Menü

Fontos vitaminok a zökkenőmentesebb tanévkezdéshez

Hamarosan tanévkezdés, ezért arra gondoltam, hogy nem árt összeszedni a legfontosabb vitaminokat, ásványi anyagokat, amivel megtámogathatjuk gyermekeinknek az amúgy sem mindig zökkenőmentes tanévkezdést.

Az iskolás korú gyerekeknél, kamaszoknál szinte ugrásszerűen nő a szükséges napi vitamin- és ásványi anyagmennyiség, a kamaszok esetében leginkább a szervezetükben végbemenő hormonális változások miatt.

Nézzük, melyek azok a vitaminok, nyomelemek és ásványi anyagok, amik nélkülözhetetlenek az egészséges szervezet számára, különösen tanévkezdéskor.

A C-vitamin egy alapvitamin, általánosan a legismertebb az immunrendszer megfelelő működéséhez. C vitaminnal együtt szívódik fel jól a vas, mely nagyon fontos szerepet játszik a teljesítmény szempontjából, ugyanis befolyásolja a koncentrációs képességet. (Tejtermékekkel egy órás különbséggel fogyasszuk, különben nem szívódik fel.)

Ha sportol a gyermekünk, akkor a magnézium is fontos tápanyagforrás. Természetes forrásai az olajos magvak és a teljes kiőrlésű gabonafélék, a zöldségek közül a klorofillban gazdag levélzöldségek.

A kalcium-magnézium pezsgőtabletták megjelenése óta gyakori tévhit az emberekben, hogy ezt a két tápanyagot egyszerre kell bevenni, pedig valójában a kalcium akadályozza a magnézium felszívódását. Szedjük inkább pár óra eltéréssel!

A kálcium a csontok és fogak miatt elengedhetetlen, a legmegfelelőbb felszívódás érdekében érdemes D-vitaminnal együtt bevinni.

Pajzsmirigybetegként tudom, hogy a jód is nagyon fontos, nemcsak a pajzsmirigy működése, hanem az anyagcsere folyamatok zavartalan működése szempontjából is. A jód hiánya pajzsmirigy zavarokat okozhat, ami számtalan megbetegedést előidézhet.

A betegségeket egyrészt a fent említett vitaminokkal védhetjük ki, másrészt pedig a megfelelő stresszkezeléssel.

Az orvosok szerint az év eleji megbetegedések egyik oka a jelenség pszichológiai háttere, a stresszhelyzetek, melyek betegségek formájában csapódnak le.

A tanévkezdés egy óriási pszichés teher, ami szintén felerősíti a megbetegedések kockázatát. Legjobb, amit tehetünk, ha sokat beszélgetünk erről a gyerekeinkkel, augusztus végén fokozatosan készítjük fel őket a tanévkezdésre, a változásokra. Az időben történő esti lefekvéssel, az elalvási-ébredési ritmus visszaállításával, a tanév közbeni napi rutin fokozatos újbóli kialakításával. Ha ezzel várunk szeptemberig, a gyerekek fáradtabbak és nyűgösebbek, étvágytalanabbak lesznek. Szülőként segítsük őket ebben és próbáljuk zökkenőmentesebbé, stresszmentesebbé tenni a tanévkezdéssel járó változásokat.

Tudatos tartalomfogyasztás: mire figyeljen a szülő?

Az emberek ma már szinte életkortól függetlenül használják az okostelefonokat és a közösségi oldalakat, amelyek akár ártalmasak is lehetnek, legfőképpen fiatalokra, gyerekekre. Hogyan lehetünk mi magunk is tudatos fogyasztók és mire figyeljünk szülőként?

Mennyi baktériumot szed össze egy kisgyerek az udvaron?

A minap néztem arról egy videót, hogy mennyi baktérium van egy kisgyerek kezén játszótér után. A tanulmány eredményét egy mikrobiológus mutatta meg.

Az OCD negatív hatásai a magánéletre

Egyszerű meghatározása szerint a kényszerbeteg kénytelen olyasmire gondolni, amire nem akar gondolni, a feszültség oldására kénytelen olyat cselekedni, amit nem akar megtenni. A skizofréniával ellentétben a beteg tökéletesen tisztában van cselekedetei belső eredetével és abszurditásával, nem veszíti el a kapcsolatot a való világgal.

Hogyan tartsuk fent a motivációt?

Ahhoz, hogy elérjük a céljainkat, szükségünk lesz arra, hogy folyamatosan motiváltak maradjunk. Ez azonban nem jön mindig könnyedén, éppen ezért érdemes foglalkozni a motiváció kérdésével.

A social media új biznisze: Az influencer sportitalok

Az utóbbi években egyre több híresség és közösségi média influencer dob piacra saját márkájú sportitalokat, amelyeket gyakran a testmozgás elősegítésére, és az egészség fokozására hirdetnek, a legnépszerűbb ezen termékcsaládból a Prime. Bár ezek a termékek népszerűek lehetnek a követőik körében, fontos megvizsgálni azok valódi összetevőit és káros hatásait. Ezen italok többségében egyáltalán nem kapcsolódnak a sporthoz, csupán az internet egy új lehetőségét használják ki.