Menü

A média és az étkezés

A média mindig is meghatározta korának ideálját, csak nem mindig ugyanazon a módon. Napjainkban a különböző divatműsorok mellett egyre elterjedtebbek a gasztronómiai műsorok, a táplálkozással és életmóddal foglalkozó műsorok. Ugyanez jellemző a közösségi oldalakon terjedő videókra, cikkekre. Igen nagy számban indulnak gasztroblogok, főzéssel kapcsolatos videóoldalak, újfajta diétákat ismertető facebook-csoportok, emellett pedig élénken él az elmúlt évek szokása, a "mutasd, mit eszel", vagyis az ételeink fotózása. Ezek pedig, ha olykor nem is vesszük észre, tudatunkon kívül is befolyásolják az étrendünket, és en bloc az ételekről és az étkezésről alkotott véleményünket. De mégis hogyan? Először is a rengeteg impulzus révén, ami ér bennünket. Minél többször találkozunk egy erős ingerrel, annál kevésbé valószínű, hogy figyelmen kívül tudjuk hagyni.

Bár az első reakciók után a hozzászokás is természetes része a folyamatnak, mégsem bízhatunk abban, hogy csak azért, mert sűrűn találkozunk ezzel az ingerrel, kevésbé fogunk odafigyelni rá. Biztosan nem fogunk elgörgetni vagy elkapcsolni anélkül, hogy a látottak hatással legyenek ránk. Meglehet, hogy a hatás nem azonnal érezteti az erejét, de beszivároghat a mindennapjaink során folytatott életvitelünkbe, sőt, a meghozott döntéseinkbe is. Nem véletlen, hogy a nagyobb vállalatok sok pénzt szánnak a saját termékeik megfelelő helyen és időben történő feltüntetésére, hiszen ez a termékmegjelenítés impliciten befolyásol minket. A média és a közösségi média másik nagy hatása, hogy könnyebbé teszi a trendek elterjedését. Hamarabb találkozhatunk új életmódokkal, diétákkal, mindezt pedig úgy, hogy abszolút pozitív oldalait ismerhetjük meg a számunkra teljesen ismeretlen újdonságoknak. Véleményeket olvashatunk, tapasztalatokat oszthatnak meg velünk, mi pedig eldönthetjük, adunk-e esélyt egy újfajta szemléletnek. Ilyen hatások indították el a vegetarianizmus és veganizmus hatalmas divatját, a gluténmentes étrendet követők számának jelentős gyarapodását. Hiszen ezek az étrendek sokkal egyszerűbbnek, betarthatóbbnak, követhetőbbnek tűnnek úgy, hogy azt látjuk, milyen sokan próbálkoztak már vele sikeresen.

Ráadásul recepteket és praktikákat is könnyű szerrel találhatunk hozzájuk, ami szintén a mi dolgunkat könnyíti meg. A különböző szépségideálok facebookos és instagram-képeit látva pedig sok emberben felébred a vágy a változásra. Sokan az életmód, az étrend megváltoztatásától azt várják, hogy a külsejükben is gyökeres változást érjenek el. Egy új diétától általában súlyvesztést, jobb közérzetet, szebb bőrt vagy hajat várnak azok a követők, akiknek az ismeretei csak felületesek, és kizárólag a külső változás reménye motiválja az étrend-változtatásukat. Viszont akit ilyen indokok motiválnak, az könnyen csalódhat, ezért nem érdemes feltétlenül hinni a diéták mindenható erejében. Érdemesebb jobban utánanézni, informálódni, esetleg hozzáértő szakembereket is megkérdezni a kérdésről. A média tehát természetesen hatással és befolyással bír az életünkre, és ez alól az étkezés sem kivétel, de ezt tarthatjuk megfelelő keretek között. Ehhez pedig tudatosság kell, kritikus szemlélet, és persze megfelelő mértékű, megfelelő helyről történő tájékozódás.

Használt ruhát venni menő!

Sokan szeretik a használt ruha piacot, hiszen fantasztikus és egyedi darabok bújnak meg olykor-olykor a túrkálókban, ami manapság már egyáltalán nem kínos dolog.

Mi okozza az utazás utáni depressziót?

Tapasztalták már, hogy nyaralásból hazatérve szomorú hangulatuk lett? Ez az úgynevezett nyaralás utáni depresszió, amely egyáltalán nem ritka jelenség. Szerencsére az ilyenkor fellépő rosszkedv különböző módszerekkel enyhíthető.

Óvjuk okoseszközeinket, gyógyszereinket a melegtől!

Nem csak az emberek viselik nehezen a kánikulát, hanem a technológiai eszközök is megsínylik a szélsőséges időjárást. Az extrém időjárás nem csak az emberek életét nehezíti meg, de használati tárgyainkban is kárt tehet.

A túlzott engedékenység nem tesz jót

Mennyi engedékenység fér össze a gyerekneveléssel? A humánus nevelésnek része a „megengedés”, tehát az a szülői magatartás, hogy nem teljes mértékben kontroll nélkül, de viszonylagos rugalmassággal engedjük érvényre jutni a gyerek akaratát. Az engedékenység nem egyenlő a megengedéssel. A „megengedés” önmagában még nem valami nagylelkű dolog, hanem elvárható valakitől, aki nem kívánja rabságban tartani a másikat.

Kemping a kertben

Szeretnéd átélni egy kemping hangulatát, de nincs rá lehetőséged, hogy elutazz otthonról? Rendezz be a kertedben egy sátrat, és éld át otthonról a szabadban töltött éjszaka autentikus hangulatát, az otthon közelségének előnyeivel fűszerezve!