Baljós árnyak: 5 jel, amely azt mutatja, hogy ideje új állás után nézni
- Dátum: 2023.07.31., 04:37
- Udvari Fanni
- képek:pexels.com
- agresszivitás, kommunikáció, környezet, munkahely, munkavállalás, presszionálás, stressz, viselkedés, zaklatás, zsarolás
Mindannyian voltunk már olyan helyzetben, hogy a munkánkban már nem találtunk túl sok örömet, ugyanakkor annyira rossz sem volt a helyzet, hogy mindenáron ki akarjunk lépni.
1.Azt csináljuk, amit mások szerint tennünk kellene!
Éreztük már valaha úgy, hogy az életünk a másoknak való megfelelés végeláthatatlan sorozata? Nézzünk magunkba és ismerjük fel, ha valójában azért dolgozunk az adott területen/munkahelyen, mert a szüleink elvárásainak szeretnénk megfelelni, le akarjuk nyűgözni a barátainkat vagy egy elképzelt ideálképet kergetünk.
Ha így van, akkor nem vagyunk hűek önmagunkhoz, és ez előbb-utóbb lelki és testi tüneteket fog ölteni. Gondoljuk át, hogy mit akarunk az élettől, tegyünk konkrét lépéseket ennek eléréséért már ma!
2. A munka monoton unalommá vált!
Nagy a különbség, hogy egy egyébként élvezetes munkahéten időközönként el kell látnunk unalmasabb feladatokat, vagy a munkahelyen tőlünk elvárt feladatok egésze olyan, hogy kiöli az életkedvet belőlünk. Ha azon vesszük észre magunkat, hogy folyamatosan arról álmodozunk, hogy kiszakadva a lélekölő unalomból lelkesítő és kreatív munkát végezhetünk, ideje, hogy valóra váltsuk álmainkat!
3. Bullying – azaz a zaklatás bármely formája
Sajnos a munkahelyi zaklatás valódi probléma, amellyel sok alkalmazott szembesül, de gyakrabban söprik a szőnyeg alá a kérdést, minthogy kivizsgálnák. Az esetek többségében a zaklatók 61%-a felettes pozícióban van, 33%-uk pedig kolléga.
Ha a munkáltatók nem érzik biztonságban magukat, félnek és valós fenyegetettséget tapasztalnak, akkor a munkahelyen valószínűleg mérgező kultúra uralkodik. A zaklatás formája is elég változatos: lehet szexuális, fizikai és online zaklatás, akár zsarolás is.
4. Irodai pletykák
Ha gyakran kapnak szárnyra pletykák a munkahelyen, az szintén a mérgező munkahelyi légkör jele. Az irodai pletykák és a negatív kommunikáció hátrányosan befolyásolják a kollegiális kapcsolatokat, így többek között a csapatmunkát is.
5. A főnök, akitől mindenki menekül
A nem megfelelő képességekkel rendelkező, esetleg egyenesen rosszindulatú vagy nárcisztikus vezetők gyakran megteremtői a toxikus munkahelyi légkörnek. Egy olyan főnök, aki folyamatosan megsérti a beosztottjai önbecsülését, önbizalmát és megkérdőjelezi a képességeiket, számszerűsíthető károkat okoz a cégnek.
A fentieken kívül egyébként ugyanúgy a mérgező munkahelyi légkör jele lehet az elismerés hiánya, a favoritizmus, az alvászavar, a folyamatos túlóra, a túlzott és teljesíthetetlen elvárások, az egyenlőtlen feladatkiosztás és a kiszámíthatatlan előmeneteli folyamat is.
Krónikus stressz
Amennyiben a munkavállaló reggelente fáradtan ébred és külön kényszerítenie kell magát arra, hogy dolgozni menjen; nemcsak a munkahelyén, hanem otthon is állandóan feszült és ideges, akkor több mint valószínű, hogy a krónikus stressz áll a háttérben. Ez egyébként gyakran akadályozza és megmérgezi a családdal, valamint a barátokkal együtt töltött időt is.
A kutatók korábban kétféle munkahelyi környezetet azonosítottak: az együttműködésen alapulót és a mérgezőt.
Az esetek többségében mérgező munkahelyi légkör a nárcisztikus viselkedésre vezethető vissza, amikor egy vezető beosztású munkatárs vagy egy kolléga visszaél a hatalmával. Ilyen red flag lehet például a támadó jellegű és agresszív kommunikáció, a vezetők és munkatársak fenyegető magatartása, a zaklatás és kiközösítés bármely formája.
Amit megeszünk, őt megölheti – Miért nem etethetjük a kutyát akármivel?

A kutyák az ember legjobb barátai, és sok gazdi hajlamos „családtagként” kezelni kedvencét – ez természetes. Azonban amikor az étkezésről van szó, fontos megérteni, hogy a kutyák emésztőrendszere és táplálkozási igényei nagyon különböznek az emberekétől. A „csak egy falat nem árt” hozzáállás komoly egészségügyi kockázatokhoz vezethet. Miért nem szabad etetni a kutyákat bármivel?
A munkahelyi viszályoktól a jobb csapatmunkáig – a konfliktuskezelés művészete

A munkahelyi konfliktusok a legtöbb munkahelyen előfordulnak, hiszen emberek dolgoznak együtt, különböző személyiséggel, célokkal és kommunikációs stílussal. A konfliktus önmagában nem feltétlenül negatív – ha jól kezeljük.
Staycation – a kanapéról a nyugalomba

Mai témánk a nyaralás, de nem úgy, ahogy elsőre gondolnánk, mert mi van akkor, ha a nyaralás nem egy tengerparti szállodában vagy egy hegyi faházban történik… hanem otthon?
Miért félünk orvosi segítséget kérni?

Ha az egészségünkről van szó, a legtöbben arra vágyunk, hogy minél tovább megőrizzük. A jó hír az, hogy az orvostudomány jelenlegi állása szerint ez nem lehetetlen feladat. Ráadásul az életmódunk és a döntéseink meghatározó szerepet játszanak abban, hogy egészségesek maradunk-e életünk során. Az alábbi cikk arról szól, hogy hogyan őrizhetjük meg testi-lelki jóllétünket, valamint, hogy miért olyan nehéz mégis belépni a rendelő ajtaján szükség esetén.
Fenntarthatóság, kapcsolat és küldetés. Mire szolgál egy közösségi kávéház?

A kihasználatlan publikus épületek és a szabad szobák újraértelmezése egyre népszerűbb irány a rendezvényszervezésben. Az egyik lehetséges forma a közösségi kávéház, amely egyfajta kapcsolódási pontként is működhet. Ez a módszer a költséghatékonyság, a technikai háttér kihasználása és a társadalmi hasznosság szempontjából is előnyös. Ráadásul a legtöbb esetben a kávéházhoz többféle program is kapcsolódik, mint például a zenei estek és a közös vacsorák.