Vegyünk helyi termékeket!
- Dátum: 2023.09.28., 20:19
- Martinka Dia
- képek:pixabay.com
- állattartás, árucikk, egészséges, felértékelődik, hagyományőrzés, helyi piac, helyi termék, helyi termelő, környezetkímélő, környezetterhelés, környezettudatos, multinacionális, növénytermesztés, regionális, térhódítás, tradicionális, vegyszer
Napjainkban egyre inkább előtérbe kerülnek és felértékelődnek a regionális és a helyi termékek, melyekkel tulajdonképpen megőrizzük azt az fontos tradicionális értéket, amely generációról generációra átöröklődik. A helyi termékek népszerűsítése a turizmus és a gasztronómia szempontjából is nagyon fontos feladat.
Régebben az idősebb generációk közül szinte mindenki ismerte és foglalkozott háztáji állattartással, növénytermesztéssel, alapvető élelmiszerek készítésével, tőlük még elleshetők ezek a fortélyok, praktikák, ám ez a fajta gondolkodás háttérbe szorult a multinacionális cégek megjelenésével és fokozatos térhódításával, pedig a helyi termékek vásárlása nemcsak a helyi termelők szempontjából hasznos, hanem környezettudatos is.
Mit nevezünk helyi termékeknek?
Helyi terméknek nevezzük azokat az árucikkeket, amelyek előállításuk után nem kerülnek be a kereskedői láncba, közvetlenül a termelőtől vásárolhatók meg vagy helyi piacokon juthatunk hozzá.
Miért kedveltek a helyi termékek?
Köztudott, hogy a kistermelők által termelt élelmiszerek egészségesebbek, mivel kevesebb káros vegyszermaradványt tartalmaznak, mint a nagyüzemi társaik.
E termékek kedveltségének fő oka, hogy azokat megbízható, egészséges élelmiszereknek, valódi tápanyagoknak érzik a vásárlók, egyfajta bizalmi kapcsolaton alapul, noha talán a kínálat szűkösebb, mint egy bevásárlóközpontban.
Hogyan segíti a településeket, ha helyi termelők portékáit vásárolják?
Szerencsére a turisták körében is egyre keresettebbek a helyi termékek, vásárlásuk, fogyasztásuk divattá vált, utazásaik során ebből vásárolnak szuvenírt, ezáltal pedig sokat javulhat a települések arculata, ami kihat a gazdasági helyzetre is.
A helyi termékek megvásárlásával támogatjuk a hazai termelőket, s hozzájárulunk ahhoz, hogy a termelés hagyományai fennmaradjanak. Erre szükség van, mivel a tapasztalatok és tanulmányok azt mutatják, hogy - sajnos - a fiatalabbak túlnyomó többségét nem foglalkoztatja a helyi termékek előállítása, nem érdekli őket az ezekhez kapcsolódó tevékenység, nem kívánnak ezzel foglalkozni a jövőben.
A helyi termék előállítása ráadásul, mint említettem sokkal környezettudatosabb, mérsékelve ezzel a napjainkban tapasztalható környezet- és természetkárosítási folyamatokat.
A kistermelők és családi gazdálkodók általában természetkímélő módszereket alkalmaznak, így támogatják a környezetvédelmet. A helyben előállított termékeket például csak kis távolságokra kell szállítani, ilyen módon is csökken a szállításból kifolyó környezetterhelés.
Összességében tehát elmondhatjuk, hogy a helyi termékek megvásárlásával és elfogyasztásával nemcsak saját életmódunkat reformálhatjuk meg egészségesebbre, hanem környezetünk védelméért is tehetünk.
Napközbeni szundikálás a munkahelyen
Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.
Karácsony hitelből
Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.
Becézgetések egy munkahelyen
Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.
Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?
Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?
Cipősdoboz akció - csatlakozz!
„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!