A social media új biznisze: Az influencer sportitalok
Az utóbbi években egyre több híresség és közösségi média influencer dob piacra saját márkájú sportitalokat, amelyeket gyakran a testmozgás elősegítésére, és az egészség fokozására hirdetnek, a legnépszerűbb ezen termékcsaládból a Prime. Bár ezek a termékek népszerűek lehetnek a követőik körében, fontos megvizsgálni azok valódi összetevőit és káros hatásait. Ezen italok többségében egyáltalán nem kapcsolódnak a sporthoz, csupán az internet egy új lehetőségét használják ki.
Kirakat-kapcsolatok, avagy amikor csak „jól néznek ki egymás mellett”
A 21. század az újdonságok százada, azonban vannak dolgok, amelyek nem változnak. A házasságok és párkapcsolatok motivációi általában érzelmi alapúak, de előfordul nagyon sok olyan is, amelyet külső tényező indít.
Nyolc hazugság, ami csak az internet miatt jött létre
Az emberi kapcsolataink egy részére kiváló hatással van az internet. Napi kontaktusban maradhatunk, könnyebben informálódhatunk. Ha pedig arra van szükség, akár régi ismerősöket és elfeledett személyeket is megtalálhatunk. Viszont nem is gondolnánk, mennyi hazugság jön létre az internet létezésének következtében.
A média és az étkezés
Napjainkban a média és a közösségi oldalak hatása az életünkre tagadhatatlanná vált. A zenei ízlésünk, az öltözködésünk, a stílusunk mind nagyban függ attól, amit a tévében vagy az internet világában tapasztalunk. Ez az étkezésünkre is vonatkozik, melyet impliciten és expliciten egyaránt befolyásol a virtuális világ.
Napjaink betegsége a társas magány
Sok pozitív oldala van a közösségi oldalaknak, de nagyon sok veszélyt is jelentenek, közvetlenül és közvetve is. Minél többet nyomkodod a mobilodat, minél többször kattintasz fel a facebookra, minél többször számolod meg az instagram lájkokat, annál inkább egyedül érzed magad.
A közösségi oldalak hatása az önismeretre
Az önbizalom és a közösségi média kapcsolatba állítása mindennapos, hiszen jól láthatóan szoros az összefüggés. De ennél tágabb téren összeegyeztethető az, hogy a közösségi oldalak használata mellett hogyan tudjuk a saját külső-belső értékeinket, vágyainkat, örömeinket szemlélni. Tehát az, hogy hogyan ismerjük magunkat, szintén összefügghet azzal, amit a világhálón tapasztalunk.
Infuenszer-példaképek – Hol húzzuk meg a privát szféra határát? 2.rész
Az előző részben kifejtettük, hogy lényegében kik az influenszerek, és felmerült a nagy kérdés: vajon miért van rájuk szükség, vagy épp miért nem? Miért jobb talán, ha vannak saját ötleteink, és elgondolásainkat követni, avagy miért nem probléma, ha épp példaképeket keresünk magunknak. Ezúttal az új internetes dimenzió etikai vetületét jártuk körül, hiszen érdekes kérdés, hogy mit szabad, mit illik, és mit nem egy-egy öntevékeny elgondolás kapcsán.
Infuenszer-példaképek – Hol húzzuk meg a privát szféra határát? 1.rész
Hétköznapjaink során mind magánéleti mind munkahelyi okokból gyakran kerülünk telefon, illetve számítógép közelébe. Ha a közösségi média felületein is jelen vagyunk, nagy kérdés lehet számunkra, hogy mit osszunk meg, és mit tartsunk meg magunknak a privát családi életünkből?
Képernyőbe zárt világ
Facebook, Instagram, Snapchat, Pinterest és még sorolhatnánk azokat az érdekes alkalmazásokat, amik a képernyőkön tartják a figyelmünket. Olyan könnyed, de mégis érdekes információkat nyújt az Internet ma már könnyen elérhető világa, amely még a személyiségünket is átformálja. Szabjunk ennek keretet tudatosan!