Menü

10 000 lépés az egészséghez. Eddig ma mennyi volt?

Hallottuk már néhányszor, hogy aki egészséges és fitt szeretne lenni, annak10 ezer lépést kell megtennie egy nap. Mi ebben az igazság, hogy érhetjük el ezt a lépésszámot, mennyit kell mozogjuk egy nap?

A híres 10 ezres számot először japán lépésszámlálókon határozták meg, még az 1960-as években. A japánok már ekkor tudtak valamit, azóta ugyanis több tudományos kutatás bizonyította már be, hogy a napi 10 ezer lépés megtételének milyen pozitív hozadékai vannak a szervezetünkre, egészségünkre, formánkra nézve.

A gyártók célja az volt ezzel, hogy egyszerűsítsék és átláthatóbbá tegyék az emberek számára a fizikai aktivitást napi ajánlott mennyiségét, a 10 ezer lépés szlogen pedig megmaradt a köztudatban.

A 10 ezer lépés valahogy az egész világon elterjedt, ezt a mennyiséget ajánlják és gondolják beépíthetőnek a napi mozgásba, ennek hatékonyságát sok kutatás vizsgálta már, s ki is mutatták, hogy ez a szám elérése javítja az egészségi állapotunkat, megelőzi az elhízást, segíti a fogyókúrát, csökkenti a cukorbetegség kockázatát és még jónéhány előnyt lehetne felsorolni.

Természetesen a rövidebb séták is hatásosak, az 5000. lépéssel is sokat tettünk az egészségünkért, hiszen már átlagosan napi 4500-5000 lépés elegendő, hogy jelentősen csökkentse a halálozási kockázatot.

Az ülőmunka számtalan terhet ró a szervezetünkre, ennek negatív hatásai ismertek, a felsorolástól eltekintenék, hiszen hosszú a lista, épp ezért javasolt például munkába gyalog járni, a munkaidő letelte után hazasétálni, a boltba autó helyett gyalog, vagy biciklivel járni, mindez hozzájárul ahhoz a napi átlagosan egy óra mozgáshoz, ami javasolt.

Nem kell mindenkinek futni, kocogni, egy gyors gyaloglás már segíthet enyhíteni a hosszú ülés negatív hatásait.

A mozgás égeti a zsírt, ami fontos, hiszen a zsír felhalmozódása növelheti a szív- és érrendszeri betegségek és a cukorbetegség kialakulásának valószínűségét. Mozgás nélkül nincs egészség, nincs erős immunrendszer, nincs hatékony diéta.

A covid időszak alatti home élet, home office, home mozgás…home satöbbi gyakorlatilag lenullázta ezt a napi 10 ezer lépést, hiszen nem jártunk gyalog munkába naponta. Természetesen sokan tornáztak otthon ebben az időszakban, de a napi sétát, többezer lépést mégse nagyon lehetett otthon megoldani.

A napi 10 ezer lépést egyszerű lépésszámlálóval, applikációval tudjuk ellenőrizni, nyomon követni, nagyon megéri, úgyhogy gyaloglásra fel!

A spektrumzavar jelei

A spektrum zavar kifejezés azt jelenti, hogy az autisták tünetei rendkívül változatos módon jelentkezhetnek. Ahány páciens, annyiféle megnyilvánulási forma. Bizonyos általánosságok azonban megfigyelhetők. A tünetek három fő területen jelentkezhetnek változatos formában és különböző mértékben, a szociális készségek a kölcsönös kommunikációs és a viselkedésszervezés területein.

Mik azok a mandalák?

Mik a mandalák és azok eredete, milyen összefüggésben vannak a meditációval, a relaxációval, a pihenéssel és mit jelentenek?

Önre is jellemző az őszi szorongás?

A téli depresszióról már biztosan halottunk, ám az őszi szorongás jelensége is közismert, sokan mégsem veszik észre magukon.

Mivel segítsük a friss szülőket?

A szülés és születés eufórikus élménye körbelengi az újonnan született vagy gyarapodó kis családot, mindenki szeretne kicsit részese lenni az örömnek, de nem biztos, hogy egy újdonsült anyuka, vagy apuka pont erre vágyik. Néhány jó tanács egy háromgyerekes anyukától.

Miért olyan népszerűek a virtuális futások?

Az online tér népszerűsége minden eddiginél nagyobb, egyre több időt töltünk a „kütyük” - kel a kezünkben. A valóság ma már egyre inkább gépek és emberek közötti.
Online világ, valódi futás, mit jelent ez?