Menü

Szilveszter és újév egészségesen

Igen, tudjuk, a karácsony és a szilveszter időszaka nem a diétáknak és az egészséges táplálkozáshoz járul hozzá főképpen. Ám, ha még nem tervezted meg az egész szilveszteredet, ajánlatos néhány tanácsot megfogadnod, főképpen akkor, ha az egészségednek is kedvezni szeretnél.

Nincs szilveszter egy nagy lakoma, sütemények és pezsgő nélkül, no meg aztán ott a virsli is, és reggel meg lencsét kell főzni, sertéshúst sütni… ezalatt nem igazán gondolunk arra, hogy hiába étkezünk egész évben egészségesen és mértékkel, egy hét alatt felrúghatjuk az egészet. A diétázók és fogyókúrázók különösen megsínylik a sütemények és ételek csábítását. Hiszen ki gondol arra, hogy a nagy családi lakomákat egészségesebb verzióban is elkészíthetik?

Pedig nem is olyan nagy művészet, csupán egy kis tervezést igényel. Köztudott, hogy szilveszter napján és újévkor is sertéssültet kell tálalni, hiszen ez hozza meg számunkra a szerencsés újévet. A lencse, bab, borsó, és minden, aminek sok szeme van, a gazdagságunkért felel. Ezeket a hagyományokat megőrizve is tudunk valamivel egészségesebb ételt varázsolni az asztalra.

A sertéshúst például leves formájában is elkészíthetjük. Egy adag csontos sertéshúshoz körülbelül három egész répa, másfél fej vöröshagyma, egy nagy csokor petrezselyem, egy negyed fej zeller és három egész petrezselyemgyökér kell. Amikor a hús már felforrt a sós vízben, akkor hozzáadhatjuk a zöldségeket. Ha úgy látjuk, hogy hamar átfőttek a zöldségek, de a hús még nem főtt át, akkor a zöldségeket kiszedhetjük, és egy kicsit még főzhetjük a húst. Amikor megfőtt, az összevágott hússal és zöldséggel gazdagon tálalhatjuk. Ez a leves egyáltalán nem zsíros, a főtt hús és a zöldségek pedig egészségesek. Ráadásul ez elég bőséges is.

A lencsét nem muszáj zsíros-lisztes főzelék formájában fogyasztanunk. Csinálhatunk belőle egy könnyű salátát is, vagy szintén egy finom levest. De ha főzeléket szeretnénk enni, azt is elkészíthetjük kevésbé zsírosan. Tegyük fel főni a lencsét annyi vízben, amennyi éppen ellepi. Sóval, borssal, kevés fokhagymával, babérlevéllel ízesítsük. Mikor a lencse már közel teljesen készre főtt, vegyük nagyjából a harmadát, néhány kanálnyit szedjünk rá a levéből, és turmixoljuk teljesen simára. Ha ez kész, akkor egy evőkanál sovány tejföllel keverjük el, majd öntsük vissza. A főzeléket főtt hússal tálaljuk!

Ez a két recept tökéletes akár szilveszter esti vacsorának, akár újévi ebédnek, ráadásul nagyon diétás is, sokkal kevesebb szénhidrátot és zsírt tartalmaz, mint a hagyományosan elkészített ételeink. Az ízéből azonban semmi sem hiányzik.

Fehérjében gazdag ételek fogyasztása

A fehérjében gazdag táplálkozásban is fontos a változatosság. Az alábbi 10 ízletes, fehérjében gazdag étel jóllakat és közben teljes szélességgel támogatja a kitűzött fogyást.

Egészséges zsírban gazdag ételek

Együnk sok zsírt, mert az jó! Na, persze nem mindegy, hogy, milyet - csakis az egészséges fajtát!

A leggyűlöltebb ételek listája

Ha a gyerekeinket megkérdeznénk, ők biztosan tudnának olyan ételeket sorolni, amelyek jó sokáig még csak a „meg sem kóstolom többet” kategória lesz, de mi felnőttek is tudunk elég válogatósak lenni. Nos érdekes a hivatalos lista, melyen a tök, a spenót, és a kelbimbó nem az első top hármas…

Pisztáciás édességek

Nyugat-Ázsiában őshonos gyümölcs, a pisztácia fa magja. Ma már számos mediterrán országban termesztik, valamint az Egyesült Államok déli részein.

A pisztácia egészségre gyakorolt hatásai

A pisztácia (Pistacia vera) a szömörcefélék családjába tartozó, lombhullató fa. Kétlaki, vagyis külön fán vannak a hím- és a nőnemű virágok.