Menü

Mit csinálj, ha nem szeret a gyermeked iskolába járni?

Pedagógus vagyok és három gyerek anyukája, bizony a két nagyobb iskolásom leggyakoribb mondatai reggelente: „milyen nap van?” „ma van iskola?” „és lesz ma edzés?” Aztán közlik persze, hogy „utálom az iskolát, minek kell odajárni?”

Gyerekként bizony sokszor éreztünk így mi is, de az iskola az életünk része, bár lehet ezzel vitatkozni, mégiscsak az életre, a felnőttlére készít fel, alapműveltséget ad, szocializálódni tanít. Az iskola adhatja meg a megfelelő irányt a tudás és/vagy a szakma megszerzésének útján. Az iskola két fő funkciója: az oktatás és a nevelés.

De mi a helyzet akkor, ha a gyermekünk nem szeretne részt venni ebben a folyamatban?

Elsőként ki kell deríteni, mi lehet az oka! Minden bizonnyal okolható az iskolai stressz.

Sok diáknak küzdenie kell vele, s sajnos számtalan tünetet okozhat, mint például hasmenés, fejfájás, gyomorgörcs. A rossz közérzet okozója sajnos sokszor ez a fajta feszültség. Ha sokat aggódik valaki az iskola miatt, az sajnos a szervezetére is hatással lehet.

Ha a gyerek nem pihen eleget…

Az alvási problémák szintén tehetnek arról, ha a gyermekünk egész nap folyamán nyűgősnek és fáradtnak érzi magát. A fáradtság és a nyűgösség az iskolai napokat pokollá tudja tenni. Muszáj eleget aludni!

Ha üres a gyomor…

A reggeli nagyon fontos a gyerekek számára, enélkül szinte lehetetlen odafigyelni, koncentrálni a tanórákon. Üres gyomorral útnak indulni, vagy buszhoz rohanni nem szerencsés napkezdet egy felnőttnek sem de egy gyereknek pláne.

Hol kérhetünk segítséget?

Ha nem szereti gyermekünk az iskolát, az első lépés, hogy megtaláljuk az okát, ha kiderítjük a miértet. Talán valakivel konfliktusba került, esetleg valakik zaklatják, vagy nem jön ki az egyik tanárjával, netán problémája van az osztállyal, iskolaközösséggel, számtalan lehet az ok, mely kihat az iskolai életre. A gyerekekkel fontos beszélni erről, meghallgatni őket az iskoláról, esetleg a pedagógus, vagy iskolapszichológus segítségét kérni.

Legjobb, ha problémákra minél előbb megoldást találunk!

Segít, ha új barátokat szerezhet, ha tömegsportra járhat, csapattal edzhet, szakköröket látogathat, ezáltal sok új diáktársat ismerhet meg, s máris nem érzi magát olyan magányosnak! Találjuk meg a módját, hogy megmutassuk, gyermekünk mennyi mindenben jó!

Kedves diákok! Ha beilleszkedési vagy bármely más problémával küzdötök, keressétek bátran tanáraitokat, beszélgessetek erről szüleitekkel, keressétek fel az iskolapszichológust, ők jó néven veszik, ha tőlük kértek segítséget. Minden problémát meg lehet oldani együtt, közösen! Fogaddjátok el a segítséget! Hogy újra jó kedvvel és szívesen induljatok reggelente iskolába!

A mesterséges intelligencia használatának előnyei és hátrányai

A mesterséges intelligencia-rendszerek legtöbbje biztonságos és hasznos, növeli a hatékonyságot és költségmegtakarítást tesz lehetővé, egyes rendszerek ugyanakkor kockázatokat is hordoznak magukba, ezért ezek szabályozást igényelnek.

Miért jó, ha van nyelvvizsgánk

Egy nyelvvizsga megszerzése számos előnnyel jár, mind az egyéni életben, mind a szakmai karrierben. A nyelvvizsga igazolja a nyelvtudásodat, ami növeli a munkavállalási esélyeket, lehetőséget ad a továbbtanulásra külföldön, és javítja a kommunikációs készségeidet a mindennapi életben is.

Tanulható a pozitív gondolkodás?

A boldogságkeresés napjaink egyik legaktuálisabb témája, a pozitív pszichológia irányzata tudományos módszereket alkalmazva foglalkozik az elégedettség témakörével. Vajon tanulható a pozitív gondolkodás és ezáltal a boldogság?

Probiotikum, higiénia, és tudatosság a nyugodt utazásért

Napsütés, tengerpart, finom ételek – a nyaralás sokak számára a kikapcsolódás csúcspontja. Ám az élményt könnyen beárnyékolhatja egy kellemetlen gyomorrontás vagy hasmenés. Szerencsére némi tudatossággal megelőzhetjük, hogy a pihenés napjait a mosdóban töltsük.

Zero waste: törekvés egy tisztább jövő felé

A modern világ elképesztő ütemű fejlődése és a fogyasztási szokásai hatalmas mennyiségű hulladékot termelnek. Szinte mindent eláraszt a szemét: a rengeteg visszamaradt PET-palack, a fesztiválok után maradó szeméthegyek éppen csak a felszínét mutatják egy mélyen gyökerező problémának. Túlzó vásárlási szokások, élelmiszer felhalmozás, a termelés határainak figyelmen kívül hagyása – ezek mind olyan jelenségek, amiket tudatossággal el lehetne kerülni.