Menü

Miért épp az úszás?

Az úszás népszerű szabadidős sport, mások viszont ódzkodnak tőle. Lehet, hogy tudok olyat mondani, amitől már most hétvégén beugrasz a medencébe?

Az úszást sokan szeretik, különösen nyáron, amikor a forró időjárásban, kánikulai melegben mindenki szereti medencében, vagy tenger/tó partján hűsíteni magát. Télen sem kell lemondani róla, a különböző fedett medencék, uszodák és wellness hotelek mindig kínálják az úszási lehetőségeket, de olyan ismerősöm is van, aki nemrégiben videót küldött arról, ahogy a befagyott tavakban is képes megmártózni.

Miért is szeretek úszni?

Egy több nő bevonásával végzett tanulmány elemezte, hogy a nők az úszástól a fizikai tünetek, például a hőhullámok és fájdalmak enyhülését tapasztalták. Nos ez is egy ok lehet mostantól az úszásra.

Az is érv mellette, hogy könnyebben megy tőle a fogyás, hiszen hatékony edzésfajtáról van szó.

A legtöbb ember valószínűleg tudja, hogy az úszás elég komoly mennyiségű kalóriát segíthet elégetni, ahogy én a sportórámmal mérem, azt látom, hogy ugyanolyan hatékony lehet, mint a futás.

Az úszás megmozgatja a test összes belső izmát, tizenkétszer hatásosabb, mint az edzőteremben végzett testmozgás, akár 600 kalóriát égethetünk el óránként.

Pozitív hatású a mentális egészségre és a hangulatra. (főleg, miután letudtam az egyórányi úszást a hideg vízben és elégedetten állok a zuhany alatt)

Jobb erőnlétet ad, jobb állóképességet és fizikumot, erősíti a tüdőkapacitást, melynek hasznát már sportágakban is érezhetjük.

Ideális minden korosztály számára, sőt a várandós nőknek is ajánlott, hiszen nem ugráló mozgás, nem veszélyes rázkódással járó sport, s mivel kíméli az ízületeket, túlsúlyosaknak is bátran javasolt.

Az úszás egyébként szórakoztató, főleg, ha minden úszásnemet megtanulunk és kipróbálunk, váltogatunk, emellett számos egészségügyi előnnyel is jár, fitten tart, mert számos izmot megmozgat, továbbá meditációs hatású.

Az úszás szerelmeseinek véleménye megegyezik abban, hogy a víz felszínén úszva valamiféle meditatív állapotba kerülnek, és egyfajta nyugalom lesz úrrá rajtuk.

Sem az életkor, sem a fizikai állapot nem korlátozza az úszást, természetesen arra figyelni kell, hogy muszáj betartani a helyes technikát, különben a helytelenül végzett gyakorlatokkal többet ártunk, mint használunk.

Az úszás segít az alvásminőségben, jobban alszunk tőle, továbbá segíthet a stressz csökkentésében.

Teljesen természetes, hogy mindenki más-más szabadidős tevékenységet szeret, ha azonban a fenti érvek meggyőzőnek bizonyultak, akkor kifejezetten örülnék, ha a cikk elolvasása után többen váltanának egy órányi úszójegyet, hogy kipróbálják és véleményezzék az úszást, mint sportot. Adjunk esélyt ennek a mozgásnak és jó eséllyel kedvenc sportunkat is megtalálhatjuk benne.

Alkohol és sport: rontja a teljesítményt?

Vajon tényleg visszaveti a sport teljesítményünket, ha olykor megiszunk egy kis bort, vagy röviditalt, vagy alkalmanként ennyi belefér és ne fogja negatívan befolyásolni a sportteljesítményt?

A rossz főnök jellemzői

Jó vezetőnek lenni kemény munka, rossz vezetőnek lenni viszont igazán könnyű. Ám semmi sem fekete vagy fehér: senki sem állhat a spektrum két végpontján, vagyis nincs teljesen tökéletes vezető, ahogy ördögtől való, rossz főnök sem. Ha a vezetők odafigyelnek arra, hogy ne kövessék el ezeket a hibákat, számos buktatót elkerülhetnek.

Mi okozza a tavaszi fáradtságot és mit tehetünk ellene?

A tavaszi fáradtság nem betegség, sokkal inkább egy fizikai és pszichés tünetekkel járó, ideiglenes állapot, jellemző rá a kimerültség, a letragikus hangulat, olykor a fejfájás, migrén vagy alvási nehézségek.

Tízmilliószoros napok 2024-ben! Melyek ezek és mit jelentenek?

Aki hisz és követi az asztrológiát, annak érdekes lehet a következő információ, vagy talán már fejből tudja is azokat a dátumokat, amelyeket tízmilliószoros napoknak nevezünk, vajon melyek ezek a dátumok 2024-ben?

Ments meg három életet!

„Adj vért és ments meg három életet!” – ismerjük a mondást, de vajon voltunk – már vért adni, rendszeres véradókká váltunk-e, tudjuk, hogy miért fontos a véradás?