Mit csinálj, ha nem szeret a gyermeked iskolába járni?
- Dátum: 2022.05.06., 05:30
- Martinka Dia
- képek:pixabay.com
- alapműveltség, alvási probléma, fáradt, gyermek, irány, iskola, iskolaközösség, iskolapszichológus, kiderít, konfliktus, közérzet, közösség, napkezdet, nyűgös, ok, pedagógus, reggeli, segítséget kér, stressz, szakma, szülő, tudás
Pedagógus vagyok és három gyerek anyukája, bizony a két nagyobb iskolásom leggyakoribb mondatai reggelente: „milyen nap van?” „ma van iskola?” „és lesz ma edzés?” Aztán közlik persze, hogy „utálom az iskolát, minek kell odajárni?”
Gyerekként bizony sokszor éreztünk így mi is, de az iskola az életünk része, bár lehet ezzel vitatkozni, mégiscsak az életre, a felnőttlére készít fel, alapműveltséget ad, szocializálódni tanít. Az iskola adhatja meg a megfelelő irányt a tudás és/vagy a szakma megszerzésének útján. Az iskola két fő funkciója: az oktatás és a nevelés.
De mi a helyzet akkor, ha a gyermekünk nem szeretne részt venni ebben a folyamatban?

Elsőként ki kell deríteni, mi lehet az oka! Minden bizonnyal okolható az iskolai stressz.
Sok diáknak küzdenie kell vele, s sajnos számtalan tünetet okozhat, mint például hasmenés, fejfájás, gyomorgörcs. A rossz közérzet okozója sajnos sokszor ez a fajta feszültség. Ha sokat aggódik valaki az iskola miatt, az sajnos a szervezetére is hatással lehet.
Ha a gyerek nem pihen eleget…
Az alvási problémák szintén tehetnek arról, ha a gyermekünk egész nap folyamán nyűgősnek és fáradtnak érzi magát. A fáradtság és a nyűgösség az iskolai napokat pokollá tudja tenni. Muszáj eleget aludni!
Ha üres a gyomor…
A reggeli nagyon fontos a gyerekek számára, enélkül szinte lehetetlen odafigyelni, koncentrálni a tanórákon. Üres gyomorral útnak indulni, vagy buszhoz rohanni nem szerencsés napkezdet egy felnőttnek sem de egy gyereknek pláne.
Hol kérhetünk segítséget?

Ha nem szereti gyermekünk az iskolát, az első lépés, hogy megtaláljuk az okát, ha kiderítjük a miértet. Talán valakivel konfliktusba került, esetleg valakik zaklatják, vagy nem jön ki az egyik tanárjával, netán problémája van az osztállyal, iskolaközösséggel, számtalan lehet az ok, mely kihat az iskolai életre. A gyerekekkel fontos beszélni erről, meghallgatni őket az iskoláról, esetleg a pedagógus, vagy iskolapszichológus segítségét kérni.
Legjobb, ha problémákra minél előbb megoldást találunk!
Segít, ha új barátokat szerezhet, ha tömegsportra járhat, csapattal edzhet, szakköröket látogathat, ezáltal sok új diáktársat ismerhet meg, s máris nem érzi magát olyan magányosnak! Találjuk meg a módját, hogy megmutassuk, gyermekünk mennyi mindenben jó!
Kedves diákok! Ha beilleszkedési vagy bármely más problémával küzdötök, keressétek bátran tanáraitokat, beszélgessetek erről szüleitekkel, keressétek fel az iskolapszichológust, ők jó néven veszik, ha tőlük kértek segítséget. Minden problémát meg lehet oldani együtt, közösen! Fogaddjátok el a segítséget! Hogy újra jó kedvvel és szívesen induljatok reggelente iskolába!
Overparenting, amikor a szülői szeretet túlzásba esik
Sokakban felmerül a kérdés, akik gyermeket nevelnek, hogy vajon elég, amit nyújtunk nekik, vagy éppen túl sokak vagyunk nekik?! Az overparenting egy túlzásba vitt gondoskodás.
Életet menthet egy kis doboz – Miért nélkülözhetetlenek a szén-monoxid- és füstjelzők?
A szén-monoxid és a tűz a két legveszélyesebb, mégis gyakran észrevétlen otthoni kockázat közé tartozik. A szén-monoxid színtelen, szagtalan, láthatatlan gáz, amely akár percek alatt komoly mérgezést okozhat. A dohányfüsttel ellentétben nem csípi a szemet, nem vált ki köhögést – egyszerűen csak belélegezzük anélkül, hogy tudnánk róla.
„Terápiás lustaság”: amikor a semmittevés is önápolás
Az elmúlt években a wellness és az önápolás fogalma egyre inkább kitágult. A meditáció, a jóga, a sport vagy a tudatos táplálkozás mellett most egy új irányzat kezd hódítani: a „terápiás lustaság” (therapeutic laziness).
Az okostelefon hatása a gyerekekre – áldás vagy átok a digitális korszakban?
Az okostelefon mára a mindennapi élet elengedhetetlen részévé vált – nemcsak a felnőttek, hanem egyre inkább a gyerekek körében is. A digitális világ nyújtotta lehetőségek kétségtelenül hatalmasak, ugyanakkor a korlátlan hozzáférés komoly kihívásokat is jelent. De vajon hogyan hat az okostelefon a gyerekek testi, lelki és szociális fejlődésére?
Elfek a polcon, csínyek a lakásban
Sokan ismerik a kis csínytevő manókat, melyek decemberben forgatják fal a lakásunkat, mindennapos jókedvet hozva.