Menü

Hatékonyan a futópadon! Akár sétálva is!

Akik futópados edzésben gondolkodnak, azonban ízületeiket kímélni szeretnék, nekik jó hír, hogy a futópad nemcsak futáshoz használható. A séta és a futás a legkézenfekvőbb edzésformák közé tartoznak, ezek remekül kiegészítik egymást.

A futópados futás sokféle sportnak kiegészítője. Az edzések könnyedén testre szabhatóak, és ha gondoskodunk arról, hogy lekössük figyelmünket (televíziónézés, zenehallgatás), sosem unalmasak.

Ha az edzés intenzitása állandó, nyugodtan nézhetünk filmet edzés közben, ha különböző feladatokat kell teljesítenünk, akkor pedig az kellőképp leköti a figyelmünket.

Fejlődésünket szolgálja a számtalan funkció, mint például a futópad emelkedése, s megválasztott sebesség.

Sajnos a lejtőt nem lehet rajta szimulálni, pedig ennek fontosságát sem szabad elhanyagolni, mert amíg emelkedőn a szervezet oxigénfelvevő képessége számít, lejtőn inkább a jó koordináció és combizommunka.

A fogyni vágyók szinte mindig kardióedzésekkel próbálnak súlyt veszíteni, alakot formálni, ehhez a futópad vagy a szabadtéri futás kézenfekvő megoldás általában, azonban nem mindenkinek javasolt a futás.

Nagyobb súlyfelesleg, illetve ízületi problémák esetén nem ajánlott futni, ettől függetlenül azonban a futópados edzés az aerob állóképesség fejlesztése szempontjából nagyon hatékony.

A futópadon nemcsak magas intenzitású edzés végezhető, hanem egy közepes intenzitású edzésben is lehet gondolkodni, körülbelül 30 percben. Ez lehet egy lassú kocogás-séta felváltva, vagy egy intenzívebb gyaloglás is.

A közepes intenzitású edzés az egyik legjobb mód az aerob képesség növeléséhez, ahhoz, hogy a test hatékonyan használja fel az oxigént testmozgáshoz. Ez a mozgás is remekül segíti a fogyást, és előkészíti a testet a hosszabb távokhoz, a későbbi gyorsabb tempóhoz.

A legjobb eredmény elérése érdekében érdemes a futópados edzés mellett erősítő edzéseket is végezni, illetve figyelni az edzés mellett a pihenőnapokra is, hogy hagyjunk időt a regenerálódásra.

Az otthoni edzőeszközök népszerűsége mindig is töretlen volt, a covid ideje alatt pedig pláne megugrott a kereslet. Az otthoni fitneszgépek karbantartására is mindig nagy gondot kell fordítani, hogy azok hosszú ideig működőképesek legyenek.

Brüsszel nevezetességei és látnivalói

Belgium fővárosa, Brüsszel, leginkább az Európai Unió fő székhelyeként ismert (holott több intézménye is máshol van). Lévén, hogy Brüsszel már elég messze van Magyarországtól így nem nevezhető “kedvelt” célpontnak, viszont egy nagyon hangulatos, divatos és sokszínű várost ismerhetünk meg rengeteg programmal ha leküzdjük a több, mint 1000 kilométeres távolságot.

Életre kelt kövek

Hogyan kelhet életre egy kő? Úgy, hogy díszítést és funkciót adunk neki. Hazánkban egyre népszerűbbé válik a kavicsfestés. Hiszen színesek, vidámak, szépek és nem mellesleg a díszítésük remek időtöltés lehet számunkra, vagy akár az egész család számára. A festet kavicsokkal díszíthetjük kertünket, készülhet könyvtámasz, de akár gyerekjátékot is varázsolhatunk belőle.

Új hobbik 60 felett

Nemrég a 60 év felettieknek ajánlott sportokról, mozgásformákról írtam, ma inkább az életkor előrehaladtával választható új hobbikról esik néhány szó, hiszen a 60-as években is megannyi érdekes és új dolgot lehet kipróbálni.

Kertészkedés, mint testedzés

Amikor a szüleimnek megemlítem, hogy sportolhatnának, biciklizhetnének, sétálhatnának többet, mindig azt a választ kapom, hogy a kertészkedés az ő testedzésük. S valójában nem is elhanyagolandó mozgás.

Atlétikai világbajnokság Budapesten!

Mint sokan tudjuk, a 2023-as atlétikai világbajnokság rendezési jogát Budapest kapta meg a Nemzetközi Atlétikai Szövetség 2018 decemberében tartott ülésén. Ez a 19. szabadtéri atlétikai világbajnokság, melyre 195 országból 2000 atléta érkezett.