Miért hiszünk előbb a csodaszerekben, mint egy életmódváltásban?
- Dátum: 2021.03.15., 02:54
- Martinka Dia
- képek:pexels.com
- csábító, erőfeszítés, fogyasztó, fogyasztószer, hatásos, hatástalan, illúzió., kényelmes, könnyebb, levespor, marketing, megoldás, pirula, por, pszichés hatás, pszichológia, reklám, shake, szervezet, tabletta
Mindig a könnyebb út a csábítóbb. A kényelmesebb megoldás a szimpatikusabb. Az egészséges életmód nem lehetetlen küldetés, de nagyobb kihívás, mint egy doboz fogyibogyó, vagy egy divatos shake. A csodalevesporok nem fogják megoldani a súlyproblémát, mégis sokan azonnal elhiszik, elég egy jó marketing, egy jól csomagolt zacskós por, egy dizájnos tasak, egy jól hangzó név. Miért hiszünk előbb a csodaszerekben, mint egy életmódváltásban?
Az emberek szeretik azt gondolni, hogy amit sok-sok év alatt felszedtek, azt egy kapszula beszedésével egyik napról a másikra fogják ledobni mindenféle erőfeszítés nélkül. Következmények nélkül. Élethosszig tartóan. Kényelmesen. Mert a szomszéd ismer valakit, aki szerint bevált. Meg a reklámban is hirdetik, csak jó lehet.
Ha valaki vékony, vagy lefogyott, még nem biztos, hogy egészséges is.
A fogyókúrás csodaszerek pszichés hatásairól már sokkal kevesebb poszt születik.
Fogyasztó társadalom vagyunk, s mindent azonnal akarunk, megvesszük, kibontjuk, bevesszük és várjuk a szolgáltatást, megvettük, s azt hisszük, ezzel mindent meg is tettünk a cél érdekében. Mindent úgy akarunk, ahogy a reklámokban ígérik, rengeteg a kifogásunk, nekünk a legjobb kell, nem érünk rá, méghozzá gyorsan.
A reklám pedig azt mondja, hogy ettől a kapszulától, portól fájdalommentesen, gyorsan és könnyen lefogyunk, mosolyogva. Mindenkinek sikerülhet.
Az áruk borsos, de ez is pszichológia, minél drágább, valószínűleg annál jobb, hatékonyabb.
Márpedig nekünk nincs időnk, a legjobb kell, kerül, amibe kerül.
A fogyasztó pirulák az esetek többségében teljesen hatástalanok, s nagyon jó, ha nem ártanak. Ha csak hatástalanok, már szerencsénk van, nem teszi tönkre a szervezetet. Rosszabb esetben káros az egészségre.
A legtöbb fogyasztószer tájékoztatóján szerepel, hogy akkor hatásos, ha az illető az életmódján is változtat, na de akkor minek a pirula, kérdezem én. Az életmódváltás elég önmagában is és sokkal egészségesebb hosszútávon. Igaz, több időbe és energiába kerül, arra pedig nincs idő. Azonnal kell. A csodapirulák pedig ezt az igényt akarják kiszolgálni. Azonnal. Könnyen. Kényelmesen. Gyorsan. Pénz nem számít. Most kell.
A reklámokból pedig ömlik az üzenet, „egyél sokat, habzsolj, dőzsölj, gyomorégésre itt egy pirula, fogyásra egy másik.”
Egy kiváló szakdolgozati téma lehetne a fogyókúrás tabletták pszichológiája, nagyon érdekes összefüggésekre világíthatna rá egy ilyen tanulmány, s aki elolvasná, talán a jövőben nem dőlne be mindenféle hamis ígéretnek, illúziónak. Ahogy édesapám szokta mondani. Csak az nem hizlal, amit nem eszünk meg. Sportos, személyi edző barátnőm pedig hozzátette: „fogyni pedig attól fogyunk, amit megemelünk”. Egy dolgot szedhetünk a fogyásunk érdekében. A lábainkat.
Martinka Dia
Napközbeni szundikálás a munkahelyen
Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.
Karácsony hitelből
Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.
Becézgetések egy munkahelyen
Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.
Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?
Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?
Léteznek-e őszi könyvek?
Az őszi hónapok különösen alkalmasak arra, hogy kényelmesen elhelyezkedjünk egy meleg takaróval és belemerüljünk egy jó történetbe. Ez az évszak az elcsendesedés, az elmélkedés és a befelé fordulás időszaka – mindez tökéletesen illik a könyvek világához –. Ha még nem találtad meg a tökéletes olvasmányt a következő hónapokra, akkor olvass tovább, mivel a cikkben pár igazán fordulatos vagy éppen érdekfeszítő regényt ismerhetünk meg.