Menü

A rendszertelen étkezés következményei

A rossz étrendbeli szokások kihatnak az egészségünkre, közérzetünkre, melyek közé tartozik a kihagyott reggeli, a futtában megevett késői ebéd vagy az egész napos rohanás utáni esti habzsolás. Nézzük melyek a rendszertelen evés következményei és hogy lehet tenni ellene.

Milyen hatásai vannak a rendszertelen étkezéseknek?

A rendszertelen étkezés egyik mellékhatása a felborult vércukorszint, melynek helyreállítására a szervezet kortizol, más néven stresszhormon termelésébe kezd.

A kihagyott étkezéseink miatt ráadásul csökken az energiaszintünk, nagyon nehéz végig csinálni a napot éhesen, megfelelő tápanyagok nélkül, ráadásul, ha nincs rendszer az étkezéseinkben, akkor nem tudjuk megkülönböztetni az éhséget a szomjúsággal.

A kihagyott étkezések után szinte borítékolhatóak a falásrohamok. A sóvárgás a nassolni valók után, mely legtöbbször cukrokat, egyszerű szénhidrátokat jelent, ezek pedig növelik a testsúlyt és egyéb egészségügyi problémákkal járnak.

Az „össze-vissza étkezések” legnagyobb „mellékhatása” a tápanyaghiány, ugyanis az üres kalóriás nyalánkságokból nem tudjuk fedezni szervezetünk vitamin-és tápanyagszükségletét. Emésztési problémákkal már mindannyian találkoztunk, megkeserítik a mindennapokat.

Az étkezések kihagyása gyomorproblémákhoz vezethet, székrekedéshez vagy hasmenéshez, ezek fő oka a felhalmozódott stressz és a rendszertelen étkezés. Az emésztőrendszer csak akkor működhet optimálisan, ha sok időt szánunk a rendszeres és nyugodt légkörű étkezésre.

Nem említettem még, pedig szintén probléma, az étkezés élvezetének teljes megszűnése, hiszen a kihagyott reggelik, bekapott péksütemények, falat csokik, cukorkák, pogácsák mind háttérbe szorítják az ízlelőbimbóink szerepét.

Aki futtában eszik, ráadásul nemcsak gyorsan, hanem sokat is fogyaszt, hiszen a gyors evésnek köszönhetően nehéz szabályozni az elfogyasztott ételek mennyiségét. A túlevést pedig későn vesszük észre.

A szabálytalan étkezés, a nassolás, a cukros ételek, az egyszerű szénhidrátok, a zsíros ételek és a kiegyensúlyozatlan életmódhoz, komoly tápanyaghiányhoz vezet és gyengíti az immunrendszert. Ennek tudatában próbáljuk felépíteni a napi étkezéseinket. Mindenkinek odafigyelést és sikeres életmódváltást kívánok!

Energiaforrások sportoláskor: gélek, gumicukor, kóla és társai

A gumicukor, csokoládé, kóla gyakori választás sportolók körében, amikor gyors energiaforrásra van szükségük, mások gélekre, energiazselékre, italporokra, gondosan kimért grammnyi adagokra esküsznek. Vajon melyek a leghasznosabb energiaforrások a sportolók számára?

Az OCD negatív hatásai a magánéletre

Egyszerű meghatározása szerint a kényszerbeteg kénytelen olyasmire gondolni, amire nem akar gondolni, a feszültség oldására kénytelen olyat cselekedni, amit nem akar megtenni. A skizofréniával ellentétben a beteg tökéletesen tisztában van cselekedetei belső eredetével és abszurditásával, nem veszíti el a kapcsolatot a való világgal.

Hogyan tartsuk fent a motivációt?

Ahhoz, hogy elérjük a céljainkat, szükségünk lesz arra, hogy folyamatosan motiváltak maradjunk. Ez azonban nem jön mindig könnyedén, éppen ezért érdemes foglalkozni a motiváció kérdésével.

A social media új biznisze: Az influencer sportitalok

Az utóbbi években egyre több híresség és közösségi média influencer dob piacra saját márkájú sportitalokat, amelyeket gyakran a testmozgás elősegítésére, és az egészség fokozására hirdetnek, a legnépszerűbb ezen termékcsaládból a Prime. Bár ezek a termékek népszerűek lehetnek a követőik körében, fontos megvizsgálni azok valódi összetevőit és káros hatásait. Ezen italok többségében egyáltalán nem kapcsolódnak a sporthoz, csupán az internet egy új lehetőségét használják ki.

Ultrafeldolgozott élelmiszerek

Amikor belépünk egy üzletbe, kedvünkre vásárolunk a polcokról, de valószínűleg sokszor azt se tudjuk, hogy konkrétan milyen élelmiszer került a kosárba. Pedig a boltokban rengeteg a feldogozott termék, ilyen az ultrafeldolgozottak köre is.