Menü

Kezeink védelme

Vegyük csak számításba, hogy hányféle tevékenységért felelősek a kezeink, mennyi mindenhez nélkülözhetetlenek. Sem enni, sem írni, sem pakolni, takarítani nem tudnánk nélkülük. Szerencsére maga a kézfej és a kar is elég erős ahhoz, hogy különösebb károsodás nélkül is elvégezze ezeket a tevékenységeket. Csakhogy pont emiatt ritkán is vesszük észre, hogy mennyi ápolásra, regenerálódásra lenne szüksége ennek a testrésznek. Hiszen természetesnek vesszük, hogy a mindennapjaink során minden általános cselekvést végre tudunk hajtani. Épp ezért előfordulhat, hogy valaki annyira megterheli a végtagjait, hogy a szervezetnek jeleznie kell, valami nincs rendben, ideje visszavenni a tempóból.

Ezeket a jelzéseket jobb komolyan venni. Néha nem egyszerű felismerni őket, de ha mégis sikerül, akkor minél előbb reagálnunk kell rá. Az első lépés, hogy megfelelően dekódoljuk a jeleket. Figyeljünk arra, hogy pontosan mit érzünk. Nem mindegy sem a fájdalom helye, sem a jellege, de még az erőssége sem. Ha inkább az ujjainkban vagy azok tövénél érezzük a fájdalmat, akkor valószínűleg túlerőltettük azokat. Ha viszont a csukló vagy a kézfej a probléma forrása, az sok mindent jelenthet.

Az sem mindegy, hogy az adott terület sajog, szorít, feszül vagy zsibbad. Ha szorít és feszül, az gyulladásos betegségre is utalhat, amelyet nem elég csupán pihentetéssel és borogatással kezelni. Sőt, bizonyos kézfájdalmakra szigorúan tilos hideg vizes borogatást tenni, mert az tovább növelheti a fájdalmat. Ezért, ha fájdalmat tapasztalunk, mindenképp érdemes szakértő segítségét kérni az esetleges kezelésekről.

A leggyakoribb probléma az ínhüvelygyulladás, ami sokakat érint. Azok vannak legjobban kitéve ennek a betegségnek, akik sokat gépelnek, írnak, esetleg napi szinten több órát játszanak hangszeren, vagy a munkájukból adódóan sokat használják a kezüket, különös tekintettel az ujjaikra. Ekkor az ujjak közti terület, amelyben az inak találhatók, felhalmozza a kötőszövetet, ezzel merevvé teszi a kézfejet, a mozgatását pedig fájdalmassá. Érintésekor hóropogás-szerű hangot hallhatunk, az érzés pedig kattogásra emlékeztet. Ha ínhüvelygyulladásban szenvedünk, nemcsak a pihenés mindenképpen szükséges, hanem olykor gyógyszeres kezelésre is szorulhatunk. A gyulladás sokszor jár együtt lázzal is, ami szintén árulkodó jel, hogy pár nap lazításra van szükségünk. Az ínhüvelygyulladás extrém esetben olyan súlyos is lehet, hogy terápia és torna is szükséges lehet a gyógyuláshoz.

A reumatikus fájdalmakat valahogy a legtöbben az idős korhoz kötik, pedig kortól függetlenül bárkinél jelentkezhetnek a panaszok. Tünetek közé tartozik a nehéz ujjmozgás, a fájdalom az ízületi kapcsolódásoknál, a folyamatos szúró érzés a kézfejben. Okozhatja az, ha túl sok ideig tartjuk a kezünket hideg levegőn, védelem nélkül. Ekkor ugyanis az ízületeink "megfázhatnak", begyulladhatnak, ezzel folyamatos kínokat okozva. Fontos a hatékony kezelés, hiszen a reumás vagy reumaszerű panaszok igen fájdalmasak tudnak lenni.

Testünk egészségére odafigyelvén a legapróbb részeket se hagyjuk ki! A kezeink, karjaink egészsége, fájdalommentessége épp úgy fontos a napjaink zavartalanságában, mint bármely egyéb szervünké.

Varga Ágnes Kata

Ha leégtünk… (a napon)

A napégés az egyik leggyakoribb baklövésünk nyáron vagy tavasszal, kellemetlen és káros, sőt veszélyes is, de kellő elővigyázatossággal általában megelőzhető. Ha az óvintézkedések ellenére vagy hiányában mégis leégünk, néhány egyszerű módszerrel felgyorsíthatjuk bőrünk regenerálódását.

Egészséges, tápláló lisztek

Egészséges, tápláló lisztek. A friss, illatozó fehér lisztből készült péksüteményekről nagyon nehéz lemondani, még annak ellenére is, hogy tudjuk nagy mennyiségben sokat árthatnak.

Zöld tea fogyasztás hatásai

Kutatások igazolják, hogy akik rendszeresen fogyasztanak zöld teát, nem csak egészségesebbek, de gyorsabb az anyagcseréjük, és sportolás közben is több kalóriát égetnek el.

Alap dolgok a szépségünkért

Sokszor a legalapvetőbb dolgok elmulasztásával ártunk a legtöbbet szépségünknek. Bőrünk, hajunk, körmünk, arcunk szépségéhez, egészségéhez elég betartani néhány egyszerű aranyszabályt.

Tippek a karcsú derék eléréséhez

A darázsderék és a lapos has minden nő legnagyobb álma, de a jó hír az, hogy kitartó edzéssel nem lehetetlen elérni. Különösen a téli időszakban érdemes erre odafigyelni, hogy ne közvetlenül a bikiniszezon előtt kapkodjon az ember az alakformálással.