Menü

Miért jó kirándulni?

A természetben lenni minden évszakban csodálatos, de talán az ősz az az időszak, amikor a legcsodálatosabb kirándulni. A túrázásnak – legyen szó könnyedebb vagy komoly testmozgásról – több pozitív hatása van testre és lélekre, mint gondolnánk.

Kikapcsol

Ma már legtöbbünk a városban, folyamatos zajban és rohanásban él. Dudáló autók, szirénázó mentők és robogó villamosok ringatnak minket álomba és keltenek reggel. Mindenképp fontos bizonyos időközönként, lehetőleg minél gyakrabban, kiszakadni ebből a közegből, ami semmilyen szempontból nem lehet egészséges az emberi szervezetre. Kimenni az erdőbe, járni a természetben segít lecsendesíteni a rohanó gondolatainkat, lelassulni és megállni. A stressz-levezetésben is rengeteget tud segíteni az erdei környezet, ami ilyenkor ősszel még különlegesebb.

Feltölt

A kirándulás pozitív hatással van a fizikumra is. A friss levegő nemcsak az elmét és tisztítja meg, hanem a tüdőt, feltölti az szervezet oxigénellátását. Erdőben kirándulni az a mozgásfajta, ami minden izmodat átmozgatni, cardio-jellegű, így a szívműködésre, a keringési rendszerre és az állóképességre is remek hatással van. Mindemelett pedig úgy mozoghatsz, hogy közben teljesen megfeledkezel a fizikai fáradtságról.

Elkápráztat

Ezernyi szín, rengeteg állat és csend. Az erdő minden része elkápráztató és gyönyörű. A kirándulás során közelebb kerülünk a természethez, ami tiszteletet és csodálatot ébreszt bennünk. Megtanuljuk értékelni mindazt, ami körülvesz minket és vigyázni az apró kincseire.

A kirándulás egyéni és közösségi szempontból nagy hatással van az emberre. Egyedül kirándulni inkább meditatív, elcsendesedő színt ad, míg barátokkal vagy családdal túrázni a kikapcsolódás egy teljesen más, de ugyanúgy feltöltő formáját adja.

Magyarország nagyon gazdag gyönyörű hegyekben és erdőkben, így rengeteg kiránduló hely közül választhatunk, ha szabadidőnk engedi. Mindenképpen érdemes a Mátrába, Börzsönybe ellátogatni vagy a Pilis kincseit felfedezni egy-egy túra során.

Újra nyitva az uszodák - de igazából úszni és sportolni csoportosan még nem érdemes

A kijárási tilalom korlátozásával kinyithatnak a szabadtéri strandok, uszodák. Ez sokaknak jó hír, pláne így a nyár kezdetén, biztosan sokan élni is fognak a lehetőséggel. Elvileg lehet úszni is, de az óvintézkedésekkel kapcsolatos szabályok miatt egyelőre talán nem érdemes. Mint ahogy óvatosan a csoportos testmozgásokkal.

Járványbiztos programötletek gyereknapra

Május utolsó vasárnapja hosszú ideje a gyerekeké, a koronavírus járvány miatt azonban kétszer meg kell gondolni milyen programon érdemes részt venni vagy hova lehet elmenni.

Az ülőmunka az új népbetegség

Hát- és nyakfájás, zsibbadó lábak, görnyedt testtartás… Mit okoz hosszútávon a szervezetünkkel mindez? Az ülőmunka az új népbetegség. Mit szólnál egy pár perces office vagy, ami mostanság aktuálisabb: home office mozgáshoz?

Az ökológiailag tudatos étkezés rajtunk múlik

Az év elején készített ökoforradalmi sorozatában a Budapest Park zenészekkel, szakértők segítségével járja körbe a klímaváltozásért felelős területeket és gyűjti össze a hétköznapokban hasznosítható tippeket, hogy együtt változtatni tudjunk, fel tudjunk lépni a klímaváltozás ellen. Természetesen ennek mi is helyt adunk ezúttal az ökológiailag tudatos étkezés pár alapszabálya kerül terítékre.

Szobanövények, amik mindent túlélnek

Bizonyított tény, hogy a zöld szín megnyugtat és serkenti a kreativitást, illetve egy kis életet hoz a térbe, tehát nem árt néhány növényke otthonunkban, de vajon melyek azok a növények, amelyek csodaszépek és mégse igényelnek különleges bánásmódot.