszen ez hozza meg számunkra a szerencsés újévet. A lencse, bab, borsó, és minden, aminek sok szeme van, a gazdagságunkért felel. Ezeket a hagyományokat megőrizve is tudunk valamivel egészségesebb ételt varázsolni az asztalra.

A sertéshúst például leves formájában is elkészíthetjük. Egy adag csontos sertéshúshoz körülbelül három egész répa, másfél fej vöröshagyma, egy nagy csokor petrezselyem, egy negyed fej zeller és három egész petrezselyemgyökér kell. Amikor a hús már felforrt a sós vízben, akkor hozzáadhatjuk a zöldségeket. Ha úgy látjuk, hogy hamar átfőttek a zöldségek, de a hús még nem főtt át, akkor a zöldségeket kiszedhetjük, és egy kicsit még főzhetjük a húst. Amikor megfőtt, az összevágott hússal és zöldséggel gazdagon tálalhatjuk. Ez a leves egyáltalán nem zsíros, a főtt hús és a zöldségek pedig egészségesek. Ráadásul ez elég bőséges is.

A lencsét nem muszáj zsíros-lisztes főzelék formájában fogyasztanunk. Csinálhatunk belőle egy könnyű salátát is, vagy szintén egy finom levest. De ha főzeléket szeretnénk enni, azt is elkészíthetjük kevésbé zsírosan. Tegyük fel főni a lencsét annyi vízben, amennyi éppen ellepi. Sóval, borssal, kevés fokhagymával, babérlevéllel ízesítsük. Mikor a lencse már közel teljesen készre főtt, vegyük nagyjából a harmadát, néhány kanálnyit szedjünk rá a levéből, és turmixoljuk teljesen simára. Ha ez kész, akkor egy evőkanál sovány tejföllel keverjük el, majd öntsük vissza. A főzeléket főtt hússal tálaljuk!

Ez a két recept tökéletes akár szilveszter esti vacsorának, akár újévi ebédnek, ráadásul nagyon diétás is, sokkal kevesebb szénhidrátot és zsírt tartalmaz, mint a hagyományosan elkészített ételeink. Az ízéből azonban semmi sem hiányzik.

Nyári méregtelenítés természetesen

A nyár tökéletes időszak arra, hogy testünket felfrissítsük és méregtelenítsük. A friss, szezonális gyümölcsök és zöldségek, valamint a megnövekedett fizikai aktivitás lehetőséget adnak arra, hogy egészségesebb életmódot folytassunk. Ebben a cikkben a méregtelenítés alapjairól, előnyeiről, valamint könnyen elkészíthető nyári italokról is kaphatunk tippeket.

Vérnyomáscsökkentő ételek

A magas vérnyomás hazánk egyik kiemelkedő helyen álló egészségügyi problémája, de nem csak Magyarországot érinti, hanem világszerte sok gondot okoz. Nézzük, hogy mit tehetünk ellene étkezésünkkel.

Miért fontos a B12 vitamin?

A vitaminok elengedhetetlenek az egészséges testi, szervi és pszichés működésünkhöz, nem lehet eleget hangsúlyozni fontosságukat. Egyik ezek közül a B12 vitamin, aminek sokféle jótékony hatása ismert.

Hideg gyógyteák meleg napokra

Nyáron is érdemes gyógyteákat fogyasztani, hiszen jótékony hatással van az immunrendszerünkre. Hogyha a kánikulában nem szeretnénk forró italt inni, kiváló megoldás lehet egy hidegen fogyasztható gyógytea elkészítése. Ezzel kapcsolatban olvashatsz elkészítési tippeket és teafajtákat ebben a cikkben!

Az érrendszer megerősítése érdekében szedj Q10-et

A Q10 koenzim, közismert nevén CoQ10, egy létfontosságú antioxidáns, amelyet a szervezet természetes módon elő tudja állítani. A bőrápolásban döntő szerepet játszik a fiatalos megjelenésű bőr fenntartásában.