Menü

Természetes alvássegítők

Ősszel, ahogy egyre hűvösebbre fordul az idő és egyre kevesebbet süt a nap, úgy szervezetünk D-vitamin ellátásáról is gondoskodnunk kell. Jellemzően a téli hónapokban feléljük a szervezetünk D-vitamin készleteit és azokat nem tudjuk pótolni természetes módon. Mivel a D-vitamin valójában neve ellenére nem vitamin, hanem sokkal inkább hormon, ezért számos folyamatban részt vesz testünkben, például az allergiás folyamatok kialakulásában, az immunrendszerünk működésében, valamint az alvás szabályozásában is. Persze ez csak egy a sok anyag közül, ami részt vesz az alvás szabályozásában.

A megfelelő minőségű alvás kulcseleme a melatonin. Az alvást segítő anyagok általában tartalmaznak olyan aminosavat, ami a melatonin termeléséhez szükséges, vagyis L-triptofánt. Szintén elengedhetetlen a B-vitamin, pontosabban a B1-, B3, B6- és B12-vitamin ahhoz, hogy jól aludjunk.

Természetesen segíthetjük szervezetünket vitaminkészítményekkel, étrendkiegészítőkkel, illóolajokkal, aromákkal, fürdőkkel, gyógyteákkal és testmozgással is, azonban a legegyszerűbb, ha az egyébként is mindennapos étrendünkbe illesztjük be azokat az élelmiszereket, amik magas D-vitamin, B-vitamin tartalmúak és/vagy L-triptofánt tartalmaznak.

Az egyik ilyen élelmiszer az avokádó. A benne található egészséges zsírok mellett nagy mennyiségben találunk benne magnéziumot, de ami igazán fontos, D- és B6-vitamint is tartalmaz, valamint a melatonin termeléséhez elengedhetetlen L-triptofánt is. Nyersen, püré formájában vagy pirítóson is kiváló.

Szintén jó alvássegítő a cseresznye és az áfonya is. Azonban ezek a közkedvelt nyári gyümölcsök nem csak jók, hanem különlegesek is, mivel nem a melatonin egyik ’hozzávalóját’, hanem magát a melatonint tartalmazzák, ami a szervezetbe bejutva azonnal ki tudja fejteni hatását. Emellett a cseresznyének magas B-vitamin tartalma van, ami szintén hozzájárul a pihentető alváshoz.

Talán meglepő lehet, de a zabpehely is segíthet az alvásban, mivel bár nem kiemelkedően magas a D-vitamin vagy B-vitamin tartalma, de annál többet tartalmaz L-triptofánból, valamint glicinből. A glicin szintén egy aminosav, akárcsak a triptofán és az izmok ’pihenését’ segíti elő az idegi ingerületátadás gátlásával.

A hüvelyesek általánosan jó L-triptofán források, ráadásul magas fehérjetartalmuk mellett rengeteg rostot, ásványi anyagot a B-vitamint is tartalmaznak. A csicseriborsó kiváló választás, mivel sokféleképp el lehet készíteni. Felhasználhatjuk humuszhoz, de salátát, falafelt vagy egyszerű köretet is készíthetünk belőle.

A Cordyceps, a Kínai Hernyógomba csodálatos hatásai

Ez a gyógygomba évszázadok óta meghatározó szerepet játszik a holisztikus orvoslásban, és régóta tisztelik ereje miatt, amely az öregedés ellen hat és az egészséget elősegíti. Az utóbbi évek kutatásai még lenyűgözőbb eredményeket hoztak a cordyceps gomba kapcsán, jelentve, hogy ez a kiemelkedő kiegészítő a sportteljesítményt is fokozhatja, támogathatja a szív egészségét és csökkentheti az gyulladást, egészségessé tesz.

Sör a női és férfi szépségért és fiatalságért

Hogyan fiatalít, szépít? Jótékony az alvásra és az intelligenciára. Hogyan használjuk a sört külsőleg? Kutatási eredmények a sör hatásáról.

Koszos hatású farmer és cipő egy vagyonért?

A minap olvastam, hogy Jennifer Lopez egy piszkos, de elképesztően drága farmerban járta New York utcáit. A művésznőről tudjuk, hogy szereti kipróbálni és megmutatni az újabbnál újabb stílusirányzatokat, ám ezúttal lehet, hogy kicsit túllőtt a célon? Egy koszos farmerban járta New York utcáit, amelynek ára megdöbbentő.

Az 5 leghatásosabb méregtelenítő étel

A helytelen táplálkozás miatt a testünkben sok salakanyag, a kötőszövetekben pedig sok felesleges víz halmozódhat fel. Ám akadnak ételek, amelyekkel könnyedén elkerülheted ezeket a problémákat!

Mi az a CGM hajápolás?

A CGM rövidítése a Curly Girl módszernek, mely egy speciális, göndör hajra való hajápolási módszert jelent. A CGM jelölés azt jelenti, hogy göndörbarát termékről van szó, mely megfelel ezeknek a kritériumoknak.