Menü

Az étcsokoládé jótékony hatásai

Nassolni mindenki szeret, de legtöbbször sajnos egészségtelen, szervezetünkre nézve káros nasikat fogyasztunk. Viszont nassolni egészségesen is lehet… Nézzük hát, hogy az étcsokoládénak, mint nasinak, milyen pozitív hatásai vannak…

A szív barátja

Minél nagyobb a csokoládé kakaó, és kevesebb a tejtartalma, annál inkább védi a szívet. Így olyan értékes flavonoidokat tartalmaz, melyek minimálisra csökkentik a szív-és érrendszeri megbetegedések kockázatát. Ezen kívül gátolja a vérlemezkék összetapadását, így az erek megfelelő állapotáról, rugalmasságáról is gondoskodik.

Csökkenti a koleszterinszintet.

A kakaófogyasztás a vizsgálatok szerint csökkenti a „rossz” koleszterin (LDL) szintjét, valamint növeli a „jó” koleszterin (HDL) előfordulását a szervezetben, amely így visszafogja a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának esélyét.

Ásványi anyagokban gazdag.

A jó étcsoki (min. 70%-os) káliumban, cinkben és szelénben gazdag. Ez utóbbiból 100 gramm az ajánlott napi vasbevitel 67 százalékát is fedezi.

Fiatalító antioxidáns.

A szabadgyökök fő ellenségei az antioxidánsok, ezért annál jobb, minél több kerül belőlük a szervezetünkbe. Meglepő, de a 70%-os kakaótartalmú csokoládé közel annyi antioxidánst tartalmaz, mint amennyit egyes gyümölcsök és zöldségek. Fontos, hogyha tejjel hígítjuk, vagy melegítjük, akkor ez a jótékony tulajdonsága elvész. Amennyiben külsőleg alkalmazzuk, nagyszerű bőrfiatalító készítményt készíthetünk belőle!

Több ránctalanító és regeneráló pakolás alkotója is, nem véletlenül, ugyanis javítja az oxigénellátást és a mikrokeringést a bőrben, így az üdévé és frissé válik. Antioxidáns tartalmának köszönhetően az öregedés folyamata is lecsökken, az apróbb ráncok kisimulnak, miközben a bőr hidratációja feljavul.

Javítja a memóriát.

Egyrészt felfrissít, másrészt, fokozza az agytevékenységeket, így javítja a memóriát és a koncentráló képességet is. Tehát nehéz, stresszes helyzetekben, mint például egy vizsga, egyél meg egy keveset, hogy minél jobban teljesíts!

Boldog leszel tőle!

A kakaó nagy mennyiségben tartalmaz endorfint, ami a boldogságunkért felelős, nem hiába vágynak a depressziósok sok-sok étcsokoládéra, mivel az jobb kedvre deríti őket.

Tehát, ha egy kis nasira vágyunk, akkor válasszuk az étcsokit, persze csak mértékkel!

Liszli Kornélia

Mi az a superfood?

Bár az utóbbi időben kevésbé találkozhattunk ezzel a szóval, azonban a superfood kifejezés pár éve futótűzként terjedt el a köztudatban, holott nem egy új jelenségről van szó. Mi az a superfood és miért kapta fel ennyire a média?

Mi az a mochi?

A japánok táplálkozásáról csak jókat hallunk: egészségesen étkeznek, halakat, zöldségeket fogyasztanak, és friss hozzávalókból főznek. Az édességekkel is körültekintően bánnak: minőségi alapanyagok és mértékletes fogyasztás. Ilyen japán különlegesség a Mochi is!

Cukor álruhában

A feldolgozott cukrot sokféle álnéven eladják nekünk, sokszor tudtunkon kívül, méghozzá a kristálycukor árának többszöröséért, jól csengő neveken. A hozzáadott cukor általában szacharóz (répacukor, nádcukor), glükóz, vagy fruktóz szokott lenni, melyeket hangzatos neveken említenek a gyártók, de vannak még számtalan más megnevezései is.

5 recept hétvégére, ha nem tudod, hogy mi legyen a menü

Sokszor neked is komoly dilemma kitalálni, hogy mi legyen a hétvégi menü? A szokásos rántott hús és sültkrumpli kettőst, már meguntad? Akkor próbálj ki valami újdonságot, és dobd fel vele a hétvégi ebédet. Nézzünk hát meg öt receptet, köztük levest és főételt is.

Három recept hús nélkül

Receptek a nagyböjti időszakra.