Menü

Természetes gyomornyugtatók

A gyomorrontás és az ételmérgezés sajnos évszaktól függetlenül bármikor előfordulhat és bizony rendkívül megkeserítheti a napjainkat. De nem feltétlen kell gyomorrontás ahhoz, hogy emésztőrendszeri panaszokkal találkozzon. Van, akinek egyszerűen érzékenyebb a gyomra másoknál vagy éppen valamilyen meglévő betegség miatt kell odafigyelnie az étkezésére. Bármelyik eset is áll fenn, van egy jó hírünk: nem kell a segítségért messzire menni, de még a legközelebbi patikáig sem feltétlen.

Gyakran halljuk, hogy ha tehetjük, gyógyszerek helyett természetes hatóanyagokat keressünk, lehetőleg valamilyen zöldség, gyümölcs vagy gyógynövény formájában. Szerencsére a gyomorpanaszok és emésztőrendszeri kellemetlen tünetek ellen kifejezetten hatékonyak egyes zöldségek és gyógynövények, tavasszal pedig tökéletes az időzítés egy kis kertészkedésre.

Az uborka rendkívül gazdag C- és B-vitaminban, valamint sok káliumot is tartalmaz. Gyulladáscsökkentő és hidratáló hatása van, valamint megszünteti a kellemetlen hasi puffadást. Termesztésére épp kiváló az idő, mivel érzékeny a hidegre, a meleget és a sok napsütést kedveli. Sajnos a helyigénye is elég nagy, de ezt könnyen kiküszöbölhetjük azzal, ha felfuttatjuk karóra, rácsra, kapura vagy valamilyen magasabb szerkezetre.

Hasonlóan az uborkához, a tökfélék is kifejezetten jó hatással vannak az emésztőrendszeri panaszokra, kifejezetten gyomor- és epebajok esetén ajánlják. Rengeteg folsavat, A-vitamint és káliumot tartalmaz, valamint sütve, főzve és párolva is fogyasztható. Bár a legtöbb tökfélét már áprilisban el szokás vetni, május végén sem maradtunk le teljesen a szezonról. Egyes fajtákat ilyenkor is lehet ültetni, de ha palántaként vásároljuk, még egyszerűbb dolgunk van és várni sem kell sokat a szüretelésig.

Egy kicsit elkanyarodva a gyógynövények felé, a kerti zsázsa egy kifejezetten igénytelen, de annál egészségesebb fűszernövény. Még kert sem feltétlenül szükséges hozzá, mindössze egy balkonláda is elég. Jellegzetes enyhén csípős íze a benne lévő mustárolaj glikozidoktól származik, valamint magas A-, C- és B-vitamin tartalma mellett sok káliumot és vasat is tartalmaz. Akár salátákban, akár szendvicsben fogyasztva is nagyszerű gyomornyugtató.

Talán nem annyira alacsony igényű, mint a korábban említett zöldségek és gyógynövények, de annál hatásosabb a kapor. Tavasszal szokták vetni, amikor már 16 fok feletti a talajhőmérséklet, ám nem szereti a szárazságot és a forróságot sem, így érdemes egy félig napos, szellős helyre ültetni. A benne található illóolajok, flavonoidok, tanninok és glikozidok igazi csodaszerré teszik ezt a növényt. Nem csak a rossz koleszterinszintet csökkenti, de segít szabályozni és egészséges szinten tartani a vércukorszintet, valamint csökkenti a gyulladást és a felfúvódást.

A legfinomabb pisztáciás ételek nyomában

A pisztácia nagyon közkedvelt csemege, amit a legtöbben filmnézés közben rágcsálnivalóként fogyasztanak. Kevesen tudják, hogy ez a csonthéjas gyümölcs főételek és desszertek alapanyagaként is kiváló lehet. Markáns, jellegzetes ízének köszönhetően ínycsiklandozó sütemények készülhetnek belőle.

Ribizlis édességek receptekkel

Egyesek szerint túl macerás a fürtök száracskáiról leszedni a kis terméseket, mások viszont nem sajnálják az időt a pikáns, fanyarkás desszertért.

Isteni sajtfélék, amiket diéta alatt is fogyaszthatunk

Ezek a sajtok nemcsak magukban nagyon finomak, hanem az ételeket is sokkal ízletesebbé varázsolják.

Túl lehet-e adagolni a magnéziumot?

Bár az emberek többségének inkább a magnéziumhiány kialakulásától kell tartania, fontos beszélni a túladagolás következményeiről is.

Miért érdemes belevágni a léböjtbe?

A léböjt az egész szervezetre kihat, javítja az anyagcserét, tehermentesíti a szívet és a keringést, méregtelenít, hozzásegít az egészségi állapot általános javulásához.