Menü

Hatékony zsírégető praktikák

Bár a zsírégető praktikák és fogyókúrás módszerek palettája igen színes, van néhány alapvető szabály és fortély, melynek betartásával úgy irányíthatod táplálkozásodat, hogy az valóban az adott célt, ez esetben a karcsúság elérését, illetve egészséged megőrzését szolgálja. Íme, a legfontosabbak.

1. Csökkentsd nullára a rossz zsírok bevitelét!

Többféle zsírt ismerünk, azonban a különféle típusok alapvetően rossz és jó zsírokra oszthatóak. A rossz, elsősorban telített zsírok bevitelét a testzsírcsökkentés érdekében nullára kell csökkentened, azaz lehetőleg kerüld a szobahőmérsékleten szilárd halmazállapotú zsírokat, a disznót, a kacsát, a zsíros húsokat - disznó-, marha-, kacsahús -, a magas zsírtartalmú, feldolgozott ételeket - szalámi, felvágott -, a zsírban sült ételeket, illetve a zsírral készített ételeket - ide tartoznak egyes főzelékek, sütemények is. Fogyassz helyettük jó zsírokat, például magvakat, diót, pisztáciát, mogyorót, olívaolajat vagy lenmagolajat.

2. Óvatosan a szénhidrátokkal!

Ha nehezen megszerzett izomzatodat szeretnéd megtartani, akkor szükséged van szénhidrátra, elsősorban két okból: az egyik az edzés, vagyis, hogy testmozgás előtt energiát nyerj, a másik pedig az edzés után lemerült raktárak újratöltése.

Ha ezt nem követed, és szénhidrátban igen szegény diétával akarsz fogyni, akkor úgy csökkented testzsírodat, hogy közben izomzatodból is veszítesz, holott a férfiak és nők számára is egyaránt fontos, hogy a ledolgozott zsír alól formás izomzat bukjon elő. Mivel azonban a nap végén csökken tested hőtermelő képessége, valamint magas energiára sincs már szüksége az alváshoz, az estéhez közeledve fokozatosan csökkentsd a szénhidrátbevitelt. A legjobb, ha hat óra után már egyáltalán nem veszel magadhoz szénhidrátot, és előtte is zöldség, gyümölcs, valamint teljes kiőrlésű gabonatermékek formájában teszed.

3. Növeld a fehérjebevitelt!

Az izomtömeg megtartása, illetve az, hogy valóban zsírt veszíts, kulcskérdés a jó testalkat elérésének szempontjából. Ha csökkented az energiabevitelt - márpedig testzsírcsökkentésnél ez adott -, akkor a testnek az aminosavakból kell glükózt nyernie, mely a fehérjében található meg.

Ha egészségesen és tartósan akarsz fogyni, mindenképp növeld meg a minőségi fehérje bevitelét: fogyassz sovány húsokat, halakat, hüvelyes növényeket, sovány tejterméket és tojásfehérjét. Átlagos fehérjeszükségleted naponta 0,8 gramm testkilogrammonként.

4. Ne feledkezz meg a folyadékról sem!

Tested fő alkotórésze a víz. E megdönthetetlen állítás mellett azonban számos más okból is magas vízbevitelre van szükséged.

A víz segíti a szervezet tisztulását a toxikus anyagoktól, segít a fogyásban, mivel csökkenti az éhségérzetet - sokszor csak vízre lenne szükséged akkor, amikor szilárd táplálékot eszel vagy nassolsz -, emellett segíti a tápanyagok felszívódását is.

Fogyassz naponta körülbelül két liter folyadékot, de kemény edzés vagy nagy meleg esetén akár többet is.

Szerző: Udvari Fanni

Mi az a chutney és hogyan lehet elkészíteni?

Azok, akik szeretnek kipróbálni új ízeket és textúrákat, megismerni különböző konyhákat, élvezik a gasztronómia világát, ők biztosan szeretni fogják a „chutney”-t. egy indiai eredetű szószról van szó, mely különböző összetevőkből áll, ezek lehetnek gyümölcsök, de legtöbbször azonban zöldségekből készül. a chutney kiváló kísérője a burgonyának, sajtoknak és húsoknak.

Ne keressen tovább – ez a legjobb természetes édesítő

Sokan használnak alternatív megoldásokat a cukor helyett, de a megfelelő édesítőt megtalálni nehezebb feladat, mint gondolnánk.

A kínai népi orvoslás a ,,halhatatlanság növényeként” említi az ötlevelű ginzenget

A Jiaogulan a déli kínai hegyekből származik, de fokozatosan terjed Thaiföldön és Japánban. A tökcsalád kúszó növényének botanikus neve Gynostema ötlevelű (Gynostemma pentaphyllum), de megtalálhatjuk déli ginzeng, xianxao (Kína) vagy amazachur (Japán) is.

Gyümölcsök, amiket cukorbetegek is fogyaszthatnak

A gyümölcsfogyasztás szabályait javasolt tisztázni a diabétesszel élőknek. Szigorú diétát ír elő az orvos azoknak, akik kettes típusú cukorbetegségben szenvednek.

Mi az a cölikália?

A lisztérzékenységet hívjuk más néven cöliákiának, ez egy olyan állapot, amikor a glutént tartalmazó gabonafélék családjából való növények, pl.: a búza, árpa, rozs, kárt okoznak a vékonybélben. A gluténérzékenységet hívjuk cölikáliának.