Menü

Okosan használod? - az okostelefonok világáról

Mialatt utánajártam ennek a témának, tízezerszer ütöttem meg a saját telefonom képernyőjét. Eredményeket, kimutatásokat kerestem, leírtam a talált információkat, majd, mivel egy számítógép közelébe kerülni sokkal problémásabb, begépeltem a cikket is a telefonomba. Ezáltal megspóroltam az otthon eltöltött időmből órákat. Hogy miért? Mert az internet, annak minden tudásával együtt, szerencsére már szinte bárhol hozzáférhető. Ennek köszönhető, hogy utazás közben, iskolai vagy munkahelyi szünetekben is elvégezhetünk egy-egy feladatot, s azzal nem kell megvárnunk, mire számítógép elé ülhetünk.

És ezzel nemcsak én vagyok így. Emberek százai, ezrei töltik így a mindennapjaikat. Dolgoznak, komoly tárgyalásokat folytatnak, kutatnak, mindezt egyetlen telefonon keresztül. Ez nemcsak azt mutatja, hogy a tudomány pár év alatt hordozhatóvá vált, hanem azt is, hogy a munka ugyanolyan mobilis is lehet, mint egy pizzarendelés. Az, hogy egy munka nincs helyhez kötve, azt eredményezi, hogy időhöz kötve sincs. Az egyébként kötött, rohanó életünket így rugalmasabbá tehetjük. Aki pedig mindennek nem látja az előnyeit, az valószínűleg még nem tapasztalta meg.

Ugyanakkor, mint mindennek, az okostelefonnak is vannak hátulütői. A káros hatásairól cikkek, tanulmányok sokasága szól, noha ezek zömében a telefonos játékokról és a közösségi médiáról folytatnak hosszas elemzést. De az okostelefonon végzett munka sem ilyen egyszerű, és nem csupán előnyei vannak. Biológiailag a tartásunkra, a szemünkre, a kezeinkre van a legrosszabb hatása, bár ezen problémák akkor is fennállnak, ha egy laptop vagy egy asztali gép elé kényszerülünk. Mentálisan viszont kissé képes beszűkíteni a tudatot. Ha egy telefon az összes munkaeszközünk, akkor egy idő után sokkal nehezebb lesz rávenni magunkat, hogy a munka és a haladás érdekében vegyük a kezünkbe. Ellenben sokkal több haszontalan dolgot fogunk csinálni rajta. Mindez olyan lesz, mint egy kényszerítő erő, ami nem engedi, hogy letedd az eszközt, de azt se, hogy rendesen folytasd a munkád. Ráadásul az okostelefon által nyújtott rendkívül nagy szabadság olykor rossz időbeosztáshoz vezethet. Jobban hozzájárul a halogatáshoz, és mindenféle szempontból elkényelmesít.

Ahogyan anno a könyvnyomtatás megjelenése is újdonság volt, mai világunkban is rengeteg új eszköz jelenik meg, ami rengeteg lehetőséget nyújt az újításra. Ha ezektől mindig elzárkóznánk, akkor a fejlődés igen hamar megállna. Meg kell tanulnunk okosan használni az okos eszközöket, és mindenekelőtt észben tartani, hogy a valódi intelligenciát mi képviseljük. Így kevésbé valószínű, hogy a rabjává tesz minket a technika.

Legjobb energetizáló tippek kávé helyett

Fárasztó, túlhajszolt, stresszes időszakban az energiatartalékaink kiürülnek, pedig pont ilyenkor lenne rá igazán szükség. kávéval és különböző energiaitalokkal próbáljuk felpörgetni magunkat, amelyek rövid ideig segítenek is, de pár óra múlva ismét visszaesik a vitalitásunk. olyan energizálók erejét érdemes inkább bevetni, amelyek nemcsak hosszabb távon hatnak, hanem közben szervezetünk egészségéről is gondoskodnak.

Amiket sose fogyasszunk éhgyomorra

Mindenkinek megvan a saját reggeli rutinja és természetes, hogy más és más dolgok válnak be mindenkinek, de van néhány alapvető szabály, amit érdemes követni.

Mi az a peszkateriánus étrend?

Már nem lepődünk meg új divatdiéták hallatán, sem furcsának tűnő étrendeken, szokatlan ételeken, most a peszkateriánus étrendről lesz szó.

Sosem késő elkezdeni sportolni: így vágj bele 40 felett

Nem számít, hogy hány évesek vagyunk, sportolni bármikor el lehet kezdeni. Sőt, érdemes is, hiszen a rendszeres mozgás segít megőrizni a fiatalságunkat és formában tart, arról nem is beszélve, hogy sportolással rengeteg betegséget megelőzhetünk. Ám 40 éves kor felett már nem pontosan úgy kell nekikezdeni a sportolásnak, mint fiatalabb korban. Íme, azok a tippek, amelyek segítségül szolgálhatnak az elkezdésben - szakértő tippjeivel.

A lecsökkent fizikai aktivitás és a táplálkozás kapcsolata

Sajnos napjainkban a gyermekeinknek kevesebb lehetősége van a mozgásra, sportolásra az iskolán kívül, mint korábban. Sok esetben nem nincs meg a lehetőség kerékpárral iskolába járni, az iskolatáskát gyalogszerrel húzni, vonni, cipelni.