Miért hiszünk előbb a csodaszerekben, mint egy életmódváltásban?
- Dátum: 2021.03.15., 02:54
- Martinka Dia
- képek:pexels.com
- csábító, erőfeszítés, fogyasztó, fogyasztószer, hatásos, hatástalan, illúzió., kényelmes, könnyebb, levespor, marketing, megoldás, pirula, por, pszichés hatás, pszichológia, reklám, shake, szervezet, tabletta
Mindig a könnyebb út a csábítóbb. A kényelmesebb megoldás a szimpatikusabb. Az egészséges életmód nem lehetetlen küldetés, de nagyobb kihívás, mint egy doboz fogyibogyó, vagy egy divatos shake. A csodalevesporok nem fogják megoldani a súlyproblémát, mégis sokan azonnal elhiszik, elég egy jó marketing, egy jól csomagolt zacskós por, egy dizájnos tasak, egy jól hangzó név. Miért hiszünk előbb a csodaszerekben, mint egy életmódváltásban?

Az emberek szeretik azt gondolni, hogy amit sok-sok év alatt felszedtek, azt egy kapszula beszedésével egyik napról a másikra fogják ledobni mindenféle erőfeszítés nélkül. Következmények nélkül. Élethosszig tartóan. Kényelmesen. Mert a szomszéd ismer valakit, aki szerint bevált. Meg a reklámban is hirdetik, csak jó lehet.
Ha valaki vékony, vagy lefogyott, még nem biztos, hogy egészséges is.
A fogyókúrás csodaszerek pszichés hatásairól már sokkal kevesebb poszt születik.
Fogyasztó társadalom vagyunk, s mindent azonnal akarunk, megvesszük, kibontjuk, bevesszük és várjuk a szolgáltatást, megvettük, s azt hisszük, ezzel mindent meg is tettünk a cél érdekében. Mindent úgy akarunk, ahogy a reklámokban ígérik, rengeteg a kifogásunk, nekünk a legjobb kell, nem érünk rá, méghozzá gyorsan.
A reklám pedig azt mondja, hogy ettől a kapszulától, portól fájdalommentesen, gyorsan és könnyen lefogyunk, mosolyogva. Mindenkinek sikerülhet.
Az áruk borsos, de ez is pszichológia, minél drágább, valószínűleg annál jobb, hatékonyabb.

Márpedig nekünk nincs időnk, a legjobb kell, kerül, amibe kerül.
A fogyasztó pirulák az esetek többségében teljesen hatástalanok, s nagyon jó, ha nem ártanak. Ha csak hatástalanok, már szerencsénk van, nem teszi tönkre a szervezetet. Rosszabb esetben káros az egészségre.
A legtöbb fogyasztószer tájékoztatóján szerepel, hogy akkor hatásos, ha az illető az életmódján is változtat, na de akkor minek a pirula, kérdezem én. Az életmódváltás elég önmagában is és sokkal egészségesebb hosszútávon. Igaz, több időbe és energiába kerül, arra pedig nincs idő. Azonnal kell. A csodapirulák pedig ezt az igényt akarják kiszolgálni. Azonnal. Könnyen. Kényelmesen. Gyorsan. Pénz nem számít. Most kell.
A reklámokból pedig ömlik az üzenet, „egyél sokat, habzsolj, dőzsölj, gyomorégésre itt egy pirula, fogyásra egy másik.”
Egy kiváló szakdolgozati téma lehetne a fogyókúrás tabletták pszichológiája, nagyon érdekes összefüggésekre világíthatna rá egy ilyen tanulmány, s aki elolvasná, talán a jövőben nem dőlne be mindenféle hamis ígéretnek, illúziónak. Ahogy édesapám szokta mondani. Csak az nem hizlal, amit nem eszünk meg. Sportos, személyi edző barátnőm pedig hozzátette: „fogyni pedig attól fogyunk, amit megemelünk”. Egy dolgot szedhetünk a fogyásunk érdekében. A lábainkat.
Martinka Dia
Kutyák ovisa és szállodája – minden, amit a napközikről és panziókról tudni kell
Ha valaha is előfordult, hogy egész nap dolgozott, és közben azon gondolkodott, vajon mihez kezd otthon egyedül a kutyája, akkor érdemes megismerkednie a kutyanapközi és kutyapanzió szolgáltatásokkal. Ezek a lehetőségek kifejezetten azoknak a gazdiknak szólnak, akik szeretnék biztosítani kedvencük számára a megfelelő gondoskodást és társaságot akkor is, amikor éppen nem tudnak velük lenni.
„Hygge” – a dánok boldogságának egyik kulcsa
Ahány nép, annyi szokás, legyen az gasztronómia, orvoslás, vagy életfelfogás. A dánok ezutóbbiban kifejezetten jók, de hogyan csinálják?
Óraátállítás – kinek áldás, kinek átok?
Október végén ismét elérkezik az idő, amikor egy órával visszaállítjuk a mutatókat, és ezzel hivatalosan is átlépünk a téli időszámításba. Sokan örülnek a plusz egy óra alvásnak, de a valóságban ez a látszólag apró változás sokkal több szervezetet megvisel, mint gondolnánk.
Hétköznap vagy mindennap? A munkarendek harca a 21. században
A modern multi cégek korszakában egyre több vita bontakozik ki arról, hogy melyik beosztás szolgálja jobban az ember és a gazdaság érdekeit. A klasszikus, állandó 8–4 és 9–5 rendszer, vagy a rugalmasabb, akár hétvégi műszakokat is magába foglaló struktúra. Bár mindkettő ugyanarra a 8 órára épül, a különbség nemcsak az órák számában, hanem az életstílusban és a mentális hatásokban is rejlik.
Miért kedveljük azt, amit ismerősnek érzünk?
Nap mint nap információk milliói bombáznak bennünket. Hírek, reklámok, arcok, dallamok, bejegyzések és üzenetek váltják egymást a szemünk előtt. A legtöbbre talán nem is figyelünk tudatosan, mégis beépülnek a fejünkbe. Azonban miért van az, hogy egy idő után elkezdünk kötődni azokhoz a dolgokhoz – akár egy tárgyhoz, egy emberhez vagy épp egy zenéhez –, amelyek rendszeresen felbukkannak a mindennapokban?