Menü

Egészséges reggeli ötletek, akár cukorbetegeknek is

A téli, de főként a karácsonyi időszak után sokunk vág bele valamilyen diétába a hőn áhított bikini testalkat elérése érdekében. Persze van, aki mindössze egészsége miatt szeretne változtatni az étrendjén, nem a fogyás a célja, illetve olyanok is akadnak, akiknek sajnos nem választás kérdése a cukormentes étkezés, mint például a cukorbetegséggel vagy inzulinrezisztenciával élők. Abban azonban mind egyetérthetünk, hogy egy tápláló, egészséges és finom reggeli kiválasztása nem egyszerű feladat, különösen, ha nincs túl sok időnk az elkészítésére. Erre mutatunk néhány megoldást, amit akár inzulinrezisztensek és cukorbetegek is fogyaszthatnak.

Az első reggeli ötlet elkészítése talán 1 percet sem vesz igénybe. Egyszerűen keverjünk össze görög joghurtot és egy kis bogyós gyümölcsöt – esetleg étcsokoládét és néhány szem mandulát, diót vagy mogyorót – és már készen is vagyunk. A joghurt bizonyítottan egészséges választás a diabétesszel küzdők számára is, ugyanis a tejtermékek segítik a cukorszint megfelelő szabályozását. Ezen kívül a bogyós gyümölcsök, azok közül is a málna, az eper és a ribizli cukortartalma rendkívül alacsony, így megfelelő mennyiségű zsírral és fehérjével együtt fogyasztva – ami ezesetben a joghurt – az inzulinrezisztensek is fogyaszthatják.

Ha valaki teljesen cukormentes verzióra vágyik, elkészíthetik gyümölcsök helyett magas kakaó szárazanyagtartalmú étcsokoládéval és magokkal, mint például mandula, pekándió vagy mogyoró. Az előző édes reggeli után következzen egy sós: a méltán népszerű avokádós pirítós. Nem csak cukormentes, de rendkívül egészséges és tápanyagdús reggeli, amivel valóban eltarthat akár ebédig is a lendületünk. A pirítóshoz lehetőleg használjunk valamilyen teljes kiőrlésű kenyeret, például rozsos vagy sokmagvas kenyeret, majd egy fél avokádót felhasználva kenjük meg.

Ha valaki szereti a fűszeres ízeket, az avokádóból készíthet sós, borsos, korianderes krémet is, amit lilahagymával és lime-al érdemes még inkább felturbózni. Ha valaki hiányolná a fehérjét az összetevőkből, akkor bátran kiegészíthetjük tükörtojással is.

Végül pedig egy kicsit több időt igénylő, de egyszerű recept: a chia puding. A chia magot főként rost- és omega-3 zsírsav tartalma miatt szeretik a diétázók, ráadásul rendkívül alacsony a glikémiás indexe is, ami azt jelenti, hogy lassan felszívódó szénhidrát található benne. Emiatt az inzulinrezisztensek is bátran fogyaszthatják.

A chia puding elkészítéséhez néhány evőkanál chia magra és zsírszegény tejre vagy más alternatív tejre lesz szükségünk. Csak keverjük össze, esetleg ízesítsük vanília kivonattal vagy édesítővel és tegyük a hűtőbe egy éjszakára. A magok megszívják magukat nedvességgel, ezzel megnő a térfogatuk és puha, szinte zselés állaguk lesz, másnap pedig már fogyaszthatjuk is.

A nátrium-glutamát egészségre gyakorolt hatásai

A nátrium-glutamát, röviden MSG vagy E621 a világon legnagyobb mennyiségben használt ízfokozó adalékanyag, melyet az élelmiszeripar előszeretettel tesz bele a lehető legváltozatosabb ételekbe, a levesektől kezdve a sajton és a paradicsomszószon keresztül a húsfélékig. Kicsi az esélye annak, hogy egyáltalán nem fogyasztottunk MSG-t az elmúlt huszonnégy órában.

A sztívia ritkán hallott mellékhatásai

Levélkivonata háromszázszor édesebb, mint a répacukor, ellenben kalóriamentes, ezért gyakran ajánlják azok számára, akik szeretnék elhagyni a cukrot étrendjükből. Gyakran olvashatjuk viszont, hogy a steviának egészségünkre káros mellékhatásai is lehetnek, ezért nem mindenkinek ajánlott a fogyasztása.

Milyen a mikrobiom diéta?

„A fogyás a belekben kezdődik” – tartja a mikrobiom diéta, de pontosan mit is jelent ez az étrend, életmód, szemlélet?

Nyugtató gyógynövények stressz, szorongás ellen

Átérzem a stresszes napokat. Sokszor hiába a jótanács, „ne idegeskedj”, „ne vedd fel” „ne vedd magadra” „engedd el” „ne izgulj ezen” – bizony, aki stresszes helyzetben van, annak nem olyan egyszerű ezt csettintésre másként érezni.

Tudnivalók a dán diétáról

A dán diéta alatt meglepően hamar kopnak lefelé a kilók, a zsír- és szénhidrátbevitel jelentős csökkentése miatt. Bár rövid idő alatt szemrevaló eredményt garantál, meg is kell hozni érte az áldozatot. Van pár szigorú szabály, amit be kell tartanod, egyébként nem sikerül.