Menü

A hormonális elhízás észrevehető jelei

Nagyon sok oka lehet az elhízásnak. Ide tartozik az örökletes hajlam, a rossz étkezési szokások, vagy a mozgásszegény életmód.

A túlzott férfihormon-termelés gyakran társul túlzott inzulintermeléssel. Ennek jele lehet, ha gyakran tör rád gyengeség, rosszullét, remegés, ami akkor múlik el, ha valamilyen édességet eszel - azon túl, hogy a le-fel ugráló vércukorszint komoly egészségügyi károsodáshoz, akár cukorbetegség kialakulásához is vezethet, az édesség-elsősegély a fogyást sem segíti elő. Nők esetében sokat keresett kérdés, hogy hogyan lehet mellre hízni. Ne vonjunk le elhamarkodott következtetést, a férfihormon termelés fokozása erre nem jelent megoldást. Sajnos ha külsőleg avatkozunk be ilyen jelleggel, akkor az nagyobb problémákat is okozhat a hormonháztartásban.

Összegzésként tehát, ha a férfihormon aktivitása növekszik, akkor jelentkezik a hasra hízás, az arcra hízás, valamint meglepő lehet, de a mellre hízás okai között is nagy szerepet játszhat.

A női hormon túlsúlyba kerülése szintén elhízást okoz.
Ebben az esetben a zsír a fenékre, combra, és a csípőre rakódnak le. A túlzott nőihormon-termelés nem kedvez a teherbeesésnek. A túlzott női hormon egyik jele lehet rendszertelen, kimaradó menstruáció is. Tehát ha a nőihormon-termelés fokozódik akkor jelentkezhet fenékre hízás, csípőre hízás, valamint combra hízás is.
Mitől lehet fenékre hízni?
A fenékre hízás gyakran alkattól, illetve a hormonoktól függ. Azok akik gömbölyű, illetve körte alakú fenékkel rendelkeznek azoknál gyakran dominál a pajzsmirigy hormon, illetve a petefészek hormon. Ilyen esetben pedig a hízás bizony a fenékre, illetve az alsó tájakra összpontosul. Emiatt érdemes odafigyelni, hogy mit is eszünk, valamint nem árt az sem, ha sportolunk.
Ha arra gyanakszol, hogy az elhízást valamilyen hormonális zavar okozza, ne hanyagold el. Hiszen a probléma megszüntetése nélkül nem fogsz tudni lefogyni, és arra is jó esélyed van, hogy komolyabb egészségügyi károsodást szenvedsz.

A pajzsmirigy működéséhez elengedhetetlen a jód, melyet a pajzsmirigy egyes élelmiszerekből jut hozzá. A pajzsmirigy esetében a szerv alulműködése okozza a hízást, melynek hátterében leggyakrabban a jódhiány vagy egyes esetekben a születést követő pajzsmirigygyulladás áll.
Igen gyakori tünetei, hogy a beteg megfelelő étrend és rendszeres testmozgás mellett is hízik. Emellett a beteg gyakran tapasztal gyengeséget, fáradtságot, rossz közérzetet, valamint ingerlékenységet, bőrszárazságot, székrekedést és még akár hajhullást is. Általában a legtöbb diéta alapja a zsírbevitel csökkentése szokott lenni, ám ha az ember eltúlozza, akkor akár vitaminhiánya is lehet és az abból következő hiánybetegségek is kialakulhatnak.

Akár a szervezet anyagcseréje is lelassulhat, ez pedig egészségügyi problémákat okozhat. A jelentős zsírbevitel csökkentésével nem jut hozzá a szükséges tápanyagokhoz a szervezet.

A rossz főnök jellemzői

Jó vezetőnek lenni kemény munka, rossz vezetőnek lenni viszont igazán könnyű. Ám semmi sem fekete vagy fehér: senki sem állhat a spektrum két végpontján, vagyis nincs teljesen tökéletes vezető, ahogy ördögtől való, rossz főnök sem. Ha a vezetők odafigyelnek arra, hogy ne kövessék el ezeket a hibákat, számos buktatót elkerülhetnek.

Mi okozza a tavaszi fáradtságot és mit tehetünk ellene?

A tavaszi fáradtság nem betegség, sokkal inkább egy fizikai és pszichés tünetekkel járó, ideiglenes állapot, jellemző rá a kimerültség, a letragikus hangulat, olykor a fejfájás, migrén vagy alvási nehézségek.

Tízmilliószoros napok 2024-ben! Melyek ezek és mit jelentenek?

Aki hisz és követi az asztrológiát, annak érdekes lehet a következő információ, vagy talán már fejből tudja is azokat a dátumokat, amelyeket tízmilliószoros napoknak nevezünk, vajon melyek ezek a dátumok 2024-ben?

Ments meg három életet!

„Adj vért és ments meg három életet!” – ismerjük a mondást, de vajon voltunk – már vért adni, rendszeres véradókká váltunk-e, tudjuk, hogy miért fontos a véradás?

Futás biztonságosan!

Régóta gondolkozom azon, hogy mennyire biztonságos sport a futás a szabadban, erdőben, terepen – egyedül. Hogyan tehetjük biztonságosabbá a szabadtéri edzéseinket? Ezzel foglalkozunk ma.