Menü

Természetes probiotikum forrásaink

A természetes probiotikum források azért fontosak, mert felturbózzák az immunrendszert. Melyek ezek a probiotikumok és milyen ételekkel vihetjük be? A bélflóra egészségével foglalkozunk.

A bélflóra egészsége nélkülözhetetlen a megfelelő immunvédelemhez, melyet probiotikus ételekkel remekül megtámogathatunk. A probiotikumok élő mikroorganizmusok, melyek hasznos baktériumokat tartalmaznak és amelyek az emésztőrendszerben élve fenntartják a bélflóra egyensúlyát.

Miért ennyire fontosak a probiotikumok?

A probiotikumok fontosságáról a legtöbben már hallottunk, hiszen emésztési nehézségek, hasmenés, puffadás vagy antibiotikumos kezelés esetén az egyik leghasznosabb étrend-kiegészítőnek számítanak.

Mely ételekben találjuk meg ezeket?

Például olyan tejtermékekben, amelyek elsősorban lakto-, és bifidobacillusokat tartalmaznak megfelelő mennyiségben, ezek pedig hozzájárulnak a megfelelő bélflóra kialakulásához, ezáltal támogatják az immunrendszert.

A probiotikumokat tartalmazó fermentált tejtermékeket érdemes előnyben részesíteni, úgy, mint a kefir, a joghurt és az erjesztett élelmiszerek, például a kovászos uborka fogyasztása előnyös lehet számos betegség kezelésében.

Jól tudom, hogy ma a tejtermékek fogyasztásának egészséges mivolta megosztó téma, nem népszerűek ma már, számos diéta ellenzi őket, azonban tény, hogy hiányuk alacsonyabb fehérje- és kalciumbevitelhez, a bélflóra kedvezőtlen változásaihoz vezethet.

Amennyiben lehetséges, a probiotikumokat természetes forrásokból fedezzük, tehát élelmiszerekből vigyük be.

A legújabb kutatások azt is bizonyítják, hogy a probiotikumok jótékony hatásai jóval túlmutatnak azon, amit jelenleg tartunk róluk, például rendkívüli szerepet tulajdonítanak nekik a fogyásban is, ugyanis megszabadítanak a zsírtól, csökkentik az étvágyat, hatékonyabb velük a zsírégetés és megteremtik a hormonális egyensúlyt.

A probiotikumok fogyásra gyakorolt hatása miatt nagyszerű kiegészítés lehet a megfelelő diéta és testmozgás mellé.

Beszéljünk a probiotikum gyilkos ételekről is!

Antibiotikumok, cukor, klóros csapvíz, fehér- liszt és kenyér, péksütemények, valamint a génkezelt élelmiszerek negatív hatásúak, jobban tesszük, ha ezeket kiiktatjuk az étrendünkből.

Étrendkiegészítőkből is fedezhetjük ezeket a jótékony baktériumokat, de ha ezt el szeretnénk kerülni, akkor válasszuk a fermentált ételeket, joghurtot, kefirt, ha pedig nem fogyasztunk tejterméket, akkor a kovász, a kombucha (fermentált fekete tea), a kimchi (fermentált káposzta), a tempeh és a miso (fermentált szójakészítmények) is szuper választás lehet, ahogy bármely fermentált zöldség is.

Miért fontos a B12 vitamin?

A vitaminok elengedhetetlenek az egészséges testi, szervi és pszichés működésünkhöz, nem lehet eleget hangsúlyozni fontosságukat. Egyik ezek közül a B12 vitamin, aminek sokféle jótékony hatása ismert.

Hideg gyógyteák meleg napokra

Nyáron is érdemes gyógyteákat fogyasztani, hiszen jótékony hatással van az immunrendszerünkre. Hogyha a kánikulában nem szeretnénk forró italt inni, kiváló megoldás lehet egy hidegen fogyasztható gyógytea elkészítése. Ezzel kapcsolatban olvashatsz elkészítési tippeket és teafajtákat ebben a cikkben!

Az érrendszer megerősítése érdekében szedj Q10-et

A Q10 koenzim, közismert nevén CoQ10, egy létfontosságú antioxidáns, amelyet a szervezet természetes módon elő tudja állítani. A bőrápolásban döntő szerepet játszik a fiatalos megjelenésű bőr fenntartásában.

Ételek, amiket jobb kerülni migrénnel küzdőknek

Rengeteg ember küzd a fejfájás valamilyen formájával, megkeserítve mindennapjaikat, ezért van, amire érdemes odafigyelni, ha nem akarunk erősebb fájdalmakat átélni, ilyen az étkezésünk is.

Túlsúlyos gyerekek

Gyakran olvasni szomorú statisztikákról, mely szerint az elhízás mértéke Magyarországon a felnőtt lakosság körében 30 százalék, a túlsúlyosak aránya pedig ennél is több. S ami még döbbenetesebb, hogy gyermekkorban az esetek kevés százalékában áll csak valamilyen betegség az elhízás hátterében, sokkal inkább az életmód az, ami ezért az aggasztó állapotért felelős.