Menü

Reformélelmiszerek fenntartásokkal

Úgy gondolom, hogy az étrendkiegészítők, reformélelmiszerek fogyasztása nemcsak sportolók és nehéz fizikai munkát végzők számára hatékony, azonban amikor egészséges ételekről és reform nasikról, meg fitt müzliszeletekről és tápláló zabszeletekről beszélünk és hallgatjuk a reklámot, ne higgyünk el feltétlenül mindent, amit hallunk.

Mindig érdemes tanulmányozni az élelmiszerek, szeletek, müzlik, porok, italok összetevőit, szénhidráttartalmát, hozzáadott cukor mennyiségét, így nem érezzük becsapva magunkat, s ha kell, nyugodtan tegyük vissza a polcra, mert nem mindegyik fér bele egy diétába.

A müzliszeleteket mindenki az egészséges táplálkozással párosítja, azonban nem mindegy, melyiket választjuk, ugyanis a cukros verziók egyáltalán nem sokkal jobbak a csokiknál, kekszeknél és cukorkáknál. A müzlik között viszont ma már számtalan cukormentes, rostban gazdag verzió létezik a polcokon, többféle ízben, élvezhető minőségben, ízletes módon, tápanyagokban gazdagon, ami étkezések között kitűnő választás. Jobb, mint a hagyományos párja, amely akár szeletenként 10 gramm cukrot is tartalmazhat.

Gyakran futok bele a kínálatban a fehérjeszeletekbe, amelyek a személyes kedvenc „csokipótlóim”, vagy ebéd utáni sütijeim, desszertjeim, azonban a sok csábító szelet közül a fele visszakerül nálam a polcra, mert nem megy át a rostán, annyi cukor van bennük. Az étrendkiegészítőket gyártó cégek már egyre inkább figyelnek erre, s jelennek meg újabb és újabb cukormentes verziók, nekem személy szerint nem mindegyik ízlik, de az újabbak között már találok kedvemre valót, melyek nem emelik egekbe a vércukorszintem és nem ragadnak meg a combomon narancsbőr formájában.

A zabszeletekről sajnos megint le kell mondanom, kivéve, ha nagyon sokat futok. Maraton, félmaraton után szeretem megjutalmazni magam egy kiadós csokiba mártott zabszelettel, rendkívül jól laktat, a szénhidrát visszapótlására tökéletes és még finomak is, ahogy csábítanak a drogériák, benzinkutak polcain, azonban, ha nem sportolok egy kiadósat, akkor bizony rengeteg szénhidrátot és cukrot viszek be a szervezetembe egyetlen vaskos, tömör zabszelettel, így hiába szeretem annyira, a hétköznapokon, étkezések közötti vagy utáni nasinak egyáltalán nem tanácsos.

A joghurtok között is számtalan fittnek kikiáltott sorakozik a boltban, a zsírszegény, „light” joghurtok is cukrosak, hiába érvelnek nekem a zsírtartalommal, ha a szénhidrát az egekben.

Mi az igazság a sportitalokról?

Amikor sportitalokat kerestem, szintén a cukros izotóniás italokba futottam, azonban egy megterhelő verseny, egy maraton esetében nem diétázunk, ott valóban cukorra van szükség energia gyanánt, azonban egy kellemes kis 30 perces kocogáshoz háromszor egy héten teljesen felesleges ennyi cukrot bevinni, szükségtelen és hizlal is, mert nem dolgozzuk le.

Amikor reformélelmiszerek között válogatunk és a kínálatot tanulmányozzuk, bizony láthatjuk az összetevők elolvasása után, hogy a termékek fele nem nevezhető reformnak, vagy alakbarátnak, diétásnak, vagy cukorszegénynek, sem a müzlik, sem a zabszeletek. Szerencsére sok diétás is akad köztük és akár otthon mi magunk is elkészíthetjük a diétánkba passzoló verziót.

Alkoholmentes üdítők, mint belépő drog

Mindenki tudja, hogy a cukros üdítők rosszak, mert túl sok bennük a cukor – a kólában, energiaitalokban ráadásul sok sav és koffein is van –. A gyümölcslevek jelentős része is sok hozzáadott cukrot tartalmaz, a mesterséges édesítőkből-ízesítőkből készített löttyökről ne is beszéljünk. Ezekhez képest sokkal jobb választásnak tűnhet az alkoholmentes sör, citromos, meggyes ízben, amit lehet inni a nyári melegben. De biztosan olyan jó választás ez?

A nátrium-glutamát egészségre gyakorolt hatásai

A nátrium-glutamát, röviden MSG vagy E621 a világon legnagyobb mennyiségben használt ízfokozó adalékanyag, melyet az élelmiszeripar előszeretettel tesz bele a lehető legváltozatosabb ételekbe, a levesektől kezdve a sajton és a paradicsomszószon keresztül a húsfélékig. Kicsi az esélye annak, hogy egyáltalán nem fogyasztottunk MSG-t az elmúlt huszonnégy órában.

A sztívia ritkán hallott mellékhatásai

Levélkivonata háromszázszor édesebb, mint a répacukor, ellenben kalóriamentes, ezért gyakran ajánlják azok számára, akik szeretnék elhagyni a cukrot étrendjükből. Gyakran olvashatjuk viszont, hogy a steviának egészségünkre káros mellékhatásai is lehetnek, ezért nem mindenkinek ajánlott a fogyasztása.

Milyen a mikrobiom diéta?

„A fogyás a belekben kezdődik” – tartja a mikrobiom diéta, de pontosan mit is jelent ez az étrend, életmód, szemlélet?

Nyugtató gyógynövények stressz, szorongás ellen

Átérzem a stresszes napokat. Sokszor hiába a jótanács, „ne idegeskedj”, „ne vedd fel” „ne vedd magadra” „engedd el” „ne izgulj ezen” – bizony, aki stresszes helyzetben van, annak nem olyan egyszerű ezt csettintésre másként érezni.