Menü

Edzés utáni regeneráló ételek

Edzés után nagy szüksége van a szervezetnek szénhidrátokra, fehérjére, zsírokra megfelelő arányban. Ha „jól” eszünk, a testünk meg fogja hálálni, mert megfelelően fel tudja használni a bevitt tápanyagokat. Máskor sem tanácsos üres kalóriákat enni, de edzés után kifejezetten nem szabad.

Szakemberek szerint edzés után testtömeg kilogrammonként kb. 0,4-1 gramm szénhidrátra és 0,1-0,25 gramm fehérjére van szükség.

Nem kell különleges porokra gondolni, vagy drága shakekre, hiszen hétköznapi élelmiszerekből is összeállíthatjuk a megfelelő, tápanyagdús ételeket, úgy mint zab, rizs, csirkemell, olajos magvak, túró és zsírszegény tejtermékek, zöldségek, gyümölcs, tojás.

Nekem valamiért edzés után első dolgom megenni egy banánt, nem kombinálom túl, hiszek a szervezetemnek, valamiért ezt kívánja, akár egy pohár tejjel, vagy joghurttal. Jobb, ha nem is áll senki az utamba, amíg be nem toltam, valamiért bizonyára erre van szükgésem.

Klasszikus szénhidrátforrás, gyors felszívódású, nem véletlen szerepel futóversenyeknél a frissítőpontok asztalain. Magas magnézium- és káliumtartalma miatt szinte tökéletes regeneráló étel, melyet ha zabkásába karikázunk és megcsapjuk egy kanál mogyoróvajjal, gyakorlatilag nagyon jó edzés utáni étkezést kaptunk. Aki használ proteinport, egy kanállal keverhet hozzá – én szoktam.

Jó hír, hogy a legújabb kutatások alapján a testmozgás tekintetében jobban állunk, mint pár éve, ugyanakkor nem ilyen biztató a helyzet azt vizsgálva, hogy mi kerül a tányérunkra. A magyarok nagy része beiktatja a sportot az életébe, de az étkezésére továbbra sem figyel. A válaszadók majdnem kétharmadának étrendjét gyakran alkotják zsíros és nehéz, olajban kisütött ételek.

Ha pedig a sport mellett helytelenül eszünk, akkor nem sokat ér. Gondoljunk a 20-80 szabályra, köztudott, hogy 80%-ban az határozza meg formánkat és fittségünket, hogy mit eszünk és „csak” 20 –ban játszik közre a sport.

Ha emellé még hozzátesszük, hogy a folyadékfogyasztásunk igen gyatra, akkor érthető, miért van a sok egészségi és esztétikai probléma. A lakosság több mint harmada nem issza meg a másfél litert, ami pedig igen kevés. A rossz étkezést és a kevés folyadékfogyasztást pedig nem fogja kompenzálni a sportolás, ezért vagyunk túlsúlyosak, tisztelet a kivételnek.

Jól lenni és jól kinézni, láthatjuk ez igencsak többtényezős. Az egészséges életmód alappillérei pedig: a kiegyensúlyozott étrend és folyadékfogyasztás, a testmozgás, a mentális egyensúly. Ezeket sorra kell venni az egészség, fittség és a szebb külső felé vezető úton.

Diéta és a vitaminhiány

Sajnos nem minden diéta egészséges, a fogyókúrák többsége egyoldalú, a súlycsökkentő étrendre való törekvés gyakran szélsőséges étkezésekhez vezet, ami súlyos vitaminhiányt alakíthat ki. Dietetikusok szerint az egyes diétáknál a vitaminpótlásra nagyon kell figyelni.

Természetes gyomornyugtatók

Sokszor hangsúlyozzuk a természetes gyógymódok előnyeit, de van néhány kifejezetten egyszerű és elérhető alternatíva is, egészen pontosan a kertünkben.

Az eper jótékony hatásai

Az eper korábban csak a gazdagok kiváltsága volt, azonban manapság már bárhol kapható és talán a legnépszerűbb bogyós gyümölcsök egyike. Felhasználási körét tekintve egy elég sokrétű gyümölcsről beszélünk, mivel fogyaszthatod magába nassolni valóként, frissítőnyári saláta részeként vagy akár a reggeli müzli mellé is.

Mi az a citromkúra és miért egyre népszerűbb?

A citromkúra egyre népszerűbb a diétázók körében, ami nem meglepő, hiszen rendkívül hatékony. Azonban mindennek van egy árnyoldala is.

Rossznak vélt ételek fogyasztása fogyókúra alatt

Talán meglepő lehet, de akad néhány rossznak titulált étel, amelyek fogyasztása fogyókúra alatt sem az ördögtől való. Vessünk néhányra egy pillantást!