Menü

A nap legfontosabb étkezése cukorbetegként

Bármelyik fajtája is van jelen a cukorbetegségnek, a szigorú diéta elengedhetetlen a mindennapokhoz. Persze nem egyszerű a helyzet, hiszen egyébként sem kis feladat olyan étrendet összeállítani, ami nem csak hogy segít a normális határok között tartani a vércukorszintet, de változatos is és megvan benne minden alapanyag, amire a szervezetnek szüksége van. Főleg a reggeli okoz fejtörést, hiszen a nap első étkezése, ha nem figyelünk oda, nagyon meg tudja dobni a vércukorszintet, aminek a következménye az, hogy hirtelen leesik. A nap folyamán változik az inzulinérzékenység, reggel és este például kifejezetten rossz, vagyis kerülni kell a gyorsan felszívódó szénhidrátokat.

A reggeli az egészséges embereknél is legalább ennyire meghatározó, hiszen, ha jól állítjuk össze, akkor az pozitívan hat ki a nap további részére. Ezt úgy kell érteni, hogy ha laktató és tartalmas reggelit fogyasztunk, kisebb eséllyel nassolunk a nap folyamán, valamint kevesebbet fogyasztunk a többi étkezésnél és nem is leszünk olyan éhesek.

Cukorbetegnél a fentebb említett okokból reggel csakis lassan felszívódó szénhidrát jöhet szóba, vagyis valamilyen teljes kiőrlésű például. A tejtermékek sem szerencsések a magas laktóztartalom miatt, tejből lehetőleg alternatív cukormentes növényi tejet fogyasszunk. Esetleg egy kis cukormentes joghurt vagy kefír még megfelelő lehet, ha mindenképp tejterméket szeretnénk fogyasztani, azonban a szénhidrátbevitelre figyeljünk, ez a reggelinél nagyjából 30 g.

A zöldségek közül szinte bármit fogyaszthatunk, így ezzel tudjuk majd színesebbé és változatosabbá tenni az étkezést. Érdemes váltogatni, hogy melyik nap milyen zöldségekből eszünk, így nem lesz unalmas sem és változatos ásványi anyagokat és vitamint is juttatunk a szervezetünkbe.

Jó minőségű felvágottak is beleférnek a reggelibe, de fontos, hogy figyeljünk a különböző adalékanyagokra, sóra és szójára. Ezek sajnos a legtöbb előre csomagolt felvágottban benne vannak, de a csomagoláson kötelesek feltüntetni, így tájékozódhatunk, melyiket érdemes megvenni.

Ha a szendvics unalmas, akkor akár a tojás is egy jó opció lehet, főleg, hogy omlettet is készítünk belőle zöldségekkel és egy kis hússal, de akár rántottaként, főtt tojásként vagy tükörtojásként is tökéletes reggeli.

Jó ötlet lehet akár avokádókrémet, padlizsánkrémet, ajvárt vagy más zöldségekből készült krémeket és pépeket is kipróbálni. Valamilyen teljes kiőrlésű kenyérből készült pirítóssal nem csak egészséges, de isteni finom is.

Ismerjük-e a zöld dió felhasználását?

A diónak számtalan jótékony hatása van a szervezetünkre nézve. Tápanyagokban és vitaminokban gazdag. Tele van omega 3 zsírsavakkal, antioxidánsokkal, csökkenti a vérnyomást és serkenti az agyműködést. De mire használhatjuk fel még éretlen zöld állapotában ezt az őszi finomságot?

Pörgesd fel az energiaszintedet pár apró trükkel!

Kimerülten minden cselekedet óriási erőfeszítést igényel, ezért folyton azon vagyunk, hogy újabb és újabb praktikákat kipróbálva mozgósítsuk az energiatartalékainkat. Az alábbi tippek is ezt a célt szolgálják.

Alacsony kalóriás édességek nyomában

Ne legyen ellenséged a nassolás, nem baj, ha szereted az édességeket, de igyekezz olyanokat válogatni, amelyektől nem fog többet mutatni a mérleg.Ha te is szereted édességgel befejezni az ebédet vagy a vacsorát, vagy édes reggelivel indítani a napodat, akkor néha biztosan megfordul a fejedben, hogy megpróbáld csökkenteni a cukorfogyasztásod. Ez nemcsak az alakod, hanem az egészséged megőrzése miatt is fontos. Ha úgy érzed, hogy túlzásba vitted a cukorfogyasztást, akkor ezekkel a módszerekkel csökkentheted.

Igyál sok vizet – de mennyit? Veszélyes is lehet a túlivás

Tudjuk, hogy fontos a folyadékbevitel, hiszen „már a csapból is ez folyik”. A víz az örök fiatalság, a kicsattanó egészség és a szépség szere, amelyből nem lehet eleget fogyasztani ahhoz, hogy elérjük ezt a jótékony hatást. Ez mind igaz, ám a túlzásba vitt folyadékfogyasztás ugyanolyan veszélyekkel járhat, mint a kiszáradás. De akkor mennyi az elég?

Mit kell tudni a gyógyvizekről?

Mit nevezünk gyógyvíznek? Azokat az ásványvizeket, amelyek tulajdonságaik, összetételük alapján gyógyító hatásúak és számukra rendelet alapján az ásványvíz vagy gyógyvíz megnevezést engedélyezték.